اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۴۴۷۶۲۳
۲۱ نظر
۵۰۴۳
۲۱ نظر
۵۰۴۳
پ

تایید حکم اعدام متجاوزین به عنف

حکم اعدام متهمان پرونده آدم ربایی و تجاوز به عنف به یک زن جوان در آذربایجان غربی با نظر هیات عمومی اصراری دیوان عالی کشور تأیید شد.

خبرگزاری مهر: حکم اعدام متهمان پرونده آدم ربایی و تجاوز به عنف به یک زن جوان در آذربایجان غربی با نظر هیات عمومی اصراری دیوان عالی کشور تأیید شد.

در تاریخ ۹۵/۰۸/۱۸ طی جلسه هیات عمومی اصراری دیوان عالی کشور به منظور رسیدگی به پرونده اصراری با حضور اعضاء شعب کیفری دیوان تشکیل شده است و با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید آغاز و بدواً گزارش پرونده قرائت شد که گزارش یه شرح ذیل است.

پرونده اصراری با ردیف ۹۵/۱۷ حاکی از این است که خانمی به منظور پیگیری امور روزمره خویش سوار بر خودرویی شده و راننده پس از سوارکردن وی با وجود مخالفت شاکیه را به خارج از شهر برده و به وی تجاوز نکرده و سپس با تماس تلفنی، یکی از دوستان خود را نیز دعوت کرده تا در محل حضور پیدا کند که دو فرد مذکر دیگر با تاکسی عمومی حاضر شده اند و یکی از آنها نیز اقدام به تجاوز می کند.

روز بعد از وقوع ماجرای فوق شاکیه اعلام شکایت کرده و پزشکی قانونی ورود صدمه در بدن این زن را تایید کرده است که پس از تحقیق از متهمان و گواه و نیز رانندگی تاکسی بدواً دادگاه کیفری استان آذربایجان شرقی با اکثریت آراء با توجه به اعتراف متهمان در تحقیقات مقدماتی، گواهی پزشکی قانونی، اظهارات گواه و با استناد به علم رای به محکومیت متهمان به اعدام به زنای به عنف و حکم به برائت آنان به اتهام آدم ربایی صادر نموده است و یکی از اعضاء دادگاه به لحاظ گذشت مادر شاکیه ( شاکیه پس از حدود ۲ روز از زمان بزه فوت نموده است و فاقد پدر می باشد ) و مراوده قبلی آنان حکم به برائت صادر کرده است.

پرونده به لحاظ فرجام خواهی به دیوان عالی کشور ارسال و به شعبه ۲۹ ارجاع شده است که به لحاظ یکسان نبودن اظهارات شاکیه در بیان تعداد متهمان و تجاوز به عنف آنان، اقرار نزد حاکم شرط است و اقرار اولیه مثبت وقوع بزه نبوده با توجه به روابط قبلی طرفین و اینکه نظریه پزشکی قانونی موجب ثبوت است اما دلالت بر انتساب اتهام به متهمان نمی کند و گواه خود متهم بوده است و از راننده تاکسی تحقیق نشده است دادنامه فرجام خواسته را نقض و پس از اعاده به شعبه سوم کیفری یک ارجاع شده است.

که پس از تحقیق از راننده تاکسی و متهمان، به اتفاق آراء و با توجه به شکایت بی شائبه شاکیه و صورتجلسه تنظیمی مامورین، گواهی پزشکی قانونی و کشف مموری از داخل خودروی متهم و اظهارات گواه و متهمان و استشهادیه تنظیمی و منضم به پرونده در خصوص جدایی همسر یکی از متهمان از وی که به منظور فرار از اتهام زنای محصنه بوده حکم به محکومیت متهمان به اعدام از حیث زنای به عنف و نیز محکومیت متهم اول به حبس از حیث آدم ربایی صادر کرده است که پس از فرجام خواهی به دیوان عالی کشور ارسال شد.

نماینده محترم دادستان کل کشور افزودند: در شعبه ۲۹ دیوان علاوه بر آنچه که دادگاه بدان استناد کرده است با توجه به اظهارات احد از متهمان در دادگاه و حضور آقایان دیگر در جاده دورافتاده در روز سرد و یخبندان و عدم تاثیر رضایت مادر شاکیه (متوفی) و تلقینی بودن رضایت رای دادگاه را صحیح تلقی کردند.

اما شعبه دیوان با توجه به رابطه دوستی شاکیه با متهم و روایات و ادعاهای متفاوت شاکیه و تزلزل در گفتار و تخدیش مطالب و اقرار نامه مادر متوفی که به صحت و اعتبار گفته هایش تردید کرده است و عدم اقرار متهمین در دادگاه و توضیحات راننده تاکسی صدور حکم اعدام متهمان به اتهام زنای به عنف را موجه ندانسته که رای صادره را اصراری تشخیص دادند.

پرونده در هیات عمومی اصراری دیوان عالی کشور مطرح شده و به بحث و گفتگو و بیان نظریات موافقین و مخالفین منجر شد که در نتیجه رای شعبه سوم دادگاه کیفری یک آذربایجان شرقی مبنی بر اجرای حکم اعدام متجاوزین به عنف را منطبق با قانون تشخیص داده اند و تایید کرده اند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • خودساخته

      سلام نميدونم!! موندم! از اینکه فکر کنم اعدام باعث کاهش جرم و جنایت نشه! فکر کنم اگه دولت و قانون برای اینگونه افراد حبس دراز مدت یا به قولی زندانی با اعمال شاقه شاید بهترین روش باشه، چون فرهنگ هم تغییر کرده و هیچکس به فکر حتی پدرومادر هم نیست! اخلاق مرده شده است، خدا خدا کردن خالی هم کاری از پیش نمیبره، اعدام هم طرف ميدونه یک لحظه است و راحت ميشه، همون فکر کنم اگه این راه سازی ها و کارهای سخت را بدون دستمزد به این افراد با غل و زنجیر سپرد شاید فرجی بشه!!

    • بدون نام

      من ک نفهمیدم چی نوشتین. عجبا

    • بدون نام

      خودساخته جان ازدخترعموژاله چه خبر؟؟

    • بدون نام

      جون مادرتون یاد اوری نکنید دوباره اجبارا یکمشت مهملات دختر عمو ژاله را باید بخونیم !!! خود ساخته جان بیخیال شو ولش کن دختر عمو را فقط بیا نظر بده برو بخدا حوصله نداریم از ژاله بگی قربانت

    • فضولباشی

      بهترین حکم حکم خداونداست که درموردزانی وزانیه سفارش به عدم ملایمت میفرماید که جامعه بالاجبارهم شده امن گردد

    • محمد

      سلام بلاخره نفهمیدیم این اتفان در استان آذربایجان شرقی افتاده یاغربی لطفاموقع تحریرخبردقت کنید

    • بدون نام

      ایول رای ایول قاضی

    • فرانک

      بایددر مورد متجاوزین جنسی آلت جرم را از آنان گرفت که همان دستگاه تناسلی آنها میباشد تنها در اینصورت میتوان این جنایتکاران را تحت کنترل درآورد وهم درس عبرتی برای دیگر کسانی باشد که این گونه افکار رادر سر دارند و دیگر نیازی به اعدام نیست.

    • رها

      خبرو چرا بد توضیح دادید؟؟؟
      ان شاا...که قصاص بشه مردتیکه ی عوضی
      یاحق

    • بدون نام

      کاربر عزیز و گرامی، خودساخته هستم، بنده عرض کردم که حبس های بلند مدت همراه با کار اجباری و یا همون زندانی با اعمال شاقه بهتر از اعدام شاید باشد!! چون اعدام یک لحظه با این همه خلاف راحت ميشه ولی حبس بیشتر اذیت میشن خلافکار ها شاید اینجوری بهتر باشد! عزیز منی قربونت برم ببخشید،

    • طاووس

      ما که نفهمیدیم لیلی مرد بود یا زن .

    • بهزاد

      لطفا وقتی خبر میذارید کمی دقت کنید.هیات عمومی اصراری دیوانعالی کشور نداریم.رای اصراری داریم، و اگر از رای اصراری فرجام خواهی بشه و شعبه ی دیوان عالی کشور استدلال دادگاه رو نپذیره پرونده در هیات عمومی دیوان عالی کشور مطرح میشه و استدلال دیوان برای دادگاه مرجوع الیه و سایر دادگاهها لازم الاتباع هست.واقعا خجالت کشیدم از خوندن این خبر.ادبیات حقوقی زیر صفر.اونم از خود خبر که معلوم نیست آذربایجان شرقی هست یا غربی

    • من ادم بدی شدم

      لطفا بگید آدمی که توبه میکنه بعدش بازم عذاب وجدان داره چه کنه چجوری کاری کنیم که بعد از توبه عذاب وجدان نگیره

    • خرمشهر

      نفهمیدم چی شد !!!

    • بدون نام

      لااقل ی طوری بنویسین که همه متوجه بشن یعنی زیر دیپلم..

    • sara

      خیلی جملات سخت بود اصلا نفهمیدم چی شد.

    • بدون نام

      خطاب به شمایی که آدم بدی شدی.کارای بدتوباخوبی جبران کن انشالله عذاب وجدانت کم میشه

    • راز

      الان خداروشکر تو کشور ما همه جا پر از مسجد هست و هر مسجد هم یه پیش نماز داره شما که انشالله آدم بدی هم نیستین میتونین جواب این نوع سوالات رو ز از پیش نماز محلتون یا مرجع تقلید خودتون بپرسید این جوری هم جواب بهتر میگیرید وهم هم میتونید با اطمینان بیشتر از عذاب وجدان خلاص بشید

    • بدون نام

      این کثافتا باید سلاخی کرد

    • بدون نام

      راز عزیز شما درست میگی ولی اکثر به خاطر دستشویی میرن ولی من خودم همه چیز را رعایت می کنم ولی حدود هشتاد اینچ روی شکم به مثال که فکر کنی چوب خشک میشود و بارها اتفاق میافتد ولی بخاطر علاقه و همین یقین که هست راه خود را گم کرده و تقاضای کمک کردم و توجه نميشود مجبور میشود که از راه وروش دیگری آرامش نیست حالا که اینطور میشود چکار باید کرد به مسجد عادت کردن ویژه مسلمانان است

    • بدون نام

      راز گرامی. مسجد که فقط برای عبادت تنها نیست. اگر خوب فکر کنید مساجد خیلی کارها را انجام میدن که یکی از آنها نماز است. در صورت ضرورت میتوان از مسجد ها به طرق مختلف استفاده نموده و به راستی مسجد سنگر است مسجد برای تدارک است مسجد سرپناه است مسجد صدها کار رنگارنگ و جورواجور میشه انجام داد مسجد سنگر حقیقی است مسجد دارای محاسن فراوانی است به راستی گفته اند که مسجد بدون دستشویی و طهارت نميشه اصلا بدون غسل و وضو وارد مسجد نمیشوند در مذهب مسجد یکی از ارکان مهم است حالا ممکن است افرادی فقط جهت رفع حاجت برود که آن هم کار بسیار پسندیده و نیکی است در زمان دفاع مقدس هشت ساله از مساجد بهترین بهره را برایم و برادران و خواهران جان بر کف در مسجد جامع خرمشهر رشادتها و شهادت ها آفریدند که امروزه پس از گذشت بیشتر از سی و هشت سال هنوز سر زبانهاست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج