۴۴۳۴۵۴
۴ نظر
۵۰۰۳
۴ نظر
۵۰۰۳
پ

چالش مانکن را باور کنیم یا ۱۸ درجه را؟

اشکان امیدوار در عصرایران نوشت: از برکات شبکه های اجتماعی یکی هم شیوع خیره کننده چالش ها و کمپین هاست. در کسری از دقیقه موج آن همه گیر می شود. ایرانی جماعت هم خلاق و نکته پرداز. برای همین شاید اگر مسابقه چالش مانکن رتبه بندی و مدال داشت، حتماً یکی از بخت های ایستادن روی سکو ما بودیم!

اشکان امیدوار در عصرایران نوشت: از برکات شبکه های اجتماعی یکی هم شیوع خیره کننده چالش ها و کمپین هاست. در کسری از دقیقه موج آن همه گیر می شود. ایرانی جماعت هم خلاق و نکته پرداز. برای همین شاید اگر مسابقه چالش مانکن رتبه بندی و مدال داشت، حتماً یکی از بخت های ایستادن روی سکو ما بودیم!

سال گذشته معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در نامه‌ ای به معاونان ریاست‌ جمهوری، وزرای وزارتخانه‌ و استانداران سراسر کشور اعلام کرد: «نظر به افزایش میزان آلودگی هوا در کلانشهرها و دیگر شهرهای کشور و لزوم کاهش میزان مصرف انرژی که تاثیر بسیار زیادی در تولید آلودگی در بخش‌های مختلف صنعتی، خدماتی و اداری دارد و در راستای اجرای مفاد بخشنامه معاون اول رئیس‌جمهور و ماده ۱۵۰ قانون برنامه پنجم خواهشمند است دستور فرمایید در فصل زمستان ضمن انجام معاینه فنی موتورخانه‌‌ها دمای فضاهای بسته ساختمان‌های تابعه در کل کشور طی ساعات کاری در اتاق‌ها از ۲۱ درجه و در راهروها و فضاهای سرپوشیده از ۱۸ درجه سانتی گراد بیشتر نبوده و از روشن بودن دستگاه‌های گرمایشی و مصرف‌ کننده سوخت در روزهای تعطیل جدا خودداری شود.
چالش مانکن را باور کنیم یا 18 درجه را؟

او تصاویری را در کانال تلگرامی و اینستاگرام خودش منتشر کرد که علاوه بر نامه های رسمی و مکاتبات در این مورد، خودش هم در حال تنظیم دمای منزل روی ۱۸ درجه سانتی گراد بود. شهیندخت مولاوردی؛ معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده، محمود واعظی؛ وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، بیژن نامدار زنگنه؛ وزیر نفت و محمد جواد ظریف؛ وزیر امور خارجه، از کسانی بودند که این چالش را جدی گرفتند و به آن پیوستند اما به نظر می رسد بازخوردش اصلاً قابل قیاس با چالش مانکن و سطل آب یخ و ... نیست. چرا؟

آلمانی ها می گویند ما هوای خوب یا بد نداریم، لباس پوشیدن خوب یا بد داریم. اشاره به این نکته است که هوا کار خودش را می کند و این وسط واکنش ما به آن اهمیت دارد. اینکه چطور لباس بپوشیم. بسیاری از ما در زمستان فضای داخل خانه را به سونا تبدیل می کنیم. آنقدر که اکسیژن کم می آید و تنگی نفس می گیریم. بعد پنجره را باز می کنیم تا هوای تازه داخل بیاید و می گوییم: آخیش! داشتیم خفه می شدیم از گرما!

با سرد شدن هوا به صورت طبیعی میزان مصرف گاز در سطح کشور افزایش پیدا می کند اما هستند کسانی که بی اعتنا به این قضیه با همان تئوری همیشگی «کار خودشونه!» به توصیه های مصرف کمتر گاز گوش نمی دهند و می گویند ما روی بزرگترین مخازن گازی دنیا ایستاده ایم و چرا باید نگران باشیم. اصلاً مصرف می کنیم، پولش را می دهیم!

اما مطالعات نشان می دهد که وقتی فضای داخل خانه را بی اندازه گرم می کنیم، مقاومت بدن را در مقابل سرما کاهش می دهیم و به محض بیرون آمدن از آن فضای حمام گونه، شانس ابتلا به سرماخوردگی و آنفلوآنزا را هم به ویژه برای بچه ها افزایش می دهیم. این تنها یکی از مزایای متعادل کردن دمای خانه و پیوستن به چالش ۱۸درجه است.

جدی گرفتن برخی چالش ها مانند دمای ۱۸ درجه سانتیگراد قطعاً بیش از چالش مانکن و سطل آب یخ به سود خودمان و منابع حیاتی کشورمان است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مونا

      من میگم چرا این چالش قابل مقایسه با اون چالش ها نیست.چون در این مورد باید فکر کرد،کار مفید انجام داد...اما چالش مانکن!!!هیچ تفکری در ان نیست،مهمتر از اون کار خارجی هست!!ما خیلی خودکم بین هستیم....

    • بدون نام

      اداره ما که از پارسال سیستم گرمایشی ش خراب شده، یکساله داریم چالش منفی هیجده درجه اجرا میکنیم

    • تبریزی

      درگذشته بخش اعظم مبارزه باسرمای زمستانی درخانه راباپوشیدن لباس مناسب جبران میکردیم.اما امروزه لباس خانه درتابستان وزمستان یکسان گردیده است.

    • صمد از تبریز

      چالش مانکن سالهای زیادی هست که در ایران وجود دارد در اکثر جشنهای ایران رقصی وجود دارد بنام رقص مجسمه که صورت کامل چالش مانکن است ولی چون ایرانی هست کسی بدان توجه نکرده است و اهمیت نداده است
      همانطور که بسیاری از مردم ایران که خودشان را روشنفکر معرفی می کنند برای کشته شدگان حادثه تروریستی فرانسه یک دقیقه سکوت کردند ولی برای کشته شدگان حادثه تروریستی مسیر کربلا و یا سانحه قطار اصلا گرفتن تز روشنفکری نیاز نبود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج