۴۷۹۶۷۷
۵۰۱۲
۵۰۱۲
پ

شهرام مکری: فیلم‌ها تکراری‌اند!

در سال های گذشته برخی سینماگران نسبت به تعداد جشنواره فیلم هایی که در ایران برگزار می شوند انتقاد کردند. اما به تازگی پیمان قاسمخانی و مهران غفوریان، ابراز امیدواری کردند که جشنواره ای با محوریت فیلم های کمدی در ایران برگزار شود.

وب سایت آی سینما: در سال های گذشته برخی سینماگران نسبت به تعداد جشنواره فیلم هایی که در ایران برگزار می شوند انتقاد کردند. اما به تازگی پیمان قاسمخانی و مهران غفوریان، ابراز امیدواری کردند که جشنواره ای با محوریت فیلم های کمدی در ایران برگزار شود. اما شهرام مکری کارگردان فیلم تحسین شده «ماهی و گربه» در جدیدترین مصاحبه خود اعلام کرده که نسبت به سایر کشورها، در ایران جشنواره های زیادی برگزار نمی‌شود.
شهرام مکری: فیلم‌ها تکراری‌اند!

در نشست خبری فیلم «خوب، بد، جلف» در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر، پیمان قاسمخانی کارگردان این فیلم، پیشنهاد داد که یک جشنواره برای فیلم های کمدی در ایران برگزار شود. روز گذشته هم مهران غفوریان از برگزاری یک جشنواره با موضوع فیلم های طنز در ایران حمایت کرد.

اما در طول سال های گذشته بسیاری از سینماگران نسبت به تعدد جشنواره فیلم ها با موضوعات مختلف در ایران انتفاد داشته‌اند. در ایران به جز دو جشنواره ملی و جهانی فیلم فجر ، جشنواره هایی مثل پروین اعتصامی، سبز، سلامت، عمار، مقاومت و... برگزار می شود.

اما آیا تعداد جشنواره فیلم هایی که در ایران برگزار می شود، نسبت به سایر کشورها بیشتر است؟

شهرام مکری کارگردان سینمای ایران که برای فیلم ماهی و گربه، جایزه بخش افق های جشنواره ونیز را از آن خود کرد، درباره تعداد جشنواره فیلم هایی که در ایران برگزار می شود به ایلنا می گوید: «در همه جای دنیا جشنواره‌های موضوعی به شکل‌های مختلف برگزار می‌شوند و برعکس اینکه همه می‌گویند در ایران تعداد جشنواره‌ها زیاد است، اینطور نیست و به نسبت کشورهای دیگر تعداد جشنواره‌های ما کم است.»

مکری یکی از اصلی ترین مشکلات جشنواره های داخلی را، بین المللی نبودن آنها عنوان می کند و می گوید :«مثلا در اسپانیا در شهرهای مختلف آن در سال بیش از ۱۵۰ عنوان جشنواره برگزار می‌شود بنابراین به نسبت کشورهای دیگر در ایران تعداد جشنواره‌هایمان کم است اما مشکل این است که جشنواره‌ها در ایران کمتر شکل بین‌المللی می‌گیرند به همین دلیل هم فیلم‌ها در جشنواره‌های مختلف داخلی تکرار می‌شوند.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج