۴۴۷۳۷۷
۲ نظر
۵۰۱۴
۲ نظر
۵۰۱۴
پ

در حالت مایع؛ یک فاز دیگر آب کشف شد

نتایج تحقیق یک گروه بین المللی که در «ژورنال بین المللی نانوتکنولوژی» منتشر شده، نشان می دهد تعدادی از ویژگی های فیزیکی آب میان دمای ۵۰ تا ۶۰ درجه سانتیگراد تغییر می کند.

خبرگزاری مهر: گروهی از دانشمندان کشف کرده اند احتمالا آب در حالت مایع دو حالت دیگر ماده را نیز داشته باشد. به نقل از ورج، نتایج تحقیق این گروه بین المللی که در «ژورنال بین المللی نانوتکنولوژی» منتشر شده، نشان می دهد تعدادی از ویژگی های فیزیکی آب میان دمای ۵۰ تا ۶۰ درجه سانتیگراد تغییر می کند.
در حالت مایع؛
یک فاز دیگر آب کشف شد

احتمال تغییر به حالت دوم مایع، بحث های زیادی در جوامع علمی ایجاد کرده است. حالت های ماده که فاز نیز نامیده می شوند، مفاهیم کلیدی در مطالعه سیستم هایی متشکل از اتم و مولکول هستند.

به طور معمول سیستمی که از مولکول ها تشکیل شده را می توان با توجه به کل انرژی آن در حالت های مختلف مرتب کرد.

در دمای بالاتر، مولکول ها درهم ریخته تر هستند و آزادانه تر در اطراف حرکت می کنند. از سوی دیگر در دمای پایین حالت های جایگزینی کمتری دارند و به اصطلاح فاز مرتب تری دارند.

اما اگر دما از حد خاصی پایین تر برود، مدل های ترکیب مولکول ها محدودتر می شود و در نتیجه فاز مرتب تر خواهد بود. به این ترتیب جامد به وجود می آید. در این تحقیق دانشمندان برخی ویژگی های فیزیکی خاص آب را در دمای بین صفر تا ۱۰۰ سانتیگراد و در شرایط جوی معمول بررسی کردند.

آنها در کمال تعجب متوجه ویژگی های جالبی مانند تنش در سطح آب در دمای ۵۰ درجه سانتیگراد شدند.

در هرحال اگر این یافته ها تایید شود موارد استفاده فراوانی برای آن وجود خواهد داشت. به عنوان مثال اگر تغییر در محیط (مانند تغییر دما) به تغییر در ویژگی های ماده منجر شود، این ویژگی را می توان برای کاربردهای سنجشی استفاده کرد. یا آنکه بتوان سیستم های بیولوژیکی را از آب ساخت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • آرش

      با سلام و تشکر . خیلی پیچیده و جذاب بود . از تلاش شما سپاسگزارم .

    • بدون نام

      ایده ای دارم ولی فناوری اش نمیدانم، ما در هوا همh2 و o2 دارین فراوان،دقت کردین یک کاسه یا قابلمه که جسم یا مایع داغ داخل آنست در بدنه آن ذرات بخار آب چسبیده به بدنه است،از همین پدیده که قطعا فناوری و روش تبدیل در آنست دانشمندان شیمی ما استفاده کننن و روشی جهت تولید آب در کویر جهت نوشیدن ابداع کننن،، حتما یک فناوری دارد مولکول آبh2o، در طبیعت هم هیدروژن و هم اکسیژن فراوان،، با الهام از روش بخارات آب چسبیده به استکان چای و یا قابلمه حاوی جیم داغ و یا مایع داغ میتواند گره گشای این فناوری باشد، جنگ آینده و رقابت آتی کشورها مسئله خق آب است مثل الان که جنگ بر سرنفت است جنگ در منطقه جنگ آب خواهد بود،التماس دعا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج