adexo3
۴۴۹۷۷۵
۱۲ نظر
۵۰۰۷
۱۲ نظر
۵۰۰۷
پ

درخواست‌ جامعه کارگری از دولت و مجلس

بازرس کانون عالی شوراهای اسلامی با تشریح درخواست‌های مشترک گروه‌ها و تشکل‌های کارگری از دولت و مجلس گفت: از دولت و مجلس درخواست داریم حقوق از دست رفته کارگران را احیا کنند.

خبرگزاری مهر: بازرس کانون عالی شوراهای اسلامی با تشریح درخواست‌های مشترک گروه‌ها و تشکل‌های کارگری از دولت و مجلس گفت: از دولت و مجلس درخواست داریم حقوق از دست رفته کارگران را احیا کنند.

حسین حبیبی با اشاره به اینکه جامعه کارگری مطابق با اصول قانون اساسی که حقوق شهروندی، شرعی، انسانی و ملی است مطالبات خود را بیان می‌کند و مطالبات قانونی و اولیه هر انسان وکارگری است، گفت: متاسفانه جامعه کارگری از حقوق اولیه خود غافل شد و بدون اغراق این حقوق در حال حاضر از دست رفته است

وی گفت: با وجود این همچنان حقوق خود را از دولت و مجلس مطالبه می‌کنیم و تلاش خود را در این زمینه ادامه خواهیم داد.

دبیر کل کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان تهران خواستار عقد قرارداد دائم با کارگران در کارهایی که طبیعت مستمر دارند، شد و گفت: حداکثر مدت برای کارهایی که طبیعت آنها جنبه غیر مستمر باید مشخص شود؛ حتی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی طبق ماده ۷ قانون کار موظف بود آیین نامه مربوط به این بخش را تهیه کند.

این فعال کارگری خواستار تعیین حداقل دستمزد براساس نرخ تورم اعلامی از سوی بانک مرکزی و سبد معیشت برای سال ۹۶ شد و افزود: مطالبه دیگر ما تشکیل تشکل‌های آزاد بدون دخالت دولت و کارفرما است.

وی به بدهی ۱۲۰ هزار میلیارد تومانی دولت به سازمان تامین اجتماعی اشاره کرد و گفت: این منابع برای کارگران است؛ سازمان تامین اجتماعی باید از دولت منتزع و به صورت جداگانه و مستقل توسط شرکای اجتماعی اداره شود.

بازرس کانون عالی شوراهای اسلامی کار گفت: همچنین هیات‌های تشخیص وحل اختلاف در انتخاب نماینده کارگران و چگونگی رسیدگی در هیات‌ها باید استقلال داشته باشند.

حبیبی با تاکید بر لزوم بدست آوردن حق اعتراضات صنفی کارگران، خواستار محو شرکتهای پیمانکاری شد.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش به لایحه اصلاح قانون کار اشاره کرد و گفت: این لایحه به عنوان یک تهدید بزرگ، کیان جامعه کارگری با بیش از ۵۴ درصد جمعیت کشور را نشان رفته است.

این فعال کارگری با تاکید بر اینکه حق جامعه کارگری، حداقل دستمزد حقارت آمیز نیست افزود: حق جامعه کارگری روابط کار ظالمانه ، استخدام‌های نامشروع شرکت‌های پیمانکاری و شرایط امروز حاکم بر زندگی کارگران نیست.

وی ادامه داد: ابطال دستورالعمل‌های منع تبعیض در پرداخت دستمزد کارگران برای کارهای هم ارزش و در شرایط یکسان، ادامه بررسی لایحه ضدکارگری اصلاح قانون کار که حقوق بنیادین کار را سلب کرده است و تجمیع بخش درمان سازمان تامین اجتماعی با وزارت بهداشت از مصادیق ظلم به گروه‌های کارگری است.

حبیبی گفت: از دولت و مجلس درخواست داریم به صورت کارشناسی این موارد را بررسی کنند و عادلانه در خصوص حقوق کارگران تصمیم گیری کنند تا حقوق از دست رفته کارگران احیا شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • جاسم

      ای بابا دولت خودش از حق کارگر میخوره بعد میخواد به کارگران کمک کنه

    • رضا پ

      پنج ماه حقوق نگرفته ایم درعسلویه قطب اقتصاد ایران .

    • بدون نام

      آقای روحانی با 800 هزار تومان در ماه میشه زندگی کرد چرا این مساله را حل نمیکنی من وکار گران ایرانی به تو رای نمیدهیم

    • بدون نام

      حقوق کارگر بسیار پایینه

    • بدون نام

      دولت به مردم دروغ میگه

    • بدون نام

      چرا به وضعیت حقوق کارگر رسیدگی نمیشه

    • بدون نام

      خدا از مسولان نگذره که این همه مشکل درست کردن

    • بدون نام

      بابا این فیلمها دیگه قدیمی شده...بهروز وثوقی دیگه مرد...فقط دولت امید یه لطفی در حق کارگرا بکنه و اون اینه که کفن و دفن نمیگم رایگان بلکه بصورت قسطی و بدون ضامن حقوقی برا کارگرا تدارک ببینه بلکه مجلس عوام تصویبش کنه کارگرای نازپرورده چکمه اقای روحانی رو میبوسن چشمشون کور دنده شون نرم اون کلید طلایی رو هم کارگرا دارن روش ظریف کاری انجام میدن انشاالله توی صد روز آینده آماده است به حول قوه الهی...

    • عباس حیدری

      اینها همش دروغه هیچ وقت حق کارگر داده نشده ونمیشود خودمن بعداز بیست سال کار کردن بدلیل ارزش نیرو ومازاد ازشرکت وعدم نیاز برای بیمه بیکاری اقدام کردم وهمه شرایط بیمه بیکاری راهم داشتم ولی متاسفانه بدلیل هماهنگی بین اداره کار وتامین اجتماعی بادرخواست من موافقت نشد کار به دیوان عدالت اداری کشید که بعداز شش ماه رای صادر شد که چون شما قرارداد موقت بودی به شما تعلق نمیگیرد حالا من چند سوال دارم اول که من قرارداد داشتم دوم اینکه کسانی که یک ماه قبل از من اقدام کردند به آنها داده شد سوم اینکه اگر قرابودکه به من بیمه بیکاری ندن چرا تامین اجتماعی ماهیانه سه درصد مازاد پول بیمه ازمن دریافت کرده وتمام مدارک راهم دارم حالا شما قضاوت کنید اینها حق مارا بهمون نمیدن میخان کمک به کارگر کنند درآخرفقط اگرخدا حق مارا ازاینها بگیره با تشکر

    • مهدی

      همه چیز سی درصد و چهل درصد بالا می ره بعد به حقوق کارگر که می رسه همه چیز آرومه کارگر چقدر خوشبخته می خونن...

    • محمد

      از این مسخره بازی دست بردارید دیگه تابلو شدید با این جلسات که مگذارید حقوق کارگرا درست کنید

    • بابک

      از دروغهای این دولت خسته شدیم. از کارگران و کارکنان شرکتی ادارات و کسانیکه شامل قانون کار هستند خواهش میکنم به این دولت دوباره رای ندهند. فقط ما را مسخره خودشون کرده اند. یه روز میگن حقوقها با رسمیها یکسان سازی میشود،یه روز میگن میخواهیم استخدامتان بکنیم،یه روز میگن زیر خط فقر و ...بسه دیگه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج