۴۴۵۶۵۱
۵۰۳۵
۵۰۳۵
پ

مقابله با روبات‌های قاتل در سال ۲۰۱۷

سازمان ملل متحد به‌تازگی اعلام کرده است قصد دارد در سال ۲۰۱۷، قوانین سخت‌گیرانه‌ای را برای توسعه‌ی سلاح‌های خودمختار تصویب کند.

وب سایت سایبربان: سازمان ملل متحد به‌تازگی اعلام کرده است قصد دارد در سال ۲۰۱۷، قوانین سخت‌گیرانه‌ای را برای توسعه‌ی سلاح‌های خودمختار تصویب کند.

مقابله با روبات‌های قاتل در سال 2017

هوش مصنوعی روزبه‌روز پیشرفت کرده و کشورهای بسیاری سعی دارند با استفاده از آن انواع بسیاری از سلاح‌های خودمختار را تولید بکنند. از طرفی بسیاری از فعالان این حوزه مانند ایلان ماسک (Elon Musk)، استیون هاوکینگ (Stephen Hawking) و بیل گیتس با توسعه‌ی بی‌مهابای هوش مصنوعی و روبات‌های قاتل مخالفت کرده و معتقدند این فناوری نژاد بشر را با خطر انقراض مواجه می‌کند.

منظور از روبات‌های قاتل، سامانه‌های خودمختاری هستند که بدون دخالت اپراتور انسانی اهداف را شناسایی کرده و آن‌ها را مورد اصابت قرار می‌دهند. به ‌عنوان مثالی از سلاح‌های مذکور می‌توان به پهپادهایی اشاره کرد که افرادی با مشخصات خاص را تعقیب و آن‌ها به قتل می‌رسانند.

در نامه‌ی سرگشاده‌ای که سال گذشته توسط پژوهشگران برای سازمان ملل متحد ارسال شد، متخصصان هوش مصنوعی از روبات‌های قاتل به‌عنوان سومین تحول در جنگ بعد از اختراع باروت و تجهیزات هسته‌ای یاد کرده و هشدار دادند: «اگر ارتش کشورهای مختلف بخواهند به توسعه‌ی سلاح‌های هوشمند اقدام کنند، رقابتی تسلیحاتی اجتناب‌ناپذیری، در این زمینه و در سراسر دنیا به وجود خواهد آمد.»

دانشمندان با بیان این که فناوری یاد شده به جای چند دهه تنها در مدت چند سال فراگیر می‌شوند، در نامه‌ی مذکور اعلام کردند: «توسعه‌ی سلاح‌های هوشمند به نفع بشریت نیست»

به تازگی گزارشی منتشر شده است که نشان می‌دهد سازمان ملل متحد تصمیم گرفته است به خواسته دانشمندان پاسخ داده و کشورهای عوض آن موافقت کرده‌اند در سال ۲۰۱۷ ایجاد قوانینی در مورد سلاح‌های خودمختار را در اولویت قرار بدهد.

هفته‌ی گذشته ۱۲۳ کشور عضو کنوانسیون ژنو رأی به تشکیل یک گروه از متخصصان بین‌المللی برای مقابله با مسئله‌ی روبات‌های قاتل و ممنوعیت توسعه‌ی آن‌ها دادند. به طور دقیق‌تر ۱۹ کشور کاملاً مخالف توسعه‌ی روبات‌های قاتل هستند. به‌عنوان مثال مقامات کشور چین اعلام کرده‌اند برای اولین بار، تنظیم مقررات برای سلاح‌های مختار کاملاً احساس می‌شود. هدف این گروه حصول اطمینان از تشدید نشدن حملات علیه غیرنظامیان، ترورهای سیاسی و حملات تروریستی است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج