اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۴۷۰۶۱
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

عامل ۸۰ درصد تصادفات نوروزی اعلام شد

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی اعلام كرد: واژگونی ناشی از خستگی، خواب آلودگی و انحراف به چپ از جاده‌های دوطرفه و همچنین سرعت غیرمجاز عامل ۸۰ درصد تصادفات رانندگی در ایام نوروز است. بیشترین تصادفات در ساعات بعد از ظهر و بعد ازخوردن ناهار رخ می‌دهد.

جام جم آنلاین : رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی اعلام كرد: واژگونی ناشی از خستگی، خواب آلودگی و انحراف به چپ از جاده‌های دوطرفه و همچنین سرعت غیرمجاز عامل ۸۰ درصد تصادفات رانندگی در ایام نوروز است. بیشترین تصادفات در ساعات بعد از ظهر و بعد ازخوردن ناهار رخ می‌دهد.

سردار اسكندر مؤمنی در حاشیه بازدید از مركز اطلاعات و كنترل ترافیك راهور ناجا به خبرنگاران گفت: همان طور كه از مردم خواسته بودیم كه سفرهای خود را به روز آخر تعطیلات موكول نكنند امروز در بازدید از مركز كنترل ترافیك راهور شاهد این بودیم كه مردم به تدریج سفرهای بازگشت خود را آغاز كرده‌اند.

سردار مؤمنی تأكید كرد: از مردم می‌خواهیم سفرهای خود را به روز جمعه موكول نكنند و در این دو روز باقیمانده به سمت منازل خود برگردند و روز جمعه را در منازل خود باشند و كسانی كه روز جمعه برگردند باید انتظار ترافیك سنگین و ایستا را در مسیر بازگشت خود داشته باشند.

وی در ادامه گفت: همان طور كه قبلاً اعلام شد حوادث جاده‌ای در دو هفته اول تعطیلات نسبت به سال گذشته ۷ درصد كاهش داشته است و آمار هفته سوم تعطیلات نیز در پایان این هفته به اطلاع مردم خواهد رسید و با توجه به اینكه در موج آخر سفرهای نوروزی هستیم باید اعلام كنیم كه تصادفات جاده‌ای هفته سوم تعطیلات نسبت به هفته‌های گذشته بیشتر شده است.

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: علت تصادفات در ایام نوروز با ۳۸ درصد واژگونی به علت خستگی و خواب‌آلودگی، ۲۲ درصد انحراف به چپ و ۲۰ درصد سرعت غیرمجاز بوده كه در كل این سه عامل باعث ۸۰ درصد از حادثه‌های رانندگی در ایام نوروز است.

توقیف پورشه با سرعت ۲۴۰ كیلومتر

سردار مؤمنی گفت: بیشترین سرعت ثبت شده توسط دوربین‌های كنترل سرعت مربوط به خودروی پورشه با ۲۴۰ كیلومتر در ساعت بوده كه در استان اصفهان این خودرو توقیف شده است.

وی گفت: بیشترین حوادث رانندگی در استانهای اصفهان و مركزی اتفاق افتاده است و میانگین سنی تصادفات در حوادث واژگونی خودرو مربوط به افراد بالای ۴۰ سال بود. میانگین سنی در حوادث انحراف به چپ مربوط به افراد ۳۰ تا ۴۰ ساله و میانگین سنی حوادث با سرعت غیرمجاز مربوط به افراد ۲۰ تا ۳۰ ساله است و این نشاندهنده این است افراد جوان بیشتر با سرعت رانندگی می‌كنند و افراد بالای ۴۰ سال كه احساس می‌كنند تجربه بیشتری در رانندگی دارند بیشتر دچار خستگی و خواب‌آلودگی می‌شوند.

وی درباره ساعات تصادف رانندگی اعلام كرد: بیشترین تصادف در حوادث رانندگی در ساعات ۱۲ تا ۱۸ بعد از ظهر بود و بیشترین واژگونی‌ها در ساعات ۱۲ تا ۱۶ بعد از ظهر رخ داده است كه به همین سبب توصیه می‌كنیم رانندگان بعد از صرف غذا و نوشیدنی‌هایی مانند دوغ و لبنیات استراحت و سپس رانندگی كنند.

سردار مؤمنی از مردم خواست تا با حفظ آرامش و رعایت قوانین و مقررات رانندگی و پرهیز از رانندگی با سرعت غیرمجاز و خستگی و خواب آلودگی دوستان و سرنشینان خود را به خطر نیندازند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج