adexo3
۴۸۶۴۸۹
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

«آزاد به قید شرط» ۴۰ درصد تغییر می‌کند

حسین شهابی امسال دو فیلم «آزاد به قید شرط» و «دوران سرطانی» را کارگردانی و تهیه کنندگی کرده است که نسخه ۱۱۵ دقیقه ای فیلم «آزاد به قید شرط» در بخش چشم انداز جشنواره فجر امسال به نمایش در آمد.

وب سایت آی سینما: حسین شهابی امسال دو فیلم «آزاد به قید شرط» و «دوران سرطانی» را کارگردانی و تهیه کنندگی کرده است که نسخه ۱۱۵ دقیقه ای فیلم «آزاد به قید شرط» در بخش چشم انداز جشنواره فجر امسال به نمایش در آمد. شهابی در گفت و گو با آی سینما درباره تدوین تازه این فیلم صحبت کرده، به گفته او کوتاه شدن ۱۵ دقیقه ای این فیلم به دلیل تدوین دوباره آن اتفاق افتاده است که در نهایت با اضافه و کم شدن برخی صحنه ها فیلم حدود ۴۰ درصد با آنچه در جشنواره به نمایش در آمد متفاوت خواهد بود.
«آزاد به قید شرط» 40 درصد تغییر می‌کند

حسین شهابی در گفت و گو با ما دلیل کم شدن ۱۵ دقیقه از فیلم «آزاد به قید شرط» که مدت زمان قابل توجهی است را این طور توضیح می دهد: «دلیل عمده ما این است که برای تحویل فیلم به جشنواره در واقع تدوین اولیه و یک راف کات را که در ۹ روز آماده شده بود، به دبیرخانه ارائه کردیم. صداگذاری هم در یک هفته انجام شد و طی چند روز اتالوناژ را گذراندیم. به عبارتی نسخه نهایی تدوین به جشنواره ارائه نشده بود و برای اکران عمومی با نسخه متفاوتی از فیلم مواجه خواهید شد.»

او درباره این که آیا سکانسی به طور کامل حذف شده است یا خبر؟ نیز می گوید: «بله چند سکانس کوتاه بوده که کامل حذف شده است. مثلا بخش های کوتاهی را که مربوط به صحنه های تولیدی لباس می شد، حذف کرده ایم.»

شهابی صحبت هایش درباره تغییرات فیلم را این طور ادامه می دهد: «فکر می کنم فیلم حداقل ۴۰ درصد تغییر کرده است، بعضی جزئیات در نسخه اکران جشنواره نبود که پلان هایی را اضافه کردیم و برخی را هم کم کردیم. البته در مورد پلان های اضافه شده محتوا تغییری نداشته بلکه فقط نماها عوض شده اند.»

با توجه به بازخوردهای این فیلم در جشنواره فجر از شهابی می پرسیم چقدر انتقادات در زمان جشنواره روی تغییرات فیلم تاثیرگذار بوده است که می گوید: «همیشه بودن در جشنواره فجر و دیدن فیلم در کنار همکارانم در بازنگری من نسبت به فیلمم تاثیرگذار بوده است. نه اینکه الزاما همان نظرات را پیاده کنم اما با بازخوردهایی که گرفته ام ممکن است متوجه اشتباهات دیگری شوم. در واقع فضای جشنواره مثل یک مشاوره می ماند و همیشه داشتن چند مشاور بهتر از یک مشاور است.»

او درباره حذف بخش های خاصی از فیلم که در جشنواره مورد نقد قرار گرفته بودند، نیز توضیح می دهد: «به هر حال فیلم، فیلم نامه داشته است و یک سال هم روی این فیلم نامه کار شده و هیچ پلان اضافی در آن وجود ندارد، اما سکانس هایی بوده که خودم هم آن ها را دوست نداشته ام و برخی از همکارانم که مورد اعتماد من هستند نیز همین نظر را درباره آن ها داشته اند و در این نسخه نهایی حذف شده اند. این فیلم نامه در واقع برای ۱۲۰ دقیقه طراحی شده بود اما بابت مشکلاتی که در اجرا داشتیم و البته محدودیت سانس های سینمایی فیلم در حال حاضر بدون احتساب ۷ دقیقه تیتراژ به ۹۳ دقیقه رسیده است.»

آن طور که شهابی توضیح می دهد قرار است دو فیلم «دوران سرطانی» و «آزاد به قید شرط» پخش کننده های جداگانه ای داشته باشند: «در حال حاضر مذاکرات در این باره انجام شده است و به زودی قطعی می شود، احتمال اینکه «دوران سرطانی» در گروه هنر و تجربه به نمایش درآید نیز وجود دارد، البته فعلا چیزی مشخص نیست و پیش از عید با نظر پخش کننده ها این موضوع قطعی می شود.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج