۴۴۳۶۶۴
۱ نظر
۵۰۰۰
۱ نظر
۵۰۰۰
پ

دیدار چندباره نماینده ویژه پوتین با ولایتی

میخاییل لاورنتیف نماینده ویژه رییس جمهوری روسیه در امور سوریه برای پنجمین بار صبح یکشنبه با علی اکبر ولایتی رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام دیدار و گفت و گو کرد.

خبرآنلاین: میخاییل لاورنتیف نماینده ویژه رییس جمهوری روسیه در امور سوریه برای پنجمین بار صبح یکشنبه با علی اکبر ولایتی رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام دیدار و گفت و گو کرد.

در این دیدار طرفین پیرامون تحولات منطقه و ضرورت مقابله با گروه های تروریستی بحث و تبادل نظر کردند.

نماینده پوتین در امور سوریه ۱۳ آذرماه نیز سفر فوری و مهمی به ایران داشت و حامل پیامی از پوتین برای رییس جمهوری اسلامی ایران بود و پس از دیدار با دکتر روحانی با علی اکبر ولایتی دیدار و گفت و گو کرد.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام پس از دیدار امروز خود با لاورنتیف در جمع خبرنگاران گفت: در این دیدار روابط رو به رشد و توسعه ایران و روسیه مورد بحث و گفت و گو قرار گرفت چرا که رابطه دو کشور راهبردی است و هر روز بیشتر از گذشته توسعه و تعمیق می یابد و در حوزه های مختلف سیاسی، اقتصادی، منطقه ای، بین المللی و دفاعی در حال شکل گیری و پیشرفت است.

ولایتی ادامه داد: رابطه فعلی ایران و روسیه در تاریخ روابط دو کشور بی سابقه است. دو کشور از مواضع برابر و حقوق مساوی و کاملا دوستانه و بدون دخالت در امور داخلی یکدیگر یک رابطه راهبردی را شروع کردند.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک یادآور شد: این رابطه هر روز در حال پیشرفت روز افزون است و در حال حاضر همکاری بین ایران و روسیه علاوه بر همکاری دو جانبه، همکاری بین المللی، منطقه ای به ویژه با تمرکز بر مسئله بسیار حساس سوریه است.

وی اضافه کرد: آنهایی که در رابطه با سوریه طراحی کرده اند یعنی آمریکا، رژیم صهیونیستی، عوامل منطقه ای آنها، بنا داشتند بشار اسد را که رئیس جمهور قانونی سوریه است ساقط کنند و کشور سوریه را به نفع صهیونیست ها در منطقه تجزیه کنند.

ولایتی گفت: آنها تصور می کردند این اقدامات ظرف چند هفته انجام خواهد شد اما با استقامتی که مردم سوریه و تدبیر و رشادتی که بشار اسد نشان داد و کمک های جمهوری اسلامی ایران ، حزب الله و مجموعه اعضای تشکیل دهنده زنجیره مقاومت ، الان بیش از پنج سال است که دولت و مردم سوریه به عنوان یک حلقه بسیار مهم و اساسی از کشور خود محافظت کردند و هر روز شاهد پیشرفت بهتری هستیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      در فتح حلب شاخ وهابیت شکسته شده و اربابانش عزادار.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج