۴۷۷۰۲۹
۵۰۵۴
۵۰۵۴
پ

علمی ترین روش پخت برنج کدام است؟

آرسنیکی که برنجتان را آلوده می کند حاصل رشد سموم و آفت کش های صنعتی است. مواد شیمیایی به طیف وسیعی از مشکلات بهداشتی از جمله بیماری های قلبی، دیابت و سرطان منجر گردیده و باعث پیشرفت و گسترش آن ها می شود.

وب سایت زوم تک - مهگل آزاد: دانشمندان هشدار داده اند، میلیون ها نفر از مردم خودشان را با روش معمول پخت و پز برنجشان در معرض خطر قرار می دهند. آزمایشات اخیر نشان داده است، یک روش رایج پخت برنج - جوشاندن برنج در آب و بخارپز شدن آن تا خارج شدن آب - می توانند افرادی که آن را مصرف می کنند در معرض خطر اثرات آرسنیک موجود در آن قرار دهد.
علمی ترین روش پخت برنج کدام است؟
گفتنی است آرسنیکی که برنجتان را آلوده می کند حاصل رشد سموم و آفت کش های صنعتی است. مواد شیمیایی به طیف وسیعی از مشکلات بهداشتی از جمله بیماری های قلبی، دیابت و سرطان منجر گردیده و باعث پیشرفت و گسترش آن ها می شود.

در حالی که بسیاری از افراد بر این باورند هنگامی که برنج پخته شود اثری از آرسنیک نیست اما دانشمندان ادعا کرده اند این تنها در صورتی می باشد که به مدت یک شب برنج را از قبل خیس کرده باشید.

Andy Meharg، پروفسور علوم زیستی از دانشگاه کوئینز بلفاست، در برنامه "به من اعتماد کن، من دکتر هستم!" سه روش پختن برنج را آزمایش کرد تا میزان سطح آرسنیک موجود در آن را بسنجد.

در روش نخست، پروفسور Meharg رایج ترین روش پخت برنج را به کار برد. بدین صورت که او دو برابر مقدار متوسط برنج آب اضافه کرد و اجازه بخارپز شدن داد. وی در این روش بیشترین مقدار باقیمانده آرسنیک را در برنج پخته شده مشاهده کرد.

در روش دوم، Meharg پنج برابر مقدار متوسط برنج آب اضافه کرد. و آب اضافه را خارج کرد. اگرچه میزان آرسنیک کاهش یافت. اما در روش آخر، پروفسور برنج از قبل خیسانده شده را پخت. و دریافت میزان سطح آرسنیک تا ۸۰ درصد کاهش یافته است.

او به همه توصیه کرد از امن ترین روش پخت برنج استفاده کنند. و برنج را به مدت یک شب خیس کنند سپس آن را بپزند.

با توجه به تحقیقات، حدود ۵۴ درصد از محصولات مبتنی بر برنج انگلستان حاوی سطوح بالایی از آرسنیک می باشند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج