۴۷۱۷۹۶
۲ نظر
۵۰۱۲
۲ نظر
۵۰۱۲
پ

داروی ترک اعتیاد ساخته شد!

دانشمندان در روسیه می‌گویند دارویی درست کرده‌اند که لذت بردن از استفاده مواد مخدر را متوقف می کند.این دارو از سال ۲۰۲۳ به عنوان داروی شماره یک در درمان اعتیاد به مواد مخدر در روسیه مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

خبرآنلاین: دانشمندان در روسیه می‌گویند دارویی درست کرده‌اند که لذت بردن از استفاده مواد مخدر را متوقف می کند.این دارو از سال ۲۰۲۳ به عنوان داروی شماره یک در درمان اعتیاد به مواد مخدر در روسیه مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
داروی ترک اعتیاد ساخته شد!

به گزارش اسپوتنيك،این دارو به عنوان آنالوگ غیر مخدر مورفین عمل می کند. به محض وارد شدن این دارو به خون شخص معتاد، در بدن او آنتی بادی هایی تولید می شوند که از رسیدن ماده مخدر به مغز جلوگیری می کند. به این ترتیب شخص مصرف کننده از ماده مخدر لذتی نمی برد و در نتیجه از استفاده آن خودداری می کند. به عقیده دانشمندان این داروی جدید در درمان اعتیاد به مواد مخدری همچون هرویین، مورفین و دزومورفین موثر خواهد بود. دوره درمان از یک تا دو سال به طول می انجامد.

ماریا میاکووا، مدیر آزمایشگاه موسسه فیزیولوژیک ترکیبات فعال دانشگاه علوم روسیه می گوید: داروهای ضد اعتیاد موجود تنها 10-30% بیماران را درمان می کنند و دارای عوارض جانبی زیادی می باشند، اما داروی ما برای درمان برگشت ناپذیر بیمار ساخته شده است. بیمار بعد از پاک شدن از مواد مخدر موجود در خون به کمک داروی جدید دیگر به سمت مواد مخدر نخواهد رفت.

در سال جاری آزمایشات کلینیکی این دارو بر روی حیوانات انجام خواهد شد و در صورت موفقیت، به آزمایشات کلینیکی بر روی انسان خواهند پرداخت و در این صورت مشخص خواهد شد که استفاده از این دارو در پیشگیری موثر خواهد بود یا خیر. میاکووا افزود که موضع وزازت بهداشت روسیه نسبت به این دارو هنوز مشخص نیست.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      الکی میگه....... این روسها هر روز میگن یه چیزی ساختیم اما هرگز ازش خبری نمیشه. مثل بعضی از اختراعات خودمون که تا حالا ازش هیچ جایی چیزی ندیدیم فقط تبلیغه زیاد جدی نگیرید

    • بدون نام

      اگر این دارو به ایران آمد خواهشن خبر کنید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج