اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۴۶۷۱
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

آیت الله خاتمی:

تشنگان قدرت در شان مجلس نیستند

عضو مجلس شورای خبرگان رهبری با اشاره به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در مورد ترویج فرهنگ عفاف و حجاب که در سال ۸۶ تصویب شد گفت: بر خلاف تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر اجرای این مصوبه، ۲۶ دستگاه اجرایی این مصوبه را اجرا نکردند.

آیت الله احمد خاتمی صبح پنجشنبه در نخستین یادواره شهدا و ایثارگران امدادگر هلال احمر با تبیین آثار شهادت در جامعه گفت: حرف شهید با قداست همراه است، دوران جاهلیت شهید را نمی شناخت و اسلام بود که شهید را در فقه و اصول مطرح کرد.

وی افزود: فرهنگ شهادت در طول تاریخ همراه با عزت و سربلندی بوده است و در هر دوره ای که بازار این فرهنگ گرم بود صفات ویژه خدا هم در جامعه پدیدار بوده است.

عضو مجمع مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به رونق فرهنگ ایثار و شهادت در اوایل اسلام گفت: در جنگ بدر آنچنان فرهنگ ایثار پررنگ بود که شهدای بدر برای شهادت از یکدیگرپیشی می گرفتند و این روحیه موجب شد ۳۱۳ نفر بر یکهزار جنگجوی کافر غالب شوند ولی در جنگ احد دنیا طلبی و غرور بر فرهنگ ایثار غالب شد و نتیجه آن ۷۲ شهید در جنگ احد بود.

آیت الله خاتمی با اشاره به رشادتها و ایثارگریهای رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس گفت: ۳۲ سال فرهنگ ایثار و شهادت موجب شده تا دشمن نتواند از مرزهای ایران عبور کند و همین روحیه و فضا دلیل نابودی فتنه ۸۸ بود.

عضو مجلس شورای خبرگان رهبری در تعریف شهید و ایثار گفت: شهید و فرهنگ شهادت فرهنگ عشق به خداست زیرا شهید با انگیزه الهی به معرکه آمده و روح خود را با خدا پیوند زده است و برای همین است که اسلام می گوید کسی که در راه خدا کشته شود ولی خدا را قبول نداشته باشد شهید نیست.

آیت الله خاتمی اظهار داشت: فرهنگ شهادت فرهنگ هزینه کردن در راه دین است. کسی که تکلیفش را انجام دهد حتما و قطعا پیروز است مانند سید الشهدا با اینکه شهید شد ولی پیروز میدان بود و نامش در تاریخ جهان ماندگار شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری فرهنگ ایثار را فرهنگ ولایتمداری عنوان کرد و افزود: شهیدی که در رکاب امام عادل در راه خدا به شهادت برسد شهیدی ولایی است و یاران ثارالله آن را اثبات کردند.

تشنگان قدرت در شان مجلس نیستند
آیت الله خاتمی فرهنگ مقابله با فرهنگ ایثار را فرهنگ بیگانگی، مقابله و عدم اطاعت از ولایت و بی قید و بندی عنوان کرد و افزود: ما انقلاب نکردیم که عده ای بر کشور سلطه پیدا کنند بلکه انقلاب ما سفره خدمت به دین و مردم بود.

عضو مجمع مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به نزدیک شدن به انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: انقلاب ما تجلی مردم سالاری است و کسانی می توانند خدمتگذار مردم باشند که شیفته نظام و خدمت به مردم باشند زیرا تشنگان قدرت در شان مجلس نیستند.

آیت الله خاتمی خطاب به مردم گفت: مردم باید بدانند که کسی که در باغ سبز نشان می دهد تا رای برای مجلس جمع کند دروغگویی بیش نیست زیرا وعده دادن به مردم در حالی که عمل به وعده ها عملی نباشد رندی است.

شیفتگان خدمت رانت خواری نمی کنند
وی افزود: متاسفانه عده ای با رانت خواری اقتصادی و سیاسی برای راهیابی به مجلس استفاده می کنند در حالی که شیفتگان خدمت هیچگاه رانت خواری نمی کنند و این با فرهنگ شهادت سازگار نیست.

بدحجابی دهن کجی به خون شهداست
عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به وضعیت بدحجابی در جامعه گفت: متاسفانه امروز در پارکها، بیمارستانها، فرودگاهها و اماکن عمومی بوی تعفن بدحجابی به مشام می رسد و این بدحجابی دهن کجی به خون شهداست.

26 دستگاه طرح عفاف و حجاب را اجرا نکردند
وی افزود: امروز تا بگوئیم حجاب و عفاف می گویند اینها طرفدار بزن بزن هستند در حالی که بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی که در سال ۸۶ تصویب شد در ۳۱۲ ماده به ۲۶ دستگاه تکلیف شد تا در مورد ترویج فرهنگ عفاف و حجاب اقدام کنند در حالی که امروز شاهد اجرای آن نیستیم هرچند که مقام معظم رهبری بارها بر این مهم تاکید داشتند ولی تدبیری و اقدامی برای این مصوبه انجام نشد.


منبع: خبرگزاری مهر

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

تشنگان قدرت در شان مجلس نیستند


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج