۴۶۲۹۱۲
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

دو ستاره سینما در جمع الهام بخش ترین انسان های دنیا

شارلیز ترون در لیستی بین المللی کسانی که بیشتر از همه الهام بخش بوده اند، از پاپ فرانسیس رتبه بالاتری گرفت.

روزنامه بانی فیلم: شارلیز ترون در لیستی بین المللی کسانی که بیشتر از همه الهام بخش بوده اند، از پاپ فرانسیس رتبه بالاتری گرفت.

به نقل از ورایتی، مجله اووم (OOOM) لیستی از الهام بخش ترین انسان های دنیا در سال ۲۰۱۶ را منتشر کرده که در آن نام دو چهره مطرح هالیوود هم به چشم می خورد.
دو ستاره سینما در جمع الهام بخش ترین انسان های دنیا

در این لیست بین المللی، زنی که پسری دو ساله را نجات داد که توسط قبیله اش طرد شده بود، توانست در صدر قرار بگیرد. آنیا رینگرن لاون که یک فعال اهل دانمارک است، در ماه فوریه یک پسر بچه اهل نیجریه را به فرزندخواندگی قبول کرد و امثال پاپ فرانسیس، باراک اوباما و دالایی لاما را شکست داد تا در رتبه اول لیستی ۱۰۰ نفره قرار بگیرد که این مجله آلمانی زبان منتشر کرده است.

تصویری از خانم لاون در حالیکه به این پسر دو ساله آب و غذا می داد در سراسر دنیا منتشر و به اشتراک گذاشته شد و توجه بیشتری را نسبت به کارهایی که او برای کمک کردن به کودکان بی سرپرست در نیجریه انجام می دهد، جلب کرد.

پیش این اینکه این فرزند دو ساله که هوپ نام دارد توسط خانم لاون و شوهرش دیوید به فرزندخواندگی قبول شود، او توسط خانواده خودش طرد شده بود. خانواده او به خاطر خرافات قبیله ای او را رها کردند چون بر این باور بودند که او فرزند یک ساحره است. این کودک مجبور شد در خیابان ها زندگی کند و به این ترتیب دچار بیماری‌های مختلف هم شد.

خانم لاون در مورد این تجربه گفت: «او اندازه یک نوزاد کوچک بود و وقتی او را دیدم تمام بدنم یخ زد. من خودم ۲۰ ماه پیش بچه دار شدم و وقتی این پسر را دیدم به فکر بچه خودم افتادم. برای من در همان لحظه آشکار شد که با تمام قدرتم خواهم جنگید تا این پسر زنده بماند.»

جورج کیندل سردبیر مجله اووم که مسئولیت هدایت هیات داورانی را بر عهده داشت که افراد این لیست را انتخاب کردند، می گوید: «آنیا رینگرن لاون نمادی از امید و الهام بخش ترین انسان سال ۲۰۱۶ است. وقتی او این فرزند گرسنگی کشیده را دید، مثل یک انسان رفتار کرد و الهام بخش میلیون ها نفر شد. تلاش های ادامه دار او برای کمک کردن به کودکان رهاشده نیجریه به ما امید می دهد و ما را تشویق می کند که مثل او رفتار کنیم.»

باراک اوباما رییس جمهور ایالات متحده در رتبه دوم لیست جای گرفت. هیات داوران اعلام کرد که او نمادی از «صلح، تحمل و آزادی» است و حتی با وجود شکست هایی که در رهبری اش در مورد مسایلی از جمله گوانتانامو، سوریه و عراق داشته، «به هرحال دلمان برای او تنگ خواهد شد.»

شارلیز ترون بازیگر و انسان دوست در رتبه سوم این لیست قرار گرفت که دلیل اصلی اش تلاش های او در مقابله با ایدز و اچ آی وی در کشور بومی اش یعنی آفریقای جنوبی بود. او در ۱۰ سال گذشته از طریق «پروژه توسعه آفریقا» سعی کرده به آفریقایی های جوان یاد بدهد چطور می توانند از خودشان در مقابل ویروس کشنده ایدز محافظت کنند.

این پیغام رسان صلح سازمان ملل و برنده جایزه اسکار وقت زیادی را در آفریقای جنوبی و دیگر بخش های این قاره می گذراند و مستقیما به اداره سازمان های محلی دیگر کمک می کند. مجله اووم می نویسد: «آمار و ارقام جدید ابتلا به این ویروس رو به کاهش هستند که مسلما یکی از دلایل آن تلاش های ادامه دار شارلیز ترون است؛ زنی که الهام بخش خیلی هاست.»

پاپ فرانسیس چهارم شد و هیات داوران اعلام کرد که رهبری «متواضعانه» او کلیسای کاتولیک را تغییر داده و بهتر کرده است.

در نهایت، لئوناردو دی کاپریو لیست پنج نفر اول را کامل کرد که به خاطر نتیجه تمام تلاش های او برای مبارزه با تغییرات اقلیمی بود. این تلاش های منجر به ساخته شدن فیلم «پیش از سیل» شد که در فستیوالی هنری که در کاخ سفید برگزار شد هم به نمایش درآمد و خود دی کاپریو در مورد آن و در مورد تغییرات اقلیمی صحبتی با اوباما داشت.

این مجله در مورد او می نویسد: «این ستاره فیلم به یک نماد سبز تبدیل شده، سمبلی برای هوشیاری اکولوژیکی بیشتر؛ یک قهرمان حقیقی خارج از پرده سینما.»

مجله اووم در کشورهای آلمان، اتریش و سوییس توزیع می شود اما نسخه آنلاین آن به صورت رایگان در دسترس مخاطبان است. برای دیدن لیست کامل ۱۰۰ انسان الهام بخش جهان در سال ۲۰۱۶ به انتخاب این مجله، می توانید به وبسایت آن ها به آدرس www.ooom.com/ooom۱۰۰ سر بزنید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج