اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۴۵۶۷۵۳
۱ نظر
۵۰۱۱
۱ نظر
۵۰۱۱
پ

افزایش نگرانی از حمله شیمیایی در انگلیس

«دنی کاتن» رئیس سازمان آتش نشانی لندن نسبت به وقوع حمله شیمیایی در انگلیس از سوی تروریست ها به شدت ابراز نگرانی و تاکید کرد که ماموران آتش نشانی این کشور بایستی آموزش های لازم برای مواجه با چنین شرایطی را ببینند.

خبرگزاری ایرنا:‌ «دنی کاتن» رئیس سازمان آتش نشانی لندن نسبت به وقوع حمله شیمیایی در انگلیس از سوی تروریست ها به شدت ابراز نگرانی و تاکید کرد که ماموران آتش نشانی این کشور بایستی آموزش های لازم برای مواجه با چنین شرایطی را ببینند.
خانم «دنی کاتن» که اخیرا به ریاست سازمان آتش نشانی لندن منصوب شده روز شنبه در گفت وگو با شبکه «بی.بی.سی» بیان داشت: به نظر من حمله شیمیایی تهدید بزرگی به شمار می رود، چون غیر قابل پیش بینی است. این حمله نیازمند مقدار کمی مواد شیمیایی بوده و اگر ابزار لازم را در اختیار داشته باشید می توانید آن را به راحتی پخش کنید.
وی افزود: ما تلاش می کنیم تا برای چنین حملاتی آمادگی داشته باشیم و بلافاصله واکنش های لازم را نشان دهیم.

کاتن همچنین هشدار داد که مردم انگلیس نیز بایستی آمادگی لازم را در مواجه با این حملات که غالبا مهلک و مرگبار است، داشته باشند.

رئیس سازمان آتش نشانی لندن گفت: به طور عادی اگر چنین حمله ای صورت گیرد، مردم از محل حادثه فرار کرده و به جای دیگری پناه می برند. اما این کار سبب گسترش آلودگی شده و این همان چیزی است که تروریست ها می خواهند. بنابر این این مهم است که افراد در جای خود باقی مانده و اجازه دهند که نیروهای اورژانس آتش نشانی به آنها کمک کرده و اوضاع را کنترل کنند.

اظهارات خانم «کاتن» در حالی بیان می شود که چندی پیش 'بن والاس' معاون امنیتی وزارت کشور انگلیس نیز هشدار داد که اعضای گروه تروریستی داعش در حال برنامه‌ریزی برای حمله شیمیایی در خاک اروپا از جمله بریتانیا هستند.

وی گفت: گروه داعش با انجام این حمله شیمیایی به دنبال یک کشتارجمعی در خاک انگلیس است.

این مقام امنیتی انگلیس افزود: گروه داعش از سلاح شیمیایی در سوریه و عراق استفاده کرده است و مقامات اطلاعاتی بر این باور هستند که انجام مشابه این حملات در اروپا جزو آرمان اعضای این گروه تروریستی شمرده می‌شود.

'بن والاس' همچنین عنوان کرد که دستگاه‌های امنیتی انگلیس اخیرا یک مانور ( شیمیایی) برای کسب آمادگی در برابر آنچه آن را 'بدترین هراس' نام گذاشته‌اند، انجام داده‌اند.

وی گفت: گروه داعش دارای انگیزه زیادی برای حملات منجر به کشتار دست جمعی است و آنها هیچ گونه مانع اخلاقی برای استفاده از سلاح های شیمیایی علیه مردم ندارند.

«همیش دبرتون گوردون» افسر پیشین ارتش انگلیس و کارشناس امور شیمیایی نیز طی اظهاراتی در همین رابطه بیان داشت که حمله شیمیایی ممکن است مهلک نباشد اما تاثیر روانی بدی در جامعه برجای خواهد گذاشت.

سطح هشدار تروریستی در انگلیس از آگوست سال ۲۰۱۴ میلادی و همزمان با مشارکت این کشور در حملات هوایی علیه داعش در عراق به سطح 'شدید' ( سطح چهار از مجموع پنج سطح ) رسیده است که به این معنا است حمله تروریستی در این کشور به‌شدت محتمل است.

'اندرو پارکر' رییس دستگاه جاسوسی داخلی انگلیس ( ام ای 5) اخیرا اعلام کرد که دستگاه‌های امنیتی این کشور از ژوئن سال 2013 میلادی تاکنون، 12 توطئه تروریستی از سوی گروه‌های افراطی را خنثی کرده‌اند .

به گفته وی، انگلیس در حال حاضر با تهدیدات آشکار و جدی از سوی تروریسم و خصوصاً گروه داعش مواجه است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • کاوشگر فضایی

      خود کرده را تدبیر نیست ...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج