adexo3
۴۵۰۶۲
۴۱ نظر
۵۰۰۴
۴۱ نظر
۵۰۰۴
پ

اصغر فرهادی، اسکارش را پس بدهد!

ا انتشار یادداشتی به اصغر فرهادی پیشنهاد کردیم اسکارش را به اعتراض به انتخاب فیلم آرگو، پس بدهد.

باشگاه خبرنگاران جوان: با انتشار یادداشتی به اصغر فرهادی پیشنهاد کردیم اسکارش را به اعتراض به انتخاب فیلم آرگو، پس بدهد.

اصغر فرهادی، اسکارش را پس بدهد!

متن این یادداشت را بخوانید.

فرهادی آدمی سیاسی نیست اما بعضی مسائل آن قدر واضح است که برای فهمیدن آن نیازی به تخصص وجود ندارد به طور مثال سیاسی بودن "آرگو" و "لینکلن" و "سی دقیقه پس از بامداد".

باید چهار فاکتور را در بررسی شخصیت و موقعیت کنونی اصغر فرهادی در نظر بگیریم تا نسبت او با مراسم اسکار امسال به درستی سنجیده و فهمیده شود.

1- فرهادی برخلاف خیلی از فیلم سازهای دیگر ابدا شخصیتی سیاسی ندارد.

2- او علیرغم سیاسی نبودنش تا به حال بارها نشان داده که تعصب به جا و قابل تقدیری در مورد ملیت ایرانی اش دارد.

3- فرهادی سال گذشته مجسمه ی عمو اسکار را از اعضای آکادمی دریافت کرده در ضمن به هیچ وجه قرار نیست هر کس فقط یک بار این جایزه را دریافت کند. به عبارتی او می تواند به حفظ شانس های بعدی اش هم فکر کند.

4- از رفتار این فیلم ساز در یکی دو سال اخیر مشخص می شود که فرهادی این بار برای نخل طلای کن نقشه کشیده.

اصغر فرهادی در مصاحبه ای که قبل از مراسم انجام و بعد از آن منتشر شده به حضور چهار فیلم سیاسی در اسکار امسال اشاره کرد: آرگو، لینکلن، سی دقیقه پس از بامداد و البته تا حدودی جانگوی آزاد شده.

درباره ی این مورد آخر دقیقاً منظور ایشان را نمی فهمیم چون فیلم تارانتینو اساساً اثری ضد آمریکایی است و از طرفی به طور قطع طبق سفارش دشمنان خارجی آمریکا هم ساخته نشده اما تعداد فیلم های سیاسی حاضر در این مراسم بیشتر از عدد چهار است و من سعی خواهم کرد این مسئله را در یادداشت های دیگری مورد به مورد اثبات کنم که از شما هم دعوت می کنم آن ها را مطالعه کنید.

به هر حال همان طور که به عنوان اولین فاکتور در مورد شخصیت این فیلمساز اشاره شد فرهادی آدمی سیاسی نیست اما بعضی مسائل آن قدر واضح است که برای فهمیدن آن نیازی به تخصص وجود ندارد به طور مثال سیاسی بودن "آرگو" و "لینکلن" و "سی دقیقه پس از بامداد".

فرهادی در ادامه درباره "آرگو" هم صحبت کرد و گفت که "فیلم متوسطی است و به زودی فراموش خواهد شد اما تصویری که از مردم ایران ارائه می دهد در ذهن ما می ماند و این نکته ایست تلخ و تاسف انگیز" این همان وجه میهن پرستی در شخصیت اوست که در چنین کلماتی بروز می کند اما غیر از این ها درباره ی مواضع فرهادی بحث های دیگری هم می توان کرد.

همان طور که در سطور بالا خواندید صحبت های این فیلم ساز ایرانی قبل از مراسم اسکار صورت گرفته و او امیدوار است که آرگو جایزه نگیرد و در عوض لینکلن برگزیده شود اعتراض فرهادی به آرگو هم غیر از چند جمله ای که راجع به تصویر ارائه شده از مردم ایران است بیشتری جنبه ی فنی دارد اما عجیب این جاست که او برای فیلم لینکلن آرزوی موفقیت می کند در حالی که خودش در ابتدای همان صحبت ها آن را جزء چهار فیلم سیاسی امسال قلمداد کرد و از طرف دیگر این فیلم علیرغم هیاهوی فراوانی که حوا آن صورت گرفته اثر ضعیفی است.

با این اوصاف شاید دلیل این حرف آقای فرهادی به دست آوردن دل استیون اسپلبرگ باشد توجه کنید که فرهادی فیلم آخرش را در فرانسه ساخته همان طور که اشاره شد از نشانه ای بسیاری مشخص می شود برای نخل طلای کن نقشه کشیده امسال هم رئیس هیات داوران این جشنواره اسپیلبرگ آمریکایی است.

فرهادی امروز در موقعیت پیچیده ای برای انتخاب قرار دارد از یک سو دلخور کردن هوادارانش در آکادمی و هدر دادن شانس ای بعدی اش در این مراسم به علاوه ی از دست رفتن نخل طلای کن در فستیوال پیش رو برایش مطرح است و در سوی دیگر ملت عزیزش به او می نگرند همه ی ما منتظریم ببینیم که آیا او با اعراض کامل از مراسم اسکار و به چالش کشیدن حیثیت آن وجه معنوی جایزه اش به نفع ملیت خود به اعضای آکادمی پس خواهد داد یا خیر؟ چرا که به طور قطع در سال گذشته هم این فیلم جدایی بود که به اسکار اعتبار دارد نه بالعکس.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حسین

      تورو خدا این رو انقدر گنده نکنید.بابا این با فیلمش به مقدسات ما توهین کرده.چرا انقدر اهمیت میدید بهش.چیو میخواید ثابت کنید.به خدا باید جواب پس بدید به خدا اصغر فرهادی اسطوره نیست.چرا این رو ما نمیفهمیم چرا ما نمیفهمیم انتقاد کردن و کوبیدن آسون ترین کاره آبادانی و ساختن سخته آقای فرهادی اگه تونستی فیلمی بسازی که به گرونی و اقتصاد کمک کنه اون موقع کارت ارزش داره

      پاسخ ها

      • crazy

        اونوقت سلحشور بهترینه؟؟؟؟

      • 123

        اسمت برازندس

      • کاربر

        اقتصاد بیمار ما با ساختن فیلم درست نمی شه.فرهادی دلیلی نداره که بخواد اسکارشو پس بده.چون حقش بوده. شما هم بهتره بشینی فیلمای ده نمکی و سخنان گهر بار سلحشورو ببینی و بشنوی

      • ریما

        از فرهادی خوشت نمیاد چرا اصلا اومدی این خبرو خوندی؟ شما خبرای مربوط به آقای سلحشور و ده نمکی را باز کن بخون.

      • امیر

        دوست عزیز من واقعا واست متاسفم,فرهادی نام ایران رو تو خاک دشمن سرافراز کرده

      • شیما

        عاشقتم بالاخره یه ادم فهمیده پیدا شد که براساس فهم وشعور حرف بزنه نه مثل یه عده ادم دهن بین وبیفکر فقط سطحی وظاهری به همه چیز بنگرد عزیزم مشکل ما ایرانیا سطحی نگر بودنمان است افرادی مثل من وشما در ایران کم پیدا میشود

      • maryam

        حسین شیما مگه خودتون بشینید و از هم تعریف کنید!.مشکل جامعه ما افراد مثل شما هستند که فقط نظر خودتون رو درست میدونید و این خنده داره...
        فرهادی با شخصیت تر از این حرفاست.اون نباید اسکارش رو پس بده.نمیدونم چرا به اسکار ایشون گیر دادند.چون خودشون نمیتونن بگیرن از اسکار فرهاذی عزیز میسوزن انگار!

    • فرهاد

      حالا پس دادنشم اشتباس اما حتما باید به عنوان یه ایرانی با غیرت که اسم و رسمی هم اونجا داره اعتراض کنه بخاطر تحریفی که تو فیلم علیه ایرانیا شده

    • lمحمدصالح

      اینکه اعتراض یا انتقاد کنه کار خوبیه ولی به نظر من نامعقوله که اسکارشو پس بده چون اسکار یه جایزه بزرگه که به راحتی بدست نمیاد!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دیگه اینقدر گندش نکن
        مهم اینه ی مشت آدم بی عقل اومدن اسکار رو راه انداختن

      • maryam

        حالا مثلا تو خیلی باعقلی کاربر!!!!
        اگه تو هم عقل داشتی این اتفاق بزرگ رو بی عقلی نمیگفتی.متاسفم برات

    • بدون نام

      حالا اینها یک اشتباهی کردند یک اسکار به یک ایرانی دادند تا سالها باید درگیر ناز و اداها و بازی در اوردن های ما باشند. در این یک سال چند بار این مساله به عناوین مختلف نبش قبر شده؟ از تحریم اسکار توسط ایران گرفته (جوک هزاره) تا گیر دادن های بیخود به فرهادی و فیلمهای فرهادی و... آکادمی اسکار مگر بقالی است که شما یه زمان اسکار رو بگیری و یه زمان خوشت نیاد و پس بدی و دوباره بگیری و دوباره پس بدی و...؟

    • علی

      بعد از یک قرن ایران اسکار گرفته بعد پس بده؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اسکاری که اونا بدن از لجن تو جوب بدتره

    • شمیسا

      ...
      البته بعضی ها که پارسال علیه این جایزه فرهادی نظر میدادند باید نظر بدهند نه ما

    • بدون نام

      پیشنهاد مزخرفیه!!!!با اسکار فرهادی چی کار دارین؟لابد اگه پس نده میخواین شروع کنین به کوبیدنش که وطن پرست نیست و از این حرفا!

    • شيما

      با سلام، اگه آقاي فرهادي سياسي نيست دليل ندارد جايزه اش را پس بدهد و شانس هاي ديگرش را هم براي جايزه هاي بعدي اش از دست بدهد همين فکرهارو کرديم تا الان که بعد از مدتها اسکار گرفتيم و حالا بايد پس بدهيم چه دليلي دارد هر کسي اگر عاقل باشه ميتونه بره در مورد ايران تحقيق کنه و مردم ايران رو هم ميتونه بشناسه و آرگو فيلمه واقعيت نيست که همه باور کنند و بقول خود فرهادي فراموش ميشه.

      پاسخ ها

      • مهدی

        عقل هم چیزه خوبیه دختر خوب !!

    • نازنین

      وا واسه چی پس بده شما هم دیگه زیادی شورش کردین

    • بدون نام

      پیشنهاد بیخود واشتباهی است اقای فرهادی عاقلانه عمل کند بهتر استوظیفه اعتراض به فیلم ارگو بعهده وزارت امورخارجه است که ساکت است وهمچنین وظیفه شورایتبلیغات اسلامی است که این همه بودجه میگیرد وهیج کارمفیدی درخارج ازکشور برای دفاع ازایران واسلام واقعی انجام نمیدهد

    • محمود

      اگه اسكار بده چرا وزير ارشاد ادعا مي كنه واسه اسكار گرفتن فرهادي لابي كرده؟!!! چي شده حالا به فرهادي گير دادين ...

    • شيما

      حقيقت تلخه حسين آقا

    • بدون نام

      کسی که برای اولین بار برای کشور اسکار کسب کرده اسطوره است

    • بدون نام

      آقا حسین. فیلمی که اسکار میگیره به خودی خود به اقتصاد کمک میکنه,
      ولی با پس دادن اسکار آقای فرهادی,بغیر از تیره تر کردن چهره اجتماعی ایرانی ها, چیز دیگه ای ایدمان میشه???
      عایا???

    • داود

      خیلی هنر دارین فیلمی بسازین که چهره واقعی مردم ایران را نشون بده و اونقدر کیفیت داشته باشه که بتونه در جشنواره های بزرگ دنیا شرکت کنه.
      نه اینکه از کیسه خلیفه ببخشید.
      اگر خود شما جایزه اسکار را برده بودید، حاضر به پس دادن آن بودید؟؟؟؟

    • بدون نام

      همیشه هرفیلمی که ایرانی ها و اعتقاد انها را به بازی بگیرد اسکار میگیرد

    • لیلی

      اشتباهو با اشتباه جواب نمیدن. میشه هنرمندانه فیلمی ساخت که چهره ی ایران و ایرانی ها رو خیلی خوب نشون بده نه اینکه با پس دادن اسکار فکر کنیم شاخ غول رو شکستیم و توی دهنشون زدیم.

    • حسين

      آخه ساده ها فيلم فرهادي واسه خود فيلم جايزه نگرفت براي سياسي بودن و تحقير ايران جايزه گرفت.كدوم اسكار كدوم كشك كدوم افتخار .شما حاضري براي تو خيابون گدايي آبروت بره گردنت رو جلو همه كج كني پول در بياري بعد بري باهاش side و LCD بخري كه مثلا كلاس داشته باشي ؟ اين اوج ذلت و حقارته اگر حاضري كه بحث ما فايده اي نداره

      پاسخ ها

      • shabnam

        movafegham.gereftane oskar siasi bud

    • بهروز

      حالا مگه این تندیس اسکار چی هست که بخواد اینقد ارزش داشته باشه به قول پدر اکبر عبدی باید گذاشتش تو انبار اصل کار اسم اسکار گرفتن هست که نصیب فرهادی شده اگرم پسش بده همه میدونن خودش پس داده کسی ازش نگرفته بهتر با این کار آبروشون این بهترین جواب به اسکار امسال اگر من جای فرهادی بودم حتما اینکار میکردم

      پاسخ ها

      • من

        قربون آدم چیز فهم
        به اینا هم بفهمون
        ما که نتونستیم

    • ايراني

      "همه ی ما منتظریم ببینیم که آیا او با اعراض کامل از مراسم اسکار و به چالش کشیدن حیثیت آن وجه معنوی جایزه اش به نفع ملیت خود به اعضای آکادمی پس خواهد داد یا خیر؟ "

    • بنیامین

      من نیمدونم این یادداشت رو کی و با چه منطقی منتشر کرده آخه اینا چه ربطی به هم داره حالا یعنی چه که بیاد پسش بده که مثلاً چی بشه متأسفیم برا کسانی که مسائل را اینطوری می خوان حل کنن

    • مسعود کیانی

      دوست داشتن افرادی مثل اصغر فرهادی نه یک انتخاب ، که یک وظیفه ی ملی است : مسعود کیانی

      پاسخ ها

      • من

        شما؟

    • سیما

      خواهشا نظرات شخصیه خودتونو به حساب مردم ایران نزارین

    • ریما

      زنده باد فرهادی هنرمند. چشم حسوداش کور.

    • یه بنده خدا

      میگم حالا شماها اینهمه خودتونو اینجا میکشید...بهم چنگ میزنین اقای فرهادی باخبر میشه یا روی تصمیمش بعنوان یه ادمبالغ اثر میزاره؟!!!

    • zhikal

      vaghaan ina che rabti b ham dare
      y oscar gereftim pas bedim k chi beshe
      bayad y film besazim age mitunim puze unaro ba kifiatesh bezanim
      agaram nmitunim az dashtehaye digaran maye nazarim khaheshan

    • مهدی

      جدایی نادر از سیمین خودش یک فیلم ضد ایرانی بود . چرا فرهادی باید جایزه اش رو به خاطر یه فیلم دیگه که حمله به ایران محسوب می شه ، پس بده . کار غلطی بود این یادداشت ;)

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج