adexo3
۴۶۰۱۹۸
۳ نظر
۵۰۰۴
۳ نظر
۵۰۰۴
پ

صادرات نفت خام ایران به بالاترین رقم رسید

صادرات نفت ایران در ماه آگوست به بیش از ۲ میلیون بشکه در روز رسیده که به سطح محموله‌های ۵ سال گذشته نزدیک است.

خبرگزاری فارس: رویترز به نقل از منابع آگاه از برنامه بارگیری نفتکش های ایران نوشت، صادرات نفت ایران در ماه آگوست نسبت به ماه جولای ۱۵ درصد افزایش یافت و به بیش از ۲ میلیون بشکه در روز رسید و به سطح محموله‌های ۵ سال گذشته نزدیک شد.

سومین تولیدکننده اوپک یعنی ایران، از ماه دسامبر، صادرات نفت خام خود به استثنای میعانات (نفت بسیار سبک) را بیش از ۲ برابر کرده است.

به نوشته این گزارش، تقاضای بالا برای نفت خام ایران در آسیا و اروپا، این کشور را قادر ساخته است تا تولید نفت خود را به بیش از ۳.۸ میلیون بشکه در روز در ماه جاری افزایش دهد.

ویکتور شام، تحلیلگر نفتی در موسسه مشاوراتی آی اچ اس گفت: «تنها راه برای تولیدکنندگان برای به حداکثر رساندن درآمدشان با وجود قیمت پایین نفت برای تامین نیازهای بودجه شان، افزایش تولید است... از این رو بعید است توافقی در اواخر سپامبر میان تولیدکنندگان صورت گیرد.»

«ما می توانیم انتظار داشته باشیم که ایران به افزایش تولید ادامه دهد.»

به گفته منابع آگاه بر اساس داده های جمع آوری شده از برنامه بارگیری نفتکش ها، صادرات نفت ایران در ماه آگوست به زحمت ۲ برابر مدت مشابه پارسال شده و به ۲.۱۱ میلیون بشکه در روز رسیده است.

بر اساس این آمار، صادرات نفت خام ایران از ۱.۹ میلیون بشکه در روز در ماه ژوئن و ۱.۸۳ میلیون بشکه در روز در ماه جولای بالاتر رفته است.

همچنین آمارهای بارگیری نفتکش ها برای ماه گذشته نشان داد، میزان صادرات ایران در ماه آگوست، بالاترین رقم از ژانویه ۲۰۱۲ محسوب می شود که به علت افزایش خرید هند به میزان بی سابقه و رشد ۴۸ درصدی صادرات به اروپا برابر با روزانه ۶۳۰ بشکه صورت گرفته است.

به نوشته رویترز، جزئیات بارگیری میعانات گازی در ماه آگوست مشخص نیست، اما درصورتی که محموله‌ها این نفت بسیار سبک به میزان متوسط امسال برابر با روزانه ۳۱۰ هزار ثابت باشد، مجموع صادرات نفت خام و میعانات ایران در ماه آگوست، بیشترین میزان در سال جاری برابر با ۲.۴۱ میلیون بشکه در روز خواهد بود که از متوسط پیش از تحریم‌ها برابر با ۲.۵ تا ۲.۶ میلیون بشکه در روز در سال ۲۰۱۱ کمتر است.

صادرات نفت ایران در ماه آگوست به آسیا به استثنای میعانات گازی ۱.۴۸ میلیون بشکه در روز بود که از روزانه ۱.۴۰ میلیون بشکه ماه جولای بیشتر است و تقریبا برابر بیشترین میزان امسال در ماه آوریل است.

صادرات به هند در ماه آگوست به رکوردی بی سابقه نزدیک به ۶۰۰ هزار بشکه در روز رسیده است.

این رقم در ماه جولای ۱۵۰ هزار بشکه در روز بود و بیش از ۵۶۴ هزار بشکه در روز واردات نفتی چین از ایران است.

ژاپن نیز روزانه ۲۳۰ هزار بشکه و کره جنوبی روزانه ۹۲ هزار بشکه از ایران در ماه آگوست نفت وارد کرده اند.

بر اساس این آمار، صادرات نفت ایران به ترکیه، یونان، اسپانیا نیز صورت گرفته است، اما صادرات به ایتالیا نسبت به ماه پیش از آن بیش از ۲ برابر شده و به ۸۷ هزار بشکه در روز رسیده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اینکه نفت خودرا درحال ارزانی وبفراوانی بفروشیم بگوییم ببرکت فرجام برجام است هنر نیست مگرقرارنبود این سرمایه ملی رابرای نسل آینده نیزنگه داریم یا درزیرزمین یادرمخازن روی زمین،باذوق زدگی فروش نفت دراین زمان خیانت بمردم است،باتوجیه اینکه میباید سقف فروش رابه قبل تحریم برسانیم،قابل قبول نیست.

    • بدون نام

      به ما چه همه در جیب عده ای خاص می رود برای ما چه سودی دارد کار تولید میشه اخه

    • هموطن

      بقول دوستمون بماچه که تولیدنفتمون چندبرابر میشه وهرچی هم ارزآوری بشه مگه ب جیب ملت میره؟نه ب جیب افراد خاص میره .کارایجاد میشه جوونی سرکارمیره که بتونه تشکیل خونواده بده نه!!!! شماراست میگیدتورم رومهارکنید،کسب وکارورونق بدین مملتوازاین رکوددربیاریدبسه دیگه توروخدا یه ذره م بفکرملت باشیدبخداهیچ جای دنیاهمچی ملت متین وباوقارونجیب وباگذشتی روتوهیچ جای دنیا نمیتونیدپیداکنید.قدر این ملتوبدونید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج