جاباما
۴۶۵۱۱۴
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

در هفت مطرح شد؛

چگونه در سینمای ایران پولشویی می شود؟!

برنامه سینمایی «هفت» در حالی برای دومین هفته پیاپی به سینمای کودک پرداخت که مبحث اصلی این برنامه، پولشویی در سینمای ایران بود.

تابناک: برنامه سینمایی «هفت» در حالی برای دومین هفته پیاپی به سینمای کودک پرداخت که مبحث اصلی این برنامه، پولشویی در سینمای ایران بود.

برنامه سینمایی «هفت» در شرایطی امشب بر روی آنتن رفت که بهروز افخمی در ابتدا به خواندن یک مطلب بلند درباره خاطراتش از سریال سازی درباره آتش نشان ها، نسبت به وقوع این حادثه همراهی کرد. در ادامه گفت و گویی با حضور ابوالحسن داوودی کارگردان سینما دارای سابقه فیلمسازی در حوزه کودک به آثاری چون «سفر جادویی» درباره سینمای کودک انجام شد.

ابوالحسن داودی، درخصوص رفع توقیف فیلم سینمایی «زادبوم» گفت: بالاخره پس از ۸ سال گره هایی که دیگران به این فیلم زده بودند، باز شد. این فیلم هم پرهزینه ترین و هم طولانی ترین فیلمی بود که من ساختم. طی دو سال فیلمبرداری شد. «زادبوم» برای خانوده است اما از آن مصیبت های سینمای ایران شد. من این فیلم را بدلیل بلایایی که به ناحق بر سرش آمده، بیشتر از همه فیلم هایم دوست دارم.

وی افزود: فیلم یک سال است پروانه نمایش گرفته است و برای ابتدای سال آینده قرارداد پخش آن بسته شده است و بعد از نمایش است که برای همگان روشن خواهد شد و داستان فیلم ساده است. سرمایه ملی ما بیش از آنکه نفت، گاز و منابع طبیعی باشد، بنیان خانواده ست که سالهاست از این کشور غارت می شود و در حال متلاشی شدن است.

داودی درباره علت توقیف این فیلم گفت: این فیلم ۲ سال از ۸۵ تا ۸۷ تولید شد. چندین جایزه و سیمرغ ازجمله سیمرغ نگاه ملی را در سال ۸۸ کسب کرد. اما سال بعد تفکرات و برداشت های بیمارگونه سبب شد تا جلوی نمایش فیلم گرفته شود. معتقدم «زادبوم» بخاطر موضوعش -نه من- سرمایه ملی محسوب می شود و پس از نمایشش مدیران آن زمان حوزه هنری باید پاسخگو باشند.

داودی درخصوص ضعف سال های اخیر این ژانر در سینمای ایران بیان داشت: من معتقدم به دلیل محدودیت ها و تغییراتی که سینمای پس از انقلاب کرد و مفهومی که از سینما وجود داشت، سینمای کودک جایگزین یک جور سینمای خانوادگی شد. مجموعه ملودرام ها، سینمای اجتماعی و... . دقیقا یک جور ناچاری که در قالب دیگری نمی شد بیان کرد. بسیاری از مسائلی که آن زمان در سینمای کودک و بخشیش در سینمای کمدی بیان می شد، عملا در سینمای بزرگسال نمی شد بیان کرد و دچار ممیزی می شد. شاید یکی از دلایل موفقیت سینمای ایران در خارج از کشور هم همین بود.

این کارگردان سینما تاکید کرد: مانع عمده در رونق سینمای کودک در این سال ها این است که دیگر آن موضوع عمده ای که بتواند کودکان را به سینما بکشاند، وجود ندارد. جذابیت آن زمان هم یعنی جایگزینی سینمای کودک بجای سینمای خانوادگی، اجتماعی و ملودرام از بین رفته است و امروز کودکان تفریح های دیگری را برای خود برگزیده اند. از طرفی سینمای امروز ما، روش های جذب کننده ای که بتواند اطلاعات بروزتر و بیشتری به کودک بدهد ندارد.

او متذکر شد: آموزش و پرورش ما نیز تلاش و رغبتی برای جذب کودکان برای تماشای سینمای کودک ندارد. این سیستم نسبت به گذشته حتی سنتی تر و فرسوده تر نیز شده است. حال اینکه کودکان امروز خود به شکل های مخرب تری در حال جذب اطلاعات اند. این شکل برخورد - اینکه صورت مسئله را بخواهند به شکلی پاک کنند - از آن جریاناتی است که سینما را می خشکاند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج