اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۴۴۹۹۰۴
۱ نظر
۵۰۰۶
۱ نظر
۵۰۰۶
پ

اصلاح ماده ۷ قانون کار حلال مشکلات کارگران

رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی می‌گوید: اگر اصلاح و تغییر ترکیب شورای عالی کار به گونه‌ای باشد که گروه کارگری هم به اندازه دولت وکارفرمایان در تصمیم‌گیری‌ها سهم داشته باشد با آن موافقیم.

خبرگزاری ایسنا: رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی می‌گوید: اگر اصلاح و تغییر ترکیب شورای عالی کار به گونه‌ای باشد که گروه کارگری هم به اندازه دولت وکارفرمایان در تصمیم‌گیری‌ها سهم داشته باشد با آن موافقیم.

فتح اله بیات، اظهار کرد: ترکیب شورای عالی کار در صورتی که از سوی مجلس انجام شود باید به شکل منطقی صورت گیرد و به سمت گروه کارگری برود به نحوی که کارگران هم به اندازه کارفرمایان و دولت در شورای عالی کار سهم داشته باشند، ولی اگر این تغییر ترکیب به سمت کارفرما و دولت برود قابل قبول نیست.

وی با بیان اینکه در ترکیب فعلی شورای عالی کار توازن وجود ندارد، افزود: این ترکیب به گونه‌ای است که اگر در مورد مصوبات شورا نماینده کارگران سهمی نداشته باشد و رای هم ندهد دو طرف دیگر یعنی دولت و کارفرما اکثریت آرا را دارند و بدون امضای کارگر هم می‌توانند مصوبه را به تصویب برسانند.

این مقام مسئول کارگری درعین حال با اشاره به بررسی اصلاحیه قانون کار در مجلس، گفت: از سال ۱۳۸۰ پیگیر اصلاح ماده ۷ قانون کار در مجلس هستیم، ولی متاسفانه برای اصلاح تبصره‌های یک و دو آن با ما همکاری نشد و آن زمان عده‌ای تلاش کردند تا جلوی اصلاح ماده ۷ را بگیرند حالا مجلس می‌خواهد بالای ۸۰ ماده را اصلاح کند در حالی که سر همان یک ماده اتفاق نظر و تصمیم مشترکی وجود نداشت و به اختلاف خورد.

بیات گفت: اگر همان تبصره‌ها را اصلاح می‌کردیم امروز تخریب قانون کار در دستور کار قرار نمی‌گرفت و عدم توازن در روابط کار حل می‌شد و پرونده‌های زیاد شکایات در هیات‌های حل اختلاف شکل نمی‌گرفت.

رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی در پایان ابراز امیدواری کرد: در جریان بررسی اصلاحیه قانون کار، ماده ۷ و تبصره‌های آن که همواره با مخالفت کارفرمایان و دولت در اصلاح مواجه بوده به شکل اصولی اصلاح و بخش عمده مشکلات مربوط به بیمه و پاداش و سنوات کارگران برطرف شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مردبدبخت

      واقعاشرم اوره کارگرساختمانی ام تن به خفت وخاری دادم وعملگی میکنم ولی نه ماه هست هیچکس منوبه جرم ایرانی بودن نبرده سرکار شما دم از اصلاح قانون کار میزنید؟؟؟؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج