۴۸۱۰۸۲
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

«هجوم» و «کارت پرواز» پروانه نمایش گرفتند

در میان فیلم‌های جا مانده از جشنواره فیلم فجر، «هجوم» ساخته شهرام مکری و «کارت پرواز» مهدی رحمانی -که تایید هیات انتخاب را نیز به همراه داشت- جزو بحث‌برانگیزترین فیلم‌های لیست بودند؛ اما شنیده‌های موثق ما از یک مقام آگاه حاکی از آن است که هردوی این فیلم‌ها به تازگی پروانه نمایش گرفته‌اند

وب سایت آی سینما: در میان فیلم‌های جا مانده از جشنواره فیلم فجر، «هجوم» ساخته شهرام مکری و «کارت پرواز» مهدی رحمانی -که تایید هیات انتخاب را نیز به همراه داشت- جزو بحث‌برانگیزترین فیلم‌های لیست بودند؛ اما شنیده‌های موثق ما از یک مقام آگاه حاکی از آن است که هردوی این فیلم‌ها به تازگی پروانه نمایش گرفته‌اند و برای اکران عمومی مشکل ندارند. با این حساب سوال بی‌جوابی که همچنان به قوت خود باقی است دلیل راه نیافتن این فیلم‌ها به جشنواره فیلم فجر است!
«هجوم» و «کارت پرواز» پروانه نمایش گرفتند

زمانی که لیست فیلم‌های راه یافته‌ به جشنواره فیلم فجر اعلام شد، جا ماندن برخی فیلم‌های شاخص علامت سوال‌های بسیاری را برای بسیاری از اهالی رسانه و سینما باقی گذاشت. یکی از فیلم‌های مناقشه برانگیز، آخرین ساخته کارگردان «ماهی و گربه» شهرام مکری بود.

مکری «هجوم» را برای رقابت در جشنواره فیلم فجر ارائه کرده بود که با انتخاب نشدن فیلمش در جشنواره از قرار گرفتن در کنار کیانوش عیاری و فیلم «کاناپه» ابراز خوشحالی کرد. همان زمان دبیر جشنواره اعلام کرد تنها فیلمی که به دلایل مربوط به ممیزی از جشنواره کنار رفته فیلم عیاری است، اما به نظر می‌رسید یکی از دلایل انتخاب نشدن فیلم مکری برای جشنواره مضمون آن است.

امروز یک مقام آگاه در گفت‌وگو با آی سینما تایید کرد «هجوم» با اصلاحیه‌های کمی پروانه نمایش دریافت کرده و مشکلی برای اکران عمومی ندارد. اتفاقی که بیرون ماندن این فیلم از جشنواره را سوال برانگیزتر می‌کند.

فیلم دیگری که اتفاقا هیات انتخاب نیز به آن نظر مثبتی داشتند و جزو رزروهای جشنواره بود اما با کنار رفتن دو فیلم «امپراطور جهنم» و «شعله‌ور» باز هم فرصت حضور در جشنواره را نیافت، «کارت پرواز» ساخته مهدی رحمانی بود. فیلمی که مضمونی تلخ داشت و به بلعیدن مواد مخدر توسط حوانان برای گذراندن آن‌ها از مرز می‌پرداخت.

جالب است که این فیلم نیز از نظر شورای پروانه نمایش مشکلی برای اکران نداشته و به تازگی پروانه نمایش دریافت کرده و باز هم باید پرسید چرا فیلمی که برای اکران عمومی هم مناسب تشخیص داده می‌شود، با وجود جلب نظر هیات انتخاب از جشنواره کنار گذاشته شده است؟

و در آخر هنوز تکلیف فیلم «کاناپه» روشن نشده و اعضای شورای پروانه نمایش این فیلم را ندیده‌اند تا در مورد آن نظر بدهند. اگر این فیلم نیز از نظر شورای پروانه نمایش تایید شود باید مسائلی خارج از سینما را پشت سر بگذارد تا رنگ پرده را ببیند و به سرنوشت «رستاخیز» دچار نشود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج