۴۸۲۲۵۳
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

کنسول جدید نینتندو دارای قلم دیجیتال خواهد بود

شیگرو میاموتو از کمپانی نینتندو، در جریان مصاحبه اخیر خودش با وب‌ سایت Time، به صورت سهوی (یا شاید هم عمدی!) از وجود یک قلم دیجیتالی برای کنسول جدید نینتندو سوییچ خبر داده است.

وب سایت برسام: شیگرو میاموتو از کمپانی نینتندو، در جریان مصاحبه اخیر خودش با وب‌ سایت Time، به صورت سهوی (یا شاید هم عمدی!) از وجود یک قلم دیجیتالی برای کنسول جدید نینتندو سوییچ خبر داده است.

کنسول جدید نینتندو دارای قلم دیجیتال خواهد بود

در فاصله چند هفته مانده به عرضه رسمی کنسول ننیتندو سوییچ در اسفندماه سال جاری، شاید بهترین خبری که می‌شود شنید، اطلاعات مربوط به کنسول است. در همین راستا، به تازگی با خبر شده‌ایم که Nintendo Switch، کنسول خانگی / هیبریدی کمپانی Nintendo، قرار است دارای قلم دیجیتالی باشد؛ اما این موضوع از کجا نشئت گرفته است؟ ماجرا به مصاحبه جدید وب‌سایت Time با شیگرو میاموتو بر می‌گردد؛ او در این مصاحبه به ویژگی تحسین شده HD Rumble واکنش نشان داد و شروع به ارائه توضیحات در مورد حسی که به هنگام استفاده از این ویژگی به شما منتقل می‌شود، کرد:

چیزِ شگفت‌انگیز این است که HD Rumble قرار نیست فقط دارای لرزش‌های یک‌نواخت و تکراری باشد؛ به لطف این ویژگی، شما حتی لرزش مخصوص به ضربه زدن بر روی نمایشگر لمسی را نیز احساس خواهید کرد. وقتی که قلم‌ خود را روی صفحه‌نمایش کنسول قرار می‌دهید، لرزش‌ها از این هم فراتر می‌رود؛ در این حالت شما حتی می‌توانید ضربه‌ای که نوک قلم به صفحه وارد می‌کند را نیز حس کنید.

اگر پیگیر اخبار بوده باشید، حتما می‌دانید که هر کدام از کنترلرهای کنسول سوییچ (جوی-کان) دارای ویژگی‌ای به اسم HD Rumble خواهند بود. به لطف این ویژگی، کنترلرها می‌توانند به چندین نوع مختلف لرزش داشته باشند و حس‌های مختلفی را به شما منتقل کنند؛ برای مثال کنترلر نینتندو سوییچ می‌تواند با نوع خاصی از ویبره، حس تکان دادن یک لیوان آبِ پر از یخ را شبیه‌سازی کند.

آیا این گفته به این معنی است که قلم دیجیتالی قرار است جزوی از نینتندو سوییچ باشد؟ آیا بازی‌ها یا اپلیکیشن‌هایی هستند که مخصوص این قلم طراحی شده باشند؟ جواب این سوال‌ها در این لحظه مشخص نیست؛ اما مطمئنا به‌زودی مشخص خواهد شد. این صحبت‌های میاموتو، باعث شده برخی از کاربران شروع به گمانه‌زنی کنند.
برخی‌ها با اطمینان می‌گویند که این‌ها حرف‌های مستقیم میاموتو نیستند! به هر حال این موضوع هم جزو موارد امکان‌پذیر است؛ چون این امکان وجود دارد که این مصاحبه دست‌خوش تغییراتی شده باشد. این امکان هم هست که میاموتو مثلا می‌خواسته اپلیکیشنی را معرفی کند که با استفاده از آن بتوان در سوییچ از یک قلم مجازی استفاده کرد.

در جایی دیگر در همین مصاحبه، میاموتو یاد و خاطره ساتورو ایواتا، مدیرعامل فقید کمپانی نینتندو، را زنده کرد و از تلاش‌های او برای ساخت نینتندو سوییچ گفت:

ایده تبدیل کردن نینتندو سوییچ به یک کنسول که می‌توان آن را هرجایی برد، ایده این‌که سوییچ کنسولی باشد که بتواند بین افراد ارتباط برقرار کند، همگی چیزهایی بودند که آقای ایواتا تاکید به خصوصی روی آن‌ها داشتند.

او سپس در مورد واقعیت مجازی به اظهار نظر پرداخت. میاموتو می‌گوید که بازی‌ کردنِ مردم با واقعیت مجازی، او را نگران می‌کند:

وقتی که می‌بینم مردم در حال بازی با واقعیت مجازی هستند، نگران می‌شوم؛ اگر والدینی ببینند که فرزندان در حال بازی با واقعیت مجازی، به احتمال زیاد آن‌ها هم نگران می‌شوند [و همین موضوع، یکی از مشکل‌هایی است که وجود دارد]. مشکل [یا اگر بهتر بگویم] چالش دیگری که به نظرم همه افراد با آن رو به رو هستند، این است که چگونه می‌توان تجربه‌ای را خلق کرد که هم به اندازه کافی کوتاه باشد و هم از لحاظ غنی بودن، کم و کاستی نداشته باشد.

آن‌طور که میاموتو می‌گوید، The Legend of Zelda: Breath of the Wild قرار است نسبت به نسخه‌های پیشین سری زلدا، دارای داستان‌محوری بیشتری باشد. میاوموتو می‌گوید که تیم سازنده توانسته با تلاش، تعادل منحصر به فردی را بین داستان بازی و البته ماجراجویی‌های داخل آن ایجاد کند: «این به این معنا نیست که من از داستان بدم می‌آید یا این‌که می‌خواهم اهمیت داستان را انکار کنم. عقیده من این است که بعد از این‌که فردی بازی‌ای را انجام می‌دهد، خیلی مهم است که داستان در ذهنش باقی بماند. به نظر من داستان Breath of the Wild نمی‌تواند تعادل ایجاد شده در نسخه‌های قبلی مجموعه زلدا را بشکند. ما می‌خواستیم بازی‌ای بسازیم که وقتی فردی آن را به پایان رساند، تجربه شخصی‌اش از آن بازی، همان داستان آن باشد. به نظرم ما توانسته‌ایم این امر را در زلدای جدید به انجام برسانیم.»

از میان اخبار اخیر نینتندو سوییچ، می‌توان به عدم عرضه بازی Project Cars ۲ برای این کنسول، احتمال عرضه مدل ارتقا یافته، عرضه فیفا ۱۸ برای کنسول جدید نینتندو سوییچ و البته تجربه هیدئو کوجیما با آن اشاره کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج