۴۸۱۸۱۵
۳ نظر
۵۰۰۷
۳ نظر
۵۰۰۷
پ

ایران سهم بازار نفت عربستان را از آن خود کرد

در ماه ژانویه در حالی که میزان صادرات نفت عربستان به کره جنوبی ۱۷.۳ درصد کاهش داشته اما میزان صادرات ایران به این کشور دو برابر شده است.

خبرگزاری میزان: در ماه ژانویه در حالی که میزان صادرات نفت عربستان به کره جنوبی ۱۷.۳ درصد کاهش داشته اما میزان صادرات ایران به این کشور دو برابر شده است.

آخرین آمارها نشان می‌دهد که میزان واردات کره جنوبی از ایران در ماه ژانویه به ۲ برابر افزایش یافته است. آمارهای اولیه گمرک نیز حاکی از این است که صادرات ایران به چهارمین مصرف کننده بزرگ نفت خام جهان در ماه ژانویه ۱.۷۹ میلیون تن بوده است.

گزارش رویترز حاکی است که این آمار ۲ برابر میزان واردات سال گذشته ایران به کره جنوبی است.

اویل پرایس هم نوشته است: این روند صادرات نفت، سهم عربستان را از بازارهای منطقه کم خواهد کرد. میزان واردات نفت خام کره جنوبی از عربستان سعودی ۱۷.۳ درصد در ماه ژانوایه کاهش یافته و در مقایسه با دسامبر ۲۰۱۶ به ۷۸۵ هزار تن رسیده است.

براساس گزارش گمرک کره‌جنوبی، میزان واردات نفت خام کره جنوبی از کشورهای صادر کننده نفت ۱۴ درصد افزایش یافته است. در بین کشورهای تولیدکننده نفت ایران بیشترین سود را از افزایش اخیر مصرف در نفت کره داشته است.

در دسامبر گذشته، اوپک به توافقی رسید که براساس آن کشورهای تولیدکننده نفت در مجموع ۱.۸ میلیون تن تولید خود را از ابتدای سال جدید میلادی به مدت ۶ ماه کاهش می‌دهند.

سرویس خبر پلت هم هفته گذشته اعلام کرد که میزان صادرات ایران در ماه ژانویه ۳ درصد رشد داشته است.

همچنین این گزارش اضافه کرد که در بین کشورهای منطقه خاورمیانه تنها ایران در ماه گذشته تولید نفت خود را افزایش داده است در حالیکه کشورهایی مانند عراق، کویت، عربستان و امارات تولید خود را کاهش داده‌اند.

کاهش تولید نفت از سوی این کشورها براساس توافق اوپک بوده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • امیر

      پول نفت هرچقدر هم بیشتر وبیشتر بشه بحال ما مردم فرقی نمیکنه.....پس برا چی خوش حال باشم....از عربستان جلو بیفتیم .که چی

    • بدون نام

      هر روز شاهد بالا رفتن قیمت نفت وگوی سبقت را از تمام کشورهای جهان گفته وبه بالاترین قیمت فروخته شده نفت این طلای سیاه وگره گشای از تورم ناشی از اقتصاد ولی هنوز هیچ اثاری از بهبود وضع اقتصاد ومعشیت مردم گرانی نیست هنوز مردمی هستنند که ببکارند نه منبع در امدی دارند نه سرمایه وزندگی برایشان کابوس است درکنار بیماری نداشتن بیمه کرایه نشین چرا واقعا چرا دولت در فکر این افراد نیست کمی وجدان از خودتان ببرسید ما که داریم با این همه گرانی وتورم کنار میایم ولی این قشر از جامعه هر چه فریاد میزنند کسی گوش شنوا ندارد هراز گاهی یکنفر یک شعار میدهد مردم تاراضی هستند ولی فردا فراموش میشود شما بگویید ما باید چه کنیم بخدا صبر وتحمل هم اندازه دارد شما که از اسلام ومساوات شعار میدهید فقط درورغ عذابی که ما میکشیم را باید در پیشگاه خدا جواب بدهید یکسری راحت وبدون دغدغه زندگی میکنند وعده ای امثال ما با زجر ناراحتی اعصاب وروحی گرفته ایم افسرده شده ایم خدا شاهد انقدر استرس دارم که روزی بیست تا ارامبخش میخورم خسته شده ایم وکسی هم بفکر ما نیست

    • بدون نام

      خواهشن کمتر دروغ بگین ۱۱میلیون کجاست ۳میلیون کجاست.ایران جای عربستانو باسه میلیون گرفته خخخخخخ

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج