اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۴۵۷۱۱۳
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

مهدی رحمانی: کارت پرواز را دوست نداشتند

یکی از فیلم‌های کنار گذاشته شده از بخش مسابقه جشنواره فیلم فجر، «کارت پرواز» ساخته مهدی رحمانی است.

وب سایت آی سینما: یکی از فیلم‌های کنار گذاشته شده از بخش مسابقه جشنواره فیلم فجر، «کارت پرواز» ساخته مهدی رحمانی است. کارگردان این فیلم با انتقاد از این‌که هر سال بیشتر شاهد مسائلی هستیم که به جشنواره و سینما بی‌ارتباط است به ما می‌گوید برخورد وزارت ارشاد با مساله ممیزی فیلم‌ها هنگام صدور مجوز نمایش عمومی نشان خواهد داد که فیلم‌های کنار گذاشته شده به دلیل محتوا کنار گذاشته شده‌اند یا کیفیت.
مهدی رحمانی: کارت پرواز را دوست نداشتند

فیلم «کارت پرواز» به کارگردانی مهدی رحمانی و تهیه‌کنندگی مشترک رحمانی و بهمن کامیار با بازی منصور شهبازی بازیگر «نفس عمیق» (بعد از چهارده سال) به همراه ندا جبرائیلی، یکی از فیلم‌های متقاضی حضور در بخش مسابقه جشنواره فیلم فجر بود که جزو این لیست قرار نگرفت و در نهایت کنار گذاشته شد.

با توجه به خبرهایی که از روز گذشته منتشر شده این فیلم موضوع تلخی را روایت می‌کند و به جوانانی می‌پردازد که با بلعیدن مواد مخدر قصد دارند آ‌ن‌ها را از مرز خارج کنند و ظاهرا همین موضوع در کنار گذاشته شدن «کارت پرواز» تاثیرگذار بوده است.

رحمانی کارگردان فیلم با تایید این مساله به آی سینما می‌گوید: «دیگر همه می‌دانند که ماجرا از چه قرار است، از برخی از فیلم‌های کنار گذاشته شده اسم برده شده و از بعضی هم نامی برده نشده است. موضوع این‌جاست که قبل و بعد از ارائه این فیلم با شورای جشنواره فیلم فجر صحبت کرده بودیم و کیفیت فیلم هم مشخص است. اما ظاهرا بحث بر سر این است که برخی فیلم‌ها مسائلی را مطرح می‌کنند که خوشایند اعضا نیست که فیلم ما جزو آن‌ها بود. درباره فیلم آقای عیاری هم همین اتفاق افتاده است، اگر به حمله امروز کیهان به فیلم «لرد» هم توجه کنید همین اتفاق افتاده است. به طور کلی امسال این موضوع شامل فیلم‌های زیادی از جمله فیلم ما شده است.»

رحمانی که به نظر فضای برگزاری جشنواره امسال را متاثر از مسائل سیاسی می‌داند ادامه می‌دهد: «هرسال بیشتر از قبل چیزهایی می‌بینیم که به جشنواره و اصولا سینما نامربوط است. این‌که این‌قدر فضای جشنواره با سیاست هم‌مدار شده ترسناک است و بابت این موضوع متاسفم.»

او در ادامه با اشاره به صحبت‌های محمد حیدری دبیر جشنواره درباره این‌که فیلم‌های جامانده به دلیل کیفیت کنار گذاشته شده‌اند می‌گوید: «با توجه به این صحبت امیدوارم فیلم ما مشکل ممیزی نداشته باشد. اگر فقط به دلیل کیفیت کنار گذاشته شده پس ما باید به راحتی بتوانیم فیلم را اکران کنیم و در وزارت ارشاد برای گرفتن پروانه نمایش با مشکلی مواجه نشویم. بررسی همین موضوع در مورد فیلم‌های کنار گذاشته شده ثابت خواهد کرد که این دلایل چقدر صحت و سقم دارند؛ اما اگر فیلم‌های جامانده از جشنواره در وزارت ارشاد با مشکل روبرو شوند چیزهای دیگری ثابت می‌شود.»

رحمانی با اشاره به این‌که فعلا به خاطر این اتفاق ناراحت است و تصمیمی درباره حضور فیلم در بخش خارج از مسابقه ندارد، ادامه می‌دهد: «این را هم بگویم که گرفتن پروانه نمایش برای ما باعث خوشحالی است و ما هم امیدواریم فیلم بدون مشکل به نمایش درآید چون هدف اصلی دیده شدن فیلم است، اما از طرفی هم تنها چیزی که حرف مدیران جشنواره را رد و تایید می‌کند همین مشکلات و نحوه دریافت پروانه نمایش برای فیلم‌های کنار گذاشته شده است.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج