۴۵۰۶۹۳
۵ نظر
۵۰۰۵
۵ نظر
۵۰۰۵
پ

گازرسانی ۱۲ هزار روستا طی ۳ سال

معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران گفت که در دوران سه ساله دولت تدبیر و امید ۱۲ هزار روستای کشور از نعمت گاز خانگی برخوردار شدند.

خبرگزاری ایرنا: معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران گفت که در دوران سه ساله دولت تدبیر و امید ۱۲ هزار روستای کشور از نعمت گاز خانگی برخوردار شدند.
حمیدرضا عراقی عصر سه شنبه در نشست خبری با رسانه های گلستان در گرگان اظهار کرد: با گازرسانی های جدید؛ اکنون طول شبکه انتقال و انشعاب کشور به 300 هزار کیلومتر رسیده است و 68 درصد روستاها از این نعمت برخوردارند.
وی با یادآوری رویکرد دولت در گازرسانی به روستاها با هدف محرومیت زدایی، گفت: علاوه بر روستاها توسعه خطوط گاز شهری هم در دستور کار قرار دارد.

عراقی افزود: با تلاش انجام شده و حمایت دولت تا پایان امسال خط انتقال به زاهدان خواهد رسید تا آخرین شهر محروم مانده از این نعمت در ایران؛ دارای گاز شهری شود.

مدیرعامل شرکت گاز ایران گفت: در نتیجه توسعه خطوط روزانه در ایران 700 میلیون متر مکعب گاز طبیعی مصرف میشود که 3 درصد آن معادل 12 میلیون متر مکعب واردات از کشور ترکمنستان است.

عراقی بیان کرد: توسعه خطوط انتقال گاز به همه مناطق کشور به خصوص روستاها همچنان در دستور کار قرار دارد اما صرفه جویی و مصرف بهینه نیز باید در دستور کار مشترکین و مردم قرار داشته باشد.

وی به سرمای کم سابقه اخیر که اغلب مناطق کشور از جمله گلستان را تحت تاثیر قرار داد اشاره کرد و گفت: به دلیل مصرف بیش از حد برخی مشترکین مجبور به قطع انشعاب برخی صنایع و جایگاه های سی ان جی (گاز فشرده) شدیم تا مردم در خانه هایشان با مشکل مواجه نشوند.

معاون وزیر نفت ادامه داد: گلستان هم متاثر از سرما شاهد قطعی های زیادی بود اما با تقویت خطوط انتقال در آینده این مشکل به حداقل خواهد رسید.

عراقی بر لزوم فرهنگ سازی بیشتر برای استفاده صحیح از گاز طبیعی تاکید کرد و گفت: یکی از مشکلات این بخش مرگ تعداد زیادی از شهروندان به دلیل رعایت نکردن نکات ایمنی است.
وی گفت: به عنوان نمونه سال قبل فقط در استان گلستان ۸۴ نفر بر اثر سهل انگاری ها جان خود را از دست دادند.

وی افزایش قیمت گاز طبیعی را شایعه خواند و گفت: دولت برنامه ای برای افزایش قیمت این حامل انرژی ندارد و در زمان حاضر گاز طبیعی به قیمت 150 تومان در هر متر مکعب عرضه می شود.

معاون وزیر نفت اظهار کرد: البته در ماه های گرم سال این قیمت اندکی بیشتر میشود که به دلیل مصرف پایین تفاوت آن در قبوض قابل توجه و چشمگیر نیست.

مدیرعامل شرکت گاز ایران به مطالعه حفاری گاز در دریای خزر و محدوده استان گلستان اشاره کرد و گفت: مطالعات مربوط به این حفاری ها در حال انجام است که در صورت به ثمر رسیدن، دیگر کمبود گاز در استان گلستان وجود نخواهد داشت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دروغه هزار تا را نام ببرید

    • مجی

      باید از عواملی که در گازرسانی به دورافتاده ترین روستاهاوصعب العبور ترین جاهای کشور زحمت کشیدن ومیکشن مثل کارگران، پیمانکاران وناظران مقیم تشکر
      کرد.بنده خودم حدود 7الی 8ساله ناظر مقیم هستم وبه صورت قرار دادی با کمترین حقوق ودستمزد انجام وظیفه میکنم وباتوجه به تمام سختی ها ازاینکه میبینم هموطنام ازاین نعمت الهی بهره مند میشن از ته قلبم خوشحال میشم.ازاینجا به تمام همکارای زحمت کشم خسته نباشی میگم واز وزیر محترم نفت تقاضا میکنم به وضعیت قرار دادهای ما وبهبود اون نگاه ویژه داشته باشن.

    • بهروزکاکاوند

      ما در قزوین کیلومتر 5 جاده بویین زهرا هستیم حدود پانصد کارکاه ومشاغل خدماتی است ولی متاسفانه فاقد گاز میباشیم

    • بدون نام

      اون کسی که نظر داده دروغه قطعا اهل شهره وکاری به روستاها نداشته چشمت رو باز کن یه سر به روستاها بزن میبینی که گاز به خیلی از روستاها کشیده شده ، دولت دروغگوها دولت قبلی بود اشتباه گرفتی

    • یعقوب

      مسکن مهر تموم کنید گاز نمیخاهیم وقتی مسکن نداریم گاز چرا صادر کنید تا حقوق نجومیتان برکت دهد امین

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج