۴۵۲۵۵۹
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

دو الگوی آمریکایی سفر در تعطیلات

در کریسمس ۲۰۱۳ بالغ بر ۹۰ میلیون نفر در آمریکا، بیش از ۵۰ مایل سفر کرده بودند؛ به معنی اینکه بزرگراه‌ها در این زمان پر از جمعیت بوده و تقاضای سفر به بالاترین وضعیت خود رسیده است. در همین حال پیش‌بینی می‌شود سفر مردم آمریکا در کریسمس جاری به رکوردی تاریخی و به رقم ۱۰۳ میلیون نفر برسد.

روزنامه دنیای اقتصاد: در کریسمس ۲۰۱۳ بالغ بر ۹۰ میلیون نفر در آمریکا، بیش از ۵۰ مایل سفر کرده بودند؛ به معنی اینکه بزرگراه‌ها در این زمان پر از جمعیت بوده و تقاضای سفر به بالاترین وضعیت خود رسیده است. در همین حال پیش‌بینی می‌شود سفر مردم آمریکا در کریسمس جاری به رکوردی تاریخی و به رقم ۱۰۳ میلیون نفر برسد.
بیشتر افراد این سفرها را با استفاده از خودرو انجام می‌دهند اما سفرهای هوایی نیز ۵/ ۲درصد افزایش را تجربه خواهند کرد و از مرز انتقال ۶میلیون نفر آمریکایی به مقاصد مطلوب خود خواهند گذشت. البته این رویداد موجب می‌شود برخی فرودگاه‌ها با مشکلاتی مواجه شوند. علاوه‌بر این، روز شکرگزاری نیز در ایالات متحده از جمله روزهای دارای بیشترین مسافر است. سفرها در این دوره تعطیلات از چهارشنبه تا یکشنبه انجام می‌شوند و جالب اینجا است که از نظر آماری هیچ تفاوت معناداری در ترافیک در طول این ۵ روز اتفاق نمی‌افتد. بیشتر سفرهایی که در طول این دو تعطیلات در آمریکا انجام می‌گیرد، داخلی است. بیش از ۹۹ درصد از سفرهای طولانی که در روزهای عید شکرگزاری انجام می‌شوند، در درون مرزهای ایالات‌متحده آمریکا صورت می‌گیرد. در طول تعطیلات کریسمس تا سال نو که طولانی‌تر است نیز تنها ۳ درصد از سفرها بین‌المللی هستند.

تعطیلات مناسبتی در همه کشورهای جهان وجود دارند و مردم در سراسر جهان به مناسبت‌های مختلف مذهبی، ملی و سنتی این روزها را گرامی می‌دارند و به انواع گوناگون جشن‌هایی در این مورد برگزار می‌کنند. معمولا این اعیاد که با تعطیلاتی چند روزه همراه است، فرصت سفر را برای افراد به وجود می‌آورد و کمک قابل ملاحظه‌ای به جذب گردشگر می‌کند. هزینه‌کرد گردشگران در این ایام می‌تواند به نوعی بر مصرف داخلی کشور و تقاضای خانوارها نیز اثر بگذارد و همچنین سودآوری مناسبی از طریق مراکز اقامتی و صنایع وابسته به صنعت گردشگری عاید یک منطقه یا کشور کند. دو تعطیلات عید روز شکرگزاری و تعطیلات کریسمس در آمریکا به عنوان دو بازه تعطیلاتی کوتاه و بلندمدت شناخته می‌شوند که صنعت گردشگری این کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

سود و زیان کریسمس

درحالی‌که برخی اقتصاددانان با مزایای کلی خرید گسترده در تعطیلات مخالف هستند، شکی نیست که خرده‌فروشان بیشترین سود را در ماه دسامبر می‌برند. هر چند مخارج در هر سال نسبت به سال دیگر متفاوت است که نشان‌دهنده وضعیت اقتصادی کشور است، با وجود این میزان پولی که در این چارچوب رد و بدل می‌شود، غیرقابل چشم‌پوشی است. تعطیلات سال نو و دوره‌های مربوط به تعطیلات در آمریکا همواره از شلوغ‌ترین و دورترین سفرها در طول سال محسوب می‌شوند. خرید کارت‌های تبریک و دکوراسیون مربوط به کریسمس، سفرهای داخلی و خارجی، غذاهای خاص روزهای عید مانند بوقلمون و آب‌نبات‌ها نیز از جمله مخارجی هستند که مردم آمریکا در این روزها متقبل می‌شوند.

الگوهای سفر در کریسمس

از سوی دیگر بیشتر سفرهای طولانی و در واقع ۹۱درصد آنها با وسایل شخصی انجام می‌شود. درصد مسافران راه‌های دور که با خودروی شخصی خود اقدام به مسافرت می‌کنند، تفاوت چندانی با درصد افرادی که در سایر مواقع سال برای سفر از خودروی شخصی استفاده می‌کنند، ندارد و تنها تفاوت آنها ۲درصد است؛ یعنی در بقیه سال ۸۹ درصد از افراد برای سفر از خودروی شخصی خود استفاده می‌کنند. همین امر گویای این است که تا چه میزان برنامه‌ریزی برای سفر باید به دقت در این کشور انجام گیرد. از سوی دیگر، تنها ۵ تا ۶ درصد از سفرهای هوایی با استفاده از خطوط هوایی انجام می‌گیرد؛ درحالی‌که ۲ تا ۳ درصد به وسیله اتوبوس، قطار، کشتی یا سایر وسایل نقلیه به مقصد دلخواه خود می‌روند.

الگوهای سفر در تعطیلات شکرگزاری

در همین حال، طی تعطیلات ۶ روزه عید شکرگزاری تعداد سفرها افزایشی در حدود ۵۴ درصد برای سفرهایی به مقصدهای بیش از ۵۰ مایلی نشان می‌دهد و در کریسمس نیز این افزایش به ۲۳ درصد می‌رسد. برای آن دسته که با استفاده از خطوط هوایی، اتوبوس، قطار یا سایر وسایل دیگر سفر می‌کنند، روز شکرگزاری یک الگوی سنتی دارد. برای آن دسته از افراد که بین ۵۰ تا ۹۹ مایل سفر می‌کنند و ۴۴ درصد از آنها با وسایل نقلیه شخصی است، بیشتر سفرها در روز پنج‌شنبه انجام می‌گیرد و بیشتر بازگشت‌ها در روز شنبه است. همچنین برای آن دسته از افرادی که حداقل ۱۰۰ مایل سفر می‌کنند و ۵۶ درصد از آنها با وسایل نقلیه شخصی صورت می‌گیرد، سفرها در طول روزهای تعطیل توزیع می‌شوند. این امر نشان‌دهنده این است که فاصله جغرافیایی چگونه بر توزیع سفر و زمان سفرها و تعطیلات اثر می‌گذارد.

مقایسه دو الگو

همه اینها در صورتی است که برخلاف روز شکرگزاری که همیشه در چهارمین پنج‌شنبه ماه نوامبر قرار دارد، دوره سفرهای مربوط به تعطیلات سال جدید، بسته به روزی از هفته که تعطیلات روز کریسمس و سال نو در آن قرار می‌گیرد، متفاوت است. برای مثال در سال ۲۰۰۱، وقتی که روز تعطیل کریسمس و سال نو در روز سه‌شنبه واقع شد، شنبه و یکشنبه پیش از کریسمس و خود روز کریسمس به‌طور کلی به شلوغ‌ترین روزهای سفر در طول تمام دوره تعطیلات تبدیل شدند. روزهای پس از کریسمس عموما شلوغ‌تر از خود روز سال نو و روزهای پس از آن بوده است.
در سال ۲۰۰۳ نیز تعطیلات در روز پنج‌شنبه قرار گرفته بود و هیچ تردیدی وجود نداشت که الگوهای سفر را در طول دوره تعطیلات کریسمس و سال نو تغییر دهد. میانگین طول سفر در تعطیلات روز شکرگزاری ۲۱۴ مایل است که در مقایسه با تعطیلات کریسمس و سال نو که به ۲۷۵ مایل می‌رسد، کمتر است. در سایر موارد سال، میانگین طول سفر ۲۶۱ مایل است. حدود نیمی از کسانی که در طول این تعطیلات سفر می‌کنند، مخارج اقامت شبانه را متقبل نمی‌شوند و در همان روز به مبدا بازمی‌گردند. مسافران راه دور در عید شکرگزاری که اقامت شبانه دارند، به‌طور متوسط کمتر از ۳ شب را در مقصد می‌گذرانند. البته در تعطیلات مربوط به کریسمس و سال نو این میزان اقامت به ۴ شب می‌رسد.

دیدار با دوستان و خانواده بزرگ‌ترین دلیلی است که آمریکایی‌ها در طول تعطیلات سفر می‌کنند. این امر یعنی علت سفرهای راه دور در روز شکرگزاری ۵۳ درصد و برای کریسمس ۴۳ درصد است. سفرهای تجاری نیز که حدود ۱۷ درصد از سفرهای طولانی را در بقیه سال تشکیل می‌دهند، بین ۷ تا ۸ درصد از سفرها را در طول دوره شکرگزاری و کریسمس شکل می‌دهند. از آنجا که بسیاری از کارگران در این تعطیلات سر کار نمی‌روند، عجیب نیست که میزان سفرهای شهری آنها در روز شکرگزاری به تنها ۶ درصد کاهش پیدا می‌کند و در کریسمس نیز به ۹ درصد می‌رسد و این در حالی است که در بقیه سال این میزان ۱۳ درصد است. مسافرانی که سفرها را در طول تعطیلات آغاز می‌کنند، عمدتا جوان‌تر از سایر مسافران در طول سال هستند. همچنین در طول تعطیلات شکرگزاری و کریسمس سفر مردها بیشتر از زنان است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج