اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۴۸۷۱۱۶
۳ نظر
۵۰۰۷
۳ نظر
۵۰۰۷
پ

مرغ و تخم‌مرغ‌ محلی نخورید

رئیس اداره مراقبت از بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بیماری آنفلوانزای پرندگان با نوع ویروس غالب H۵N۸ در بیش از ۱۵ استان کشور وجود دارد و مردم تا اطلاع ثانوی از مصرف هر گونه پرنده و تخم‌مرغ‌های محلی خودداری کنند.

روزنامه ایران: رئیس اداره مراقبت از بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بیماری آنفلوانزای پرندگان با نوع ویروس غالب H۵N۸ در بیش از ۱۵ استان کشور وجود دارد و مردم تا اطلاع ثانوی از مصرف هر گونه پرنده و تخم‌مرغ‌های محلی خودداری کنند.
محمود سروش افزود: ریزش پرندگان در بسیاری از مناطق کشور حتی در مناطق شهری و بخصوص در نزدیکی تالاب‌ها وجود دارد و به همین علت سازمان دامپزشکی تاکنون سه بیانیه مهم صادر کرده و نسبت به آلوده بودن این مناطق و پرهیز مردم از دست زدن به هر نوع پرنده هشدار داده است.رئیس اداره مراقبت از بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: در تمام مناطقی که ریزش پرندگان مهاجر دیده شده و ابتلای پرندگان به آنفلوانزا تأیید شده به طور جد از مردم می‌خواهیم که از دست زدن و تماس با پرندگان مرده یا حتی پرندگان مهاجر زنده خودداری کنند.
وی ادامه داد: در مورد مصرف مرغ و تخم‌مرغ، توصیه وزارت بهداشت این است که فقط از مرغ و تخم‌مرغ‌هایی که مهر و تأییدیه سازمان دامپزشکی یا وزارت جهاد کشاورزی را دارند، استفاده شود، مصرف این اقلام مجاز است اما از مردم می‌خواهیم تا اطلاع ثانوی از مصرف پرندگان سنتی بخصوص خرید در مراکز زنده فروشی خودداری کنند.
سروش تأکید کرد: مرغ، تخم‌مرغ و هر گونه پرنده سنتی تا اطلاع ثانوی از نظر وزارت بهداشت مورد تأیید نیست.
وی گفت: برای مصرف مرغ‌های مجاز نیز بهتر است افراد هنگام شست و شوی آن از دستکش استفاده کنند. انتقال ویروس آنفلوانزای پرندگان از طریق ترشحات بدن آن صورت می‌گیرد و ممکن است آلودگی دست موجب انتقال این ویروس شود.
سروش افزود: برخی افراد احتیاط بیشتری دارند و هنگام شست و شوی مرغ از ماسک هم استفاده می‌کنند که از نظر وزارت بهداشت خیلی ضرورت ندارد اما استفاده از آن نیز منعی ندارد.
وی گفت: افرادی که در معرض مرغ و پرندگان سنتی هستند باید به مراکز بهداشتی مراجعه کنند و داروی پروفلاکسی را دریافت و به مدت پنج روز مصرف کنند. این افراد مصرف این دارو را جدی بگیرند و آن را دور نریزند، ضمن اینکه همه این افراد حتماً باید واکسن آنفلوانزای انسانی تزریق کنند.
وی گفت: توصیه اکید وزارت بهداشت این است که در مرغداری‌ها فقط کارگران و افرادی را به کار بگیرند که کاملاً سالم باشند و فعالیت افرادی که هر نوع بیماری مانند بیماری‌های تنفسی، آسم یا بیماری قلبی، سابقه جراحی قلب یا هر نوع پیوند عضو دارند یا به هر علت از جمله شیمی درمانی یا مصرف دارو یا بیماری، ضعف ایمنی بدن دارند یا افراد بالای ۶۵سال در مرغداری‌ها ممنوع است.

سروش گفت: افراد سالمی که در مرغداری‌ها کار می‌کنند نیز حتماً باید از امکانات و وسایل حفاظت فردی استفاده کنند، لباس کامل بپوشند. در صورت مشاهده پرندگان مشکوک به بیماری نیز باید بلافاصله با حضور مأموران دامپزشکی و وزارت بهداشت، کل محدوده مرغداری، پاکسازی و مصون‌سازی شود و پرندگان مشکوک به آلودگی به ویروس آنفلوانزا باید معدوم شوند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      هر چیزب که خوبه مردم نخورن ولی پالم وسوسیس وکالباس چرا بخورن

    • خسرانی

      وزرات محترم بهداشت اصلا نگران نباشد، مرغ و تخم مرغ محلی
      در دسترس نیست و یا حداقل در اختیار همگان نمیباشد، و اما مرغ و تخم مرغ صنعتی هم با اهتمام وزارت جهاد کشاورزی و همچنین یاری و کمک مرغداران سود جو و فرصت طلب وفارغ از درد و رنج مردم و امداد دلالان و کشتارگاه های طیور چنان قیمتشان سر به فلک کشیده که دیگر احتمال خرید مرغ و تخم مرغ ( کالاهای لوکس) را هم در خانواده خودمان و خانواده های
      مشابه خودمان را نمیدهیم، لذا وزارت فخیمه بهداشت نگران نباشد ، فقط لطف فرمایند اعلام نمایند که در در سیب زمینی و پیاز و نان لواشی( سرکوچه ما) هم اگر بیماری و یا حتی احتمال
      ابتلا به ان را میدهند اعلام فرمایند که ان را هم نخوریم، چه اشکالی دارد؟؟!!اصلا همسرم میگوید تخم مرغ دانه ای 700 تومان و مرغ کیلویی8500 تومان بیماری زاست و بیچاره چه راست میگوید، دیشب تو خواب هذیان میگفت

    • بدون نام

      راست میگن از مرغداری بخورید پرازهورمون وبیماریها برای مردم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج