۴۴۸۸۶۳
۱ نظر
۵۰۰۷
۱ نظر
۵۰۰۷
پ

بازار‌سهام به نرخ‌های جدید دلار اطمینان ندارد

یک کارشناس بورس بر این باور است نبود اطمینان بازار به ماندگاری نرخ های جدید ارز موجب شده تا شاهد بی رونقی این روزهای بازار سهام باشیم.

اقتصاد آنلاین: یک کارشناس بورس بر این باور است نبود اطمینان بازار به ماندگاری نرخ های جدید ارز موجب شده تا شاهد بی رونقی این روزهای بازار سهام باشیم.
بهادر شمس؛ گفت:طی ۶ماه گذشته شاخص کل بورس اوراق بهادار حدود ۱۴درصد رشد داشته و به نظر می رسد که در حال حاضر اصلاح قیمتی را در بازار تجربه می کنیم.
مدیر عامل کارگزاری آرمان تدبیر نقش جهان با تشریح دلایل این موضوع گفت: بسیاری از فعالان بازار سهام منتظر گزارش های ۹ماهه شرکت ها هستند تا بتوانند تصمیمات مناسبتری بگیرند، ازطرفی دیگر فعالان بازاراز سیاست های ترامپ و اعمال برخی تند روی های وی نگران که آثار پیش بینی نشده ای برای اقتصاد ایران به همراه داشته باشد.
این کارگزار بورس معتقد است،رخدادهای روزهای اخیر باعث شده تا سرمایه گذاران برای ورود نقدینگی به بازار کمی تعلل داشته باشند.
مدیرعامل کارگزاری آرمان تدبیر نقش جهان با اشاره به اینکه قیمت های جهانی فلزات اساسی و نفت افزایش پیدا کرده، تصریح کرد: البته بازار نیز در این فاصله با رشد همراه بوده و بعضی از سهم ها مثل سهم های پتروشیمی تا ۷۰درصد رشد قیمتی را طی این مدت تجربه کرده اند و به همین دلیل گزارش های ۹ماهه می تواند نوید اتفاقات خوب در بازار سهام باشد
این کارگزار بورس در خصوص افزایش نرخ ارز نیز اظهارداشت: این افزایش به سود آوری شرکت هایی که صادر کننده هستند کمک خواهد کرد، اما بازار خیلی نسبت به این موضوع محتاط برخورد می کند، ماندگاری نرخ ارز برای بازار ثابت نشده و در واقع بازار هنوز به این اعتقاد نرسیده که آیا نرخ ارز در آینده بالای ۴هزارتومان تثبیت خواهد شد یا خیر؟ یا اینکه مقطعی خواهد بود و بعد از مدتی مجددا نرخ های ارز ۳۶۰۰و ۳۷۰۰ تومان را در بازار ارز خواهیم داشت؟

وی در پایان گفت:بازار به ماندگاری نرخ های جدید ارز اطمینان ندارد؛به همین خاطر علیرغم رشد نرخ ارز نباید شاهد افزایش رونق بازار بورس طی این روزها بود. این چند عامل موجب شده که در شرایط فعلی بازار در یک فاز اصلاحی باشد و احتمالا تا اوایل یا اواسط بهمن بر بازار بورس حاکم خواهد بود .

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمد سلطان

      اصلا مهم نیست.هر چیزی باورش سخته دلار هم 1000تومان بود ولی شد 2200 کسی قبول نداشت ولی الان شده 3900 وملت دلار 3700رو بر روی چشم میگذارند فعلا 4000تومان غیر قابل باوره ولی 4500 که شد وبعد 5000 تومان ملت 4700 رو رو چشم خواهند گذاشت.اینههههههههه.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج