adexo3
۴۶۸۷۶۳
۳ نظر
۵۰۰۲
۳ نظر
۵۰۰۲
پ

وقتی پرتقال‌ ها به ساحل برمي‌گردند!

«بر اثر افت شديد دما که در هفته اول آذر در استان‌هاي شمالي کشور اتفاق افتاد، در خوشبينانه‌ترين حالت ۳۰ درصد محصولات درختان مرکبات در استان‌هاي مازندران، گيلان و گلستان از بين رفته است.

روزنامه وقایع اتفاقیه: «بر اثر افت شديد دما که در هفته اول آذر در استان‌هاي شمالي کشور اتفاق افتاد، در خوشبينانه‌ترين حالت ۳۰ درصد محصولات درختان مرکبات در استان‌هاي مازندران، گيلان و گلستان از بين رفته است.
برآوردهاي اوليه نشان مي‌دهند بيش از هزار ميليارد تومان خسارت به باغ‌هاي پرتقال وارد شده است. اين درحالي است که کمتر از پنج درصد باغ‌هاي مرکبات در شمال کشور بيمه هستند.»
وقتی پرتقال‌ ها به ساحل برمي‌گردند!
اينها را محمدعلي شاعري، رئيس کميسيون کشاورزي، آب و منابع در روزهاي پاياني آذر سال 1395 به تسنيم گفت. بعد از گذشت بيش از يک ماه از آن روز، در خبرها آمده بخشي از چندين تن مرکبات خسارت‌ديده‌اي که باغبان‌ها آنها را به رودخانه تجن که به درياي خزر منتهي مي‌شود، ريخته بودند، به ساحل دريا راه پيدا کرده و موجب آلودگي ساحل شده است.
اين يکي از تصاوير مجموعه عکس «ساحل پرتقالي» بوده که مصطفي شانچي، عکاس خبري ايسنا، از پرتقال‌هاي برگشته به ساحل دريا گرفته است. حالا باغبان‌ها، بي‌پرتقال و ساحل دريا، حسابي پرتقالي است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمد سلطان

      باغداری که محصول سرما زده شو جای دفن کردن تو رودخانه میریزه وبعد این محصولات باعث آلودگی دریا وساحل وضایع شدن حقوق سایر شهروندان میگردد همون بهتر که محصولاتش را سرما بزند ونابود کند بلکه مقداری شعور پیدا کند.اینها غضب الهی برای ..است،

    • بی نام

      هموطن اگر یک سال کار کنی و زحمت بکشی و در اثر یک بلای طبیعی کل زحمتت چه معنوی و بالاخص مادی از بین بره و اونوقت هیچ کسی ازت حمایت نکته منظور دولته . بعد میفهمی حال این کشاورز بدبخت رو . هیچ موقع در موقعیت افراد نیستی حرف نزن .

    • بدون نام

      مشت سلطان پرتغال دریا را آلوده نمیکه چون با امواج به ساحل بر میگرده اما فاضلاب نه با آب دریا یکی میشه بعد وقتی شما دریا میرید شنا میره توی حلقت جهت اطلاع

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج