۴۴۴۱۴۴
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

امام جمعه بابلسر: خبر حضورم در کنسرت شیطنت رسانه‌ای بود

در میانه اصطکاک‌های رسانه‌های چند ماه اخیر که با موضوع برگزاری کنسرت‌های موسیقی در رسانه‌ها اوج گرفته بود، برخی حرف و حدیث‌ها درباره حواشی کنسرت موسیقی در شهر بابلسر دوباره حاشیه‌ساز شد: «موضع متفاوت امام جمعه بابلسر درباره کنسرت سالار عقیلی در این شهر: خلاف شرع انجام نشود خودم نیز در این کنسرت شرکت می‌کنم؛ خلاف شرع رخ دهد، تذکر می‌دهم.»

صبح نو نوشت: در میانه اصطکاک‌های رسانه‌های چند ماه اخیر که با موضوع برگزاری کنسرت‌های موسیقی در رسانه‌ها اوج گرفته بود، برخی حرف و حدیث‌ها درباره حواشی کنسرت موسیقی در شهر بابلسر دوباره حاشیه‌ساز شد: «موضع متفاوت امام جمعه بابلسر درباره کنسرت سالار عقیلی در این شهر: خلاف شرع انجام نشود خودم نیز در این کنسرت شرکت می‌کنم؛ خلاف شرع رخ دهد، تذکر می‌دهم.» این خبری بود که در چند روز اخیر میان کانال‌های گوناگون تلگرامی دست به دست می‌چرخید. خبر و گزاره‌ای که البته در میان برخی گروه‌های مجازی اصلاح‌طلب، طالب بیشتری داشت.

امام جمعه جوان یک شهر شمالی
حجت‌الاسلام قلی‌پور، امام جمعه شهرستان بابلسر از ابتدای مهرماه سال جاری در حکمی از سوی حجت‌الاسلام تقوی، رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور به مدت سه سال به‌عنوان امام جمعه بابلسر منصوب شده و هدایت تریبون نماز جمعه این شهر را به عهده گرفته است. قلی‌پور پیش از این به مدت بیش از ۱۰ سال امامت جمعه شهرستان جویبار و آزادشهر استان گلستان را به عهده داشته و حالا حدود سه ماهی است که روانه بابلسر شده است. به گزارش تسنیم، قلی‌پور در مراسم معارفه خود گفته بود یکی از اهداف دشمن ضربه زدن به ارزش‌های دینی و اخلاقی مسلمانان است و با حضور در نماز جمعه و ترویج فرهنگ نماز اهداف دشمنان خنثی می‌شود. پیش از قلی‌پور، حجت‌الاسلام علی اکبر طلابیان امام جمعه این شهر را بر عهده داشته است.

صدر و ذیل حرف‌ها را را منتقل نکردند
برای اطلاع دقیق‌تر و جزئی‌تر از واقعیت ماجرا به سراغ حجت‌الاسلام قلی‌پور رفتیم. امام جمعه بابلسر در گفت‌وگو با «صبح‌نو» با بیان اینکه این حرف‌ها را چند روز قبل در جلسه شورای اداری شهرستان عنوان کرده است، گفت: «آنچه از صحبت‌های من در فضای مجازی منتشر شده بیشتر یک شیطنت رسانه‌ای است. کسانی که صحبت‌هایم را منتشر کرده‌اند، صدر و ذیل صحبت‌هایم را نادیده گرفته و فقط بخشی از آن را منتشر کردند که شما هم آن را دیدید.» امام جمعه بابلسر با تاکید بر اینکه مخالفتی با رعایت موازین شرعی و دینی نداریم، افزود: «اگر مخالفت‌هایی هم در این میان صورت می‌گیرد نسبت به شکل و لعاب برگزاری چنین مراسم‌هایی است.»

با حفظ ملاحظات شرعی مشکلی با برگزاری کنسرت نداریم
در ادامه از محتوای صحبت‌هایی پرسیدیم که حجت‌الاسلام قلی‌پور در جلسه شورای اداری شهرستان ایراد کرده است: «آنچه در جلسه صحبت شد این بود که با حفظ ملاحظات شرعی آن، مخالفتی با اصل این جلسات نیست. آنچه هم که بعضاً هست انتقاد به نوع برگزاری است که رنگ و بویی از هنر ندارد. همین هم باعث می‌شود یک سری سوء استفاده‌هایی از این فضا شود. یک جریانی هم این را به نفع خودشان مصادره می‌کند.»

تاکید بر برگزاری سالم برنامه‌های هنری و فرهنگی
نقل قولی که از حجت الاسلام قلی‌پور درباره حضور در کنسرت شده بود هم از دیگر سوال‌های ما از امام جمعه بابلسر بود: «آنچه در جلسه عنوان شد این بود که باید فضاهای هنری و فرهنگی از این دست آنقدر سالم و خوب باشند که متدینین هم بتوانند در آن شرکت کنند. چه ایرادی دارد که این فضاها سالم باشند تا امثال من هم بتوانند در آن شرکت کنند. آنچه گفته شد چنین مطلبی بوده است اما بعضی جریانات برداشت‌هایی کردند از آن دست که شما هم دیده‌اید.»

برگزاری مجدد برنامه‌ها در آینده منوط به جدی گرفتن ملاحظات
حجت‌الاسلام قلی‌پور در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود با «صبح‌نو» افزود: «در عین حال در واکنش به این اتفاق بیانیه‌ای در شهرستان منتشر کردم و آنجا به تفصیل و در ۶ بند دیدگاه‌های خود را در این رابطه به تفصیل توضیح داده‌ام.» امام جمعه بابلسر در عین حال تاکید کرد که به مسوولان شهرستان درباره برگزاری کنسرت موسیقی آقای سالار عقیلی در شب یلدا در این شهرستان هشدارها و تذکرهای کافی برای رعایت مسائل دینی و شرعی داده شده و برگزاری مجدد چنین برنامه‌هایی در آینده منوط به رعایت این موارد است.
هنر نزد ایرانیان است و بس
حجت‌الاسلام قلی‌پور در یکی از بندهای بیانیه خود با ذکر این عبارت که «هنر نزد ایرانیان است و بس» نوشته است: هنر در همه عرصه‌ها مورد تکریم بوده و هنرمند جایگاه رفیعی در فرهنگ اسلامی ایرانی داشته است. صد البته مراد از هنر ممدوح و مورد ستایش هنری است که با سرشت و ذات انسان موحد متدین همخوانی داشته و کرامت او محفوظ و موجب تعالی روح و جان و نشاط روان شود... بنده به عنوان امام جمعه شهرستان بابلسر اعلام می‌دارم هنر با تعریف فوق مورد نکوهش قطعاً نخواهد بود و مادام که اصول حرفه‌ای موسیقی و خوانندگی محفوظ و حریم‌ها و قداست‌ها اعم از مضمون اشعار و رعایت عدم غنا در ادای شعر صیانت شود و جلسه موسیقی از حالت پاکیزه و با کرامت به سمت موسیقی‌های زمخت و خشن و لیبرال غربی نرود مورد تأیید بوده و مخالفتی از نظر شرعی و قانونی با آن وجود ندارد.»
قلی‌پور در بخش دیگری از بیانیه مذکور با تجلیل از سالار عقیلی از وی به‌عنوان هنرمندی با ویژگی حماسی‌سرایی یاد و تاکید کرده است که برگزاری دقیق و درست و جلوگیری بدون ملاحظه از هرگونه هنجارشکنی در آن، موجب خواهد شد تا این روند فرهنگی مستمر باشد و شهروندان از آن استفاده کنند. امام جمعه این شهر در عین حال از مسوولان انتظامی و گروه برگزار کننده درخواست کرده است برنامه خود را با رعایت ملاحظات دینی و عرفی برگزار کنند و تاکید کرده است که هنجارشکنی، انطباقی با هویت شهر نداشته و مسوولیت شرعی و عواقب کیفری به‌دنبال خواهد داشت. جملات آخر بیانیه قلی‌پور هم خطاب به مسوولان و مدیران شهرستان است که آمده: «از مدیران و مسوولان عزیز تلاش بیشتر به‌ویژه در بحث فرهنگی و اجتماعی و توجه به زمینه‌های ارتقای نشاط سالم جوانان را خواهانم.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج