۴۷۵۴۹۲
۳ نظر
۵۰۰۴
۳ نظر
۵۰۰۴
پ

سکوت عربستان در قبال حمله موشکی یمن

عربستان سعودی در نشست امروز هیأت دولت بدون هیچ گونه موضع‌گیری درباره حمله موشکی شب گذشته یمن به ریاض، حمله به ناوچه سعودی در سواحل یمن را اقدامی «تروریستی» خواند.

خبرگزاری فارس: هیات دولت عربستان بعد از ظهر امروز (دوشنبه) جلسه‎ای را به ریاست «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه این کشور در کاخ یمامه در شهر ریاض برگزار کرد.

به گزارش روزنامه سعودی الجزیره، در این جلسه تعدادی از گزارش‌های مربوط به تحولات عربی، منطقه‌ای و بین المللی ارائه شد و در آن حمله موشکی به ناوچه فرانسوی عربستان محکوم و «تروریستی» خوانده شد.

در یکی از گزارش‎های هیات دولت عربستان آمده است که «حمله به ناوچه پیشرفته سعودی «لافیت» هنگام انجام ماموریت گشتی آن در غرب بندر الحدیده یمن از طریق کشتی‎های تندروی انتحاری صورت گرفت.»

این در شرایطی است که یمنی‎ها با انتشار فیلم حمله موشکی به ناوچه سعودی، بارها اعلام کردند که این حمله «موشکی» بوده است و به دلیل اینکه فرانسه در فروش آن و قراردادها دچار مشکل نشود، می گویند کشتی پیشرفته فرانسوی «لافیت» با کشتی های انتحاری یمن منهدم شد نه با حمله موشکی.

هیات دولت عربستان در جلسه امروز خود تاکید کرد که انهدام این ناوچه فرانسوی عربستان در سواحل یمن، «کشتی‌رانی بین المللی در دریای سرخ را تهدید می کند و روی عملیات ارسال کمک های انسان دوستانه و پزشکی به بندر الحدیده برای شهروندان یمنی تاثیر می گذارد.»

فرانسه هم روایت حمله انتحاری علیه ناوچه لافیت در دریای سرخ را ترجیح داده است، زیرا روایت حمله موشکی باعث می شود که پاریس در فروش کشتی‎های جنگی لافیت در قراردادهای تسلیحاتی آینده دچار مشکل شود.

اما نکته حائز اهمیت اینکه هیات دولت عربستان در جلسه امروز خود درباره یمن تنها به مساله انهدام ناوچه فرانسوی عربستان در سواحل یمن اشاره کرده است و هیچ اشاره به حمله موشکی شب گذشته یمن به غرب ریاض و آزمایش موشک بالستیک ارتش یمن و انصارالله به پایگاه نظامی سعودی در منطقه «المزاحمیه» در ۴۰ کیلومتری ریاض نکرده است.

یگان موشکی ارتش یمن اوخر یکشنبه شب در پاسخ به ادامه جنایات عربستان، یک فروند موشک بالستیک دوربرد را به پایگاه نظامی عربستان در غرب پایتخت این کشور شلیک کرد که این مساله بازتاب گسترده ای در جنگ یمن داشته و گویای توان بالای موشکی ارتش یمن و انصارالله است.

عربستان در ماه نخست جنگ یمن مدعی شده بود که توان موشکی یمن را از بین برده است اما بعد از ۲۲ ماه از جنگ، اکنون موشک‌ها نه تنها قطع نشده، بلکه اکنون به پایتخت عربستان رسیده است.

در قبال این تحول مهم، رسانه‎های سعودی و همپیمانان آن و مقامات رسمی و غیر رسمی این کشورها تاکنون سکوت پیشه کرده‌اند و کوچکترین اشاره ای درباره قدرت نظامی انصارالله و ارتش یمن نکرده‎اند.

نکته دیگر اینکه این حمله موشکی شب گذشته صورت گرفت و جلسه‎ هیات دولتی که ملک سلمان نیز در آن حضور داشته است، بعد از ظهر امروز یعنی چند ساعت پس از این حمله موشکی که سر و صدای زیادی در محافل منطقه ای و بین المللی ایجاد کرده است، برگزار شد.

حال باید در ادامه دید که آیا مقامات عربستان سکوت خود را در قبال حمله موشک بالستیک دوربرد یمن به نزدیکی شهر ریاض خواهد شکست، یا اینکه از پرداختن به این مساله به دلایل مختلف از جمله امکان تضعیف روحیه نظامی ارتش عربستان خودداری می‏‌کند؟
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ای جنیتکاران دو رو مردم بی دفاع یمن به خاک وخون کشیده شده اند وشما یمن را به خاطر دفاع تروریست مگویید پس شما وهابیان ادم کش چه هستید ومگویید راه دارو ومواد غذای مشکل پیدا خواهد شد بیشرفها چرا تا الان جلوگیری میکردید که هیچ دارو ومواد غذای به انها نرسد چفدر کودک وزن بی دفاع به خاک وخون کشیده شدند شما انقدر ما خوردید که افعی شده اید مرگ بر ال سعود وپادشاهی که انسان نیست شما نجس هستید

    • بدون نام

      علم اگر در ستاره ها باشد مردانی از فارس به آن علم خواهند رسید. @ رسول خدا. ص

    • بدون نام

      اگر انقلابیون یمن می
      خواهند این جنگ زود باپیروزی تمام شود فقط بایستی چاه های نفت عربستان سعودی رو موشکباران کنند آ نوقت حامیان آ نها برای حفظ منافع خودشان جنگ را پایان خواهند داد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج