adexo3
۴۶۸۴۲۴
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

تولید ۵۰ درصد فیلم‌های جشنواره با حمایت فارابی

علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی در تازه‌ترین گفت‌و‌گوی خود فهرست فیلم‌های مورد حمایت فارابی را که در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر حضور دارند اعلام کرده که بر اساس آن ۲۱ فیلم از ۴۴ فیلم حاضر در جشنواره فجر از حمایت فارابی برخوردار بوده‌اند.

خبرگزاری ایسنا: علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی در تازه‌ترین گفت‌و‌گوی خود فهرست فیلم‌های مورد حمایت فارابی را که در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر حضور دارند اعلام کرده که بر اساس آن ۲۱ فیلم از ۴۴ فیلم حاضر در جشنواره فجر از حمایت فارابی برخوردار بوده‌اند، نکته‌ای که نشان می‌دهد فارابی هنوز هم بازوی اصلی تولیدات سینمای ایران است، چه در زمینه حمایت و چه در زمینه مشارکت. و البته اگر چند فیلم انصراف نداده بودند این آمار بالاتر هم می‌رفت.
تولید 50 درصد فیلم‌های جشنواره با حمایت فارابی

تابش در گفت‌و گو با ما عملکرد حمایتی فارابی در زمینه تولید فیلم را شامل ۷۰ اثر اعلام می‌کند. به گفته او از این ۷۰ فیلم ۴۳ فیلم فرم حضور در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر را پر کردند که ۲۱ فیلم به جشنواره راه پیدا کردند. ۱۴ فیلم در بخش مسابقه سینمنای ایران و ۷ فیلم هم در بخش انداز سینمای ایران.

مدیرعامل فارابی در ادامه آمار را دقیق‌تر هم می‌گوید: «۵۸ فیلم با اعطای وام، ۱۴ فیلم مشارکتی و ۳ فیلم به صورت تولید مشترک از تسهیلات بنیاد بهره برده‌اند، پنج فیلم «فصل نرگس» ساخته نگار آذربایجانی، «ماجرای نیمروز» ساخته محمدحسین مهدویان، «ویلایی‌ها» ساخته منیر قیدی، «دریاچه ماهی» ساخته مریم دوستی و «دعوتنامه» به کارگردانی مهرداد فرید که در جشنواره فجر حضور دارند از آثاری است که به صورت مشارکتی تولید شده‌اند.»

البته تابش از دو فیلم دیگر هم به عنوان آثار مشارکتی فارابی نام می‌برد: «امپراطور جهنم» پرویز شیخ طادی و «شعله‌ور» حمید نعمت الله که با حضورشان می‌توانستند تاثیر فارابی بر جشنواره را دو چندان کنند که سازندگان فیلم شیخ طادی به دلیل قرار نگرفتن در بخش مسابقه فیلمشان را بیرون کشیدند و فیلم نعمت‌الله هم به دلیل آماده نشدن به جشنواره نرسید و سازندگانش انصراف دادند. البته به این دو فیلم دو فیلم «یه وا» آناهید آباد و «کارت پرواز» مهدی رحمانی را هم می‌توان اضافه کرد.»

اما تابش که پیش از این در گفت‌و گوهای متعددش تاکید کرده بود که عمده هدف‌گذاری او در بخش حمایتی از تولیدات سینمای ایران توجه به نسل جوان سینمای ایران است اعلام کرده در سال جاری ۲۷ فیلم اولی مورد حمایت این بنیاد قرار گرفته که ۸ فیلم «آذر» محمد حمزه‌ای، «ایتالیا ایتالیا» کاوه صباغ‌زاده، «مادری» رقیه توکلی، «ویلایی‌ها» منیر قیدی، «ایستگاه اتمسفر» مهدی جعفری، «بن بست وثوق» حمید کاویانی، «شنل» حسین کندری» و «دریاچه ماهی» مریم دوستی در دو بخش رقابتی و غیررقابتی جشنواره حضور دارند و در زمینه فیلم دومی‌ها که آن‌ها نیز جزو نسل جدید فیلمسازان قرار می‌ گیرند هم «اسرافیل» آیدا پناهنده، «بدون تاریخ، بدون امضاء» وحید جلیلوند، «سد معبر» محسن قرائی، «فصل نرگس» نگار آذربایجانی، «ماجرای نیمروز» محمدحسین مهدویان و «ترومای سرخ» اسماعیل میهن دوست جزو آثاری هستند که در جشنواره حضور دارند.

مدیرعامل بنیاد فارابی از «سارا و آیدا» مازیار میری، «سوفی و دیوانه» مهدی کرم‌پور، «قاتل اهلی» مسعود کیمیایی، «کمدی انسانی» محمد هادی کریمی، «یک روز بخصوص» همایون اسعدیان و «یادم تو را فراموش» علی عطشانی به عنوان فیلم‌های دیگری نام برد که برای تولید مورد حمایت مالی فارابی قرار گرفته‌اند.

البته او تاکید می‌کند برخی از فیلم‌های مورد حمایت این بنیاد نیز به دلیل اینکه در مراحل مختلف تولید بوده‌اند و یا تصمیم گرفته‌اند در سی‌ا‌‌مین جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان یا جشنواره جهانی فیلم فجر به نمایش درآیند، فرم جشنواره فجر را پر نکرده‌اند. که از جمله می‌توان به «شکلاتی» ساخته سهیل موفق و «سندباد و سارا» ساخته غلامرضا آزادی اشاره کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج