adexo3
۴۵۴۷۷۷
۳ نظر
۵۰۱۰
۳ نظر
۵۰۱۰
پ

منتقدان روحانی بی شناسنامه اند یا دلسوز؟

آقای حسن روحانی، رییس دولت یازدهم همواره بر آزادی بیان تأکید می‌کند و می‌گوید که صدای منتقدان را می‌شنود و نقاط ضعف دولت را بهبود می‌بخشد، در این میان اما لیستی بلند بالا از توهین‌های شیخ اعتدال به منتقدان وجوددارد. رییس جمهور نه تنها منتقدان را بی‌سواد و مخالف دولت می‌داند بلکه آنها را به جهنم هم حواله داده است؛ منتقدانی که نه تنها در طیف اصول‌گرا بلکه در طیف اصلاح طلبان و حامیان وی هم دیده می‌شوند.

صبح نو نوشت: آقای حسن روحانی، رییس دولت یازدهم همواره بر آزادی بیان تأکید می‌کند و می‌گوید که صدای منتقدان را می‌شنود و نقاط ضعف دولت را بهبود می‌بخشد، در این میان اما لیستی بلند بالا از توهین‌های شیخ اعتدال به منتقدان وجوددارد. رییس جمهور نه تنها منتقدان را بی‌سواد و مخالف دولت می‌داند بلکه آنها را به جهنم هم حواله داده است؛ منتقدانی که نه تنها در طیف اصول‌گرا بلکه در طیف اصلاح طلبان و حامیان وی هم دیده می‌شوند.

به سراغ چندتن از افراد منتقد دولت که از فعالین سیاسی هستند، رفتیم و درباره دلایل انتقادشان از دولت و واکنش‌های رییس‌جمهور جویا شدیم.

شاکری: آقای روحانی از اعتدال خارج شده است
آقای مجتبی شاکری، عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی هم منتقدان به دولت را در واقع منتقدان مجری می‌داند و به «صبح نو» می‌گوید: دولت وظایفی دارد و مطابق قانون اساسی باید آن را درست انجام دهد مگر اینکه از وظایف خود تخطی کند. منتقدان در واقع منتقد مجری هستند و منتقد دولت به مفهوم قانون اساسی نیستند اما آقای روحانی تناقض‌های فراوانی در اظهارنظرها و عملکردش دارد، همچنین درباره موضوعات گوناگون به وعده‌های خود عمل نکرده و آمارهای مطرح شده را محقق نکرده است. وی درباره برخورد رییس جمهور با منتقدان اظهار داشت: زمانی روحانی شعار آزادی می‌دهد و بعد اهانت‌های متعددی را به منتقدان می‌کند لذا به نظر می‌رسد رییس جمهور باید به شعار خود یعنی اعتدال نگاهی انداخته و مطابق آن عمل کند چراکه به نظر می‌رسد از اعتدال خارج شده است.
عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی انتقاد به تمامی جوانب دولت را نادرست خواند و تأکید کرد: منتقدان نباید در موضع مقابل دولت قرار بگیرد، باید کارهای درست را تشویق کنند و کمک کنند تا دولت موفق باشد و این برای نظام ارزش است اما اگر در اموری کاستی و ضعف دیدند، تذکر داده شود. درواقع ما منتقدان دولت بین خوف و رجا، بیم و امید حرکت می‌کنیم، حرف‌هایمان و انتقادها بر همین نوع است.
شاکری خاطرنشان کرد: دولت یازدهم از همان ابتدا می‌خواست چرخ سانتریفیوژها و همچنین چرخ اقتصاد مردم بگردد اما آنچه باقی مانده است رآکتور اراک است که بتن‌ریزی شده است و غنی‌سازی‌ها کاهش پیدا کرده و آقای صالحی به صراحت اعلام کردند که دولت در زمینه هسته‌ای دستاوردی نداشت. سیف هم گفته است قیمت‌هایی که مطرح می‌شود و آمارها تنها بر روی کاغذ است. روحانی باید خودش را در آینه وعده‌هایی که داده است ببیند و بداند مردم دولت را نه از زبان بانک مرکزی بلکه از قیمت کالایی که می‌خرند می‌فهمند. روحانی باید ببیند آمار رشد و رکود و تورمی که می‌دهد، چقدر به واقعیت نزدیک است؟

ابراهیمی: منتقدان روحانی خیرخواه دولت‌اند
حجت الاسلام حسین ابراهیمی عضو جامعه روحانیت مبارز هم در گفت‌وگو با روزنامه «صبح نو» مطرح کرد: شعار روحانی این است که انتقاد را می‌پذیرد و انتقادپذیر است، انتقاد عامل موفقیت است و منتقدان دلسوزان نظام و علاقه‌مندان به کشور هستند، افراد بی‌تفاوت که بی‌خاصیتند. لذا منتقدان، مخالف دولت نیستند بلکه خیرخواهند. یکی از محورهای منشور حقوق شهروندی که روحانی رونمایی و نکته‌ای که بر آن تکیه کرد حق انتقاد و حق آزادی بیان است.
وی ادامه داد: معنای انتقاد مخالفت با دولت نیست، بلکه منتقدان درواقع علاقه‌مند به نظام و انقلاب هستند و برای رشد و پویایی کشور انتقاد می‌کنند و راهنمایی می‌کنند و پیشنهاد می‌دهند؛ منتقدان قطعاً به مواردی از عملکرد دولت ایراد وارد می‌کند، دولت را محکوم نمی‌کنند، دولت‌ها هم کارهای خوبی دارند و هم کارهایی که صدای منتقدان را بلند کرده است، نقص قابل انتقاد است تا اصلاح شود. منتقدان نمی‌گویند یک دولت کاملاً منفی است.

حسینی: تعریض و تحقیر منتقدان به رویه روحانی تبدیل شده است
آقای سید محمد حسینی، سخنگوی جبهه یکتا در گفت‌وگو با روزنامه صبح نو تأکید کرد: آقای روحانی تاکنون شعارهای زیبا و وعده‌های بسیاری داده است که ظاهری جذاب داشته و اذهان را معطوف به خود ساخته است از جمله ادعای فراجناحی بودن، سعه‌صدر و تحمل داشتن، بر استقبال نقد رفتن، صدایی را خاموش نکردن و رعایت حقوق شهروندی که اخیراً مورد تأکید قرار گرفته است اما با گذشت بیش از سه سال از ریاست ایشان بر قوه مجریه، در عمل تعامل بردبارانه‌ای با منتقدان وجود نداشته است.
وی ادامه داد: تأکید روحانی بر اینکه منتقدان مخالف دولت هستند شاید از این جهت است که دیگر پاسخگوی انتقادات و پذیرای پیشنهادات و نقطه‌نظرات آنها نباشد؛ و در جامعه به گونه‌ای جلوه دهد که جبهه رقیب، به نقاط قوت و مثبت توجهی ندارد و صرفاً وظیفه خود را مخالفت با اقدامات و مواضع دولت تلقی می‌کند و لذا دولت هم توجهی نمی‌کند و البته فراتر از این سعی می‌کند زمینه را برای هجمه همه جانبه به منتقدان فراهم کند؛ با بهره‌گیری از رسانه‌های فراوان داخلی که وظیفه خود را توجیه رویکرد دولت می‌دانند و حتی رسانه‌های خارجی که طیف غرب‌گرا را در ایران ترجیح می‌دهند و غالباً با دولتمردان همراهی می‌کنند، شدیدترین جملات را به منتقدان می‌گوید و تاکنون فهرست بلندی از تعابیر نامناسبی که رییس جمهور علیه جبهه رقیب به‌کاربرده است فراهم شده است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت دهم تصریح کرد: این مشی یعنی نیش وکنایه و تعریض و تحقیر منتقدان به یک رویه تبدیل شده است و به ویژه در سخنرانی‌ها اگر چاشنی این اتهامات و نسبت‌های ناروا نباشد ظاهراً سوت و کفی به همراه ندارد. تعابیری چون بی‌سواد، بی‌شناسنامه، تازه به دوران رسیده، بزدل ترسو، انقلابی‌نما، نفهم، کاسب تحریم، افراطی و تندرو، .... دیگر در شمار اوصافی است که نخ‌نما شده و مشاوران در فرهنگ‌های لغت در جست‌وجوی القاب جدید هستند تا جذابیت و تازگی واژه‌ها هواداران را به وجود آورد و فضای رسانه و مجازی را چند روزی سرگرم سازد.

ترقی: منتقدان دولت با اقدامات غلط در عرصه اجرایی مخالف هستند
آقای حمید رضا ترقی، عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی در گفت‌وگو با«صبح نو»، یکسان کردن مخالفان دولت با منتقدان را نادرست خواند و گفت: مخالفان دولت اگر مخالف کیان دولت باشند در جمهوری اسلامی و داخل کشور زندگی نمی‌کنند اما منتقدان دولت افرادی هستند که به نظام و آرمان‌های انقلاب اسلامی پایبندند و مخالف دولت تلقی نمی‌شوند.
وی ادامه داد: منتقدان دولت مخالف روش‌های دولت یا اقدامات غلط در عرصه اجرایی هستند و بنابراین باید مخالفان دولت و منتقدان از هم تفکیک شوند. مخالف دولت به معنای واقعی، کسی است که با تشکیل دولت اسلامی در جامعه مخالف باشد اما اگر کسی ایرادی به بخش‌های عملکردی و اجرایی دولت دارد و برای رفع آن پیشنهادات منطقی می‌دهد، منتقد است و بر اساس رهنمود رهبر معظم انقلاب دولت‌ها باید حرف منتقدان را مورد توجه خود قرار دهند، این انتقادها درواقع هدیه‌ای است برای دولت، باید به انتقادها بر اساس دیده احترام بنگرد چون باعث رشد و ارتقای دولت می‌شود.
عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی تأکید کرد: ما به همه دولت انتقاد نداریم، بخش‌هایی از دولت وظایف خود را خوب انجام می‌دهند، تلاش‌های خوبی داشتند و دستاوردهای خوبی کسب کرده‌اند اما به نظر می‌رسد بخش‌هایی از دولت سیاست‌هایی را دنبال می‌کنند و یا روش‌هایی دارند که با سیاست‌های کلان کشور و ارزش‌های دینی و انقلابی مغایرت دارد و ما به آن ایراد وارد می‌کنیم.
ترقی سه حوزه سیاست خارجی، اقتصادی و فرهنگی را حوزه‌های مورد انتقاد دولت دانست و مطرح کرد: دولت در این سه حوزه ایرادات متعددی دارد، نقدها در حوزه سیاست خارجی عمدتاً به خوشبینی نسبت به آمریکا و کم‌دقتی و عجولانه برخورد کردن در توافق‌های بین‌المللی بر می‌گردد. در حوزه اقتصادی اما اعلام آمارهای غیرواقعی، کم‌توجهی به ظرفیت‌های داخلی و کم‌توجهی به بخش تولید و خوداتکایی در کشور و اقتصاد مقاومتی؛ مورد انتقاد است، همچنین ما نسبت به اینکه دولت هیچ موضعی در قبال ولنگاری فرهنگی و تهاجم فرهنگی غرب نمی‌گیرد و سنگرها را در مقابله با آن رها کرده است، که سبب وارد شدن آسیب‌های بسیاری به عرصه فرهنگی کشور و جامعه شده است، انتقاد داریم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      منتقدان روحانی دلسوزان نظام اسلامی هستند که بیشترین حق را نسبت به انقلاب دارند یعنی رزمندگان دفاع مقدس - جانبازان - خانواده های شهدا - مردم شریف حزب الله.

    • بدون نام

      روحانی به هیچ عنوان نقدپذیر نیست

    • شعار

      منتقدان از همه اقشار مردم میباشند.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج