۴۷۸۳۸۸
۲ نظر
۵۰۰۶
۲ نظر
۵۰۰۶
پ

افزایش ۳ برابری مستمری معلولان

معاون توانبخشی بهزیستی کشور از ارائه خدمات به بیش از ۱۲ هزار خانواده بیماران روانی مزمن تحت پوشش خبرداد.

خبرگزاری تسنیم: حسین نحوی‌نژاد در حاشیه آئین افتتاح نخستین مرکز آموزش ویژه بیماران روانی مزمن (احبا) درباره کیفیت خدمت‌رسانی به بیماران روانی مزمن اظهار کرد: حدود ۳۰۰ مرکز خدمات بیماران روانی مزمن در کشور وجود دارد.

وی با بیان اینکه ۱۲ هزار و ۵۰۰ خانواده بیماران روانی مزمن تحت پوشش دریافت مستمری قرار دارند، تصریح کرد: سایر گروه‌ها هم از خدمات مختلف استفاده می‌کنند.

معاون توانبخشی بهزیستی کشور گفت: در حال حاضر با یکی از بیماریها به نام بیماری روانی مزمن سروکار داریم که فرد دچار عارضه روانی مخصوصا اسکیدوفرنی است و با توجه به ماهیت بیماری و اجبار به بستری در بیمارستان و استفاده از داروهای روانگران شرایط زندگی‌اش مختل می‌شود.

نحوی‌نژاد افزود: در حال حاضر با توجه به واگذری ساماندهی بیماران روانی مزمن در بهزیستی ۱۰۰ هزار بیمار را شناسی کرده و برای آنها پرونده تشکیل دادیم و از کمیسیونهای مربوطه رای مبتنی بر بیماری مزمن بودن را گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه کارهایی که برای بیماران روانی مزمن انجام می‌شود چند دسته‌اند تاکید کرد: خدمات مراقبتی برای بیمارانی که مجهول‌الهویه هستند و یا وضعیت بیماری آنقدر شدید است که در حال حاضر امکان زندگی در خارج از مراکز درمانی را ندارند و یا اینکه از قوه قضائیه معرفی شده و باید تحت مراقبت قرار گیرند که حدود ۱۰ هزار نفر از بیماران ما از این نوع هستند و در مراکز شبانه‌روزی درمان می‌شوند؛ سایر بیماران در مراکز روزانه، خدمات در منزل، خدمات مشاوره‌ای و رفاهی سازمان بهزیستی برخوردارند.

معاون توانبخشی بهزیستی کشور درباره مستمری که به معلولان تعلق می‌گیرد یادآور شد: مستمری معلولان ماهیانه بین ۵۳ تا ۱۰۰ هزار تومان است و با توجه به مصوبه برنامه ششم، سال آینده ۲۰ درصد حداقل دستمزد، یعنی ۳ برابر مبلغ فعلی می‌شود.

نحوی‌زاده درباره بازگشت بیماران مزمن به اجتماع تاکید کرد: برگرداندن این بیماران مستلزم یک شغل مناسب بودیم به همین خاطر در تلاش هستیم مراکزی مثل «احبا» را به عنوان مرکز اشتغال حمایت شده قرار دهیم به این معنا که افراد بعد از اینکه از نظر روانی دارای ثبات شدند از مربیان شغلی برخوردار شوند.

وی درباره همکاری وزارت بهداشت با بهزیستی در رابطه با بیماران روانی مزمن خاطرنشان کرد: حدود ۱۵ سال پیش که قرار شد درمان این بیماران به بهزیستی واگذار شود یک آئین‌نامه‌ای در هیئت وزیران نوشته و مقر ر شد که وزارت بهداشت و سازمان برنامه و بودجه وقت و بهزیستی هیئتی تشکیل دهند و تمام امکانات تجهیزاتی و پرسنلی و اعتباری که در اختیار وزارت بهداشت در رابطه با بیماران روانی مزمن بوده به سازمان بهزیستی تعلق بگیرد.

معاون توانبخشی بهزیستی کشور افزود: در طی این چند سال حتی یک ریال از این امکانات وارد سازمان بهزیستی نشده و متاسفانه همکاری منسجمی بین وزارت بهداشت و سازمان بهزیستی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه باید مراکز بیمارستانی همکاری بیشتری با مراکز روانی داشته باشند، تاکید کرد: معضل بزرگ ما این است که افراد که به سازمان بهزیستی ارجاع داده می‌شوند هنوز غربالگری نشده‌اند و معلوم نیست که آنها بیمار روانی هستند.

نحوی‌نژاد درباره مشکل بیمه‌ها در رابطه با بیماران روانی گفت: وقتی حضور بیمار روانی در مراکز مربوطه از ۶ هفته بیشتر می‌شود بیمه هزینه آن را پرداخت نمی‌کند و حتی ممکن است بیمار بدون اتمام درمان ترخیص شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به هزینه‌های بالای آزمایشات ژنتیک در برنامه ششم توسعه قرار شد با افزایش تعرفه پیامک هزینه این آزمایشات را تامین کنیم که با مخالفت وزارت بهداشت روبرو شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ایرانی

      همه این آمار دروغه و فقط جنبه تبلیغات داره برای گرفتن اعتبار بیشتر از دولت. خودم یک معلول تحت پوشش بهزیستی دارم که بیش از ۶ساله تحت پوششه ولی دریغ از ریالی کمک یا حتی کمک معنوی و یا کمک مشاوره ایی

    • ایرانی

      نظر دادم ولی ثبت نکردید. فقط نظرهای تشویقی دو میزارید. زهی خیال باطل

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج