۴۸۷۳۱۱
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

محمود صادقی: حفظ حرمت امامزاده با متولیست

در خصوص مسئله انتخابات قوانین بسیار مهمی وجود دارد که باید به صورت بسیار دقیق اجرا شوند، یکی از مهمترین قوانین مربوط به انتخابات که در کشور ما وجود دارد، مسئله بی طرفی نهادهای نظارتی است که باید به صورت بسیار دقیق اجرا شود.

محمود صادقی، نماینده مردم تهران در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در گفتگو با اصلاحات نیوز با اشاره به اظهار نظر اخیر سخنگوی شورای نگهبان که در یکی از خبرگزاری های اصولگرا منتشر شده اظهار داشت:من از این جهت از اظهار نظر اقای کد خدایی که در خبرگزاری تسنیم منتشر شده تعجب کردم که این ابراز تمایل به یک جناح خاص در واقع به خود شورای نگهبان آسیب میزند.

وی در پاسخ به این سوال که در جلسه ای که با حقوقدانان شورای نگهبان داشته اید، این مسائل مطرح شده یا خیر، بیان کرد: درست است که ما یک جلسه با حقوق دانان شورای نگهبان داشته ایم اما با یک جلسه همه چیز درست نمیشود و این جلسه، جلسه ای مقدماتی بوده است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس دهم ادامه داد: انتقاد من اساسا به قانون نیست بلکه انتقاد من به عدم اجرای قانون است، قوانین باید به صورت کامل و به طور دقیق اجرایی شوند.

صادقی افزود: در خصوص مسئله انتخابات قوانین بسیار مهمی وجود دارد که باید به صورت بسیار دقیق اجرا شوند، یکی از مهمترین قوانین مربوط به انتخابات که در کشور ما وجود دارد، مسئله بی طرفی نهادهای نظارتی است که باید به صورت بسیار دقیق اجرا شود.

عضو حقوقدان دهمین دوره مجلس شورای اسلامی با تاکید مجدد بر لزوم رعایت قانون انتخابات در کشور خاطرنشان کرد: هم ناظران انتخابات و هم مجریان به ویژه اعضا شورای نگهبان اعم از فقها و حقوقدانان باید نهایت تلاش خود را به کار گیرند که در انتخابات له یا علیه کاندیداها یا جناح های خاصی اعلام موضوع یا فعالیت نکنند.

وی ادامه داد: اعضا شورای نگهبان و به طور کلی مسئولان دست اندرکار در انتخابات نباید وارد مجادلات سیاسی شده و احساس جانب داری از جناح یا کاندیدا خاصی را ایجاد کنند چرا که این قبیل موارد میتواند در سلامت انتخابات و ناظران خدشه وارد کند.

صادقی با اشاره به جایگاه شورای نگهبان اظهار داشت: نهاد شورای نگهبان و به طور کلی نهادهای نظارتی آنچنان جایگاه های رفیعی دارند که اساسا اعضای آنها نبیاد وارد جناج بندی های سیاسی اعم از اصولگرایان و… شوند، البته در تمایلات شخصی خود میتوانند به سمت جناح خاصی رغبت داشته باشند اما بیان این تمایلات به صورت علنی میتواند به جایگاه شورای نگهبان خدشه وارد کند.

نماینده مردم تهران در خانه ملت بیان کرد: در هر صورت ما امیدواریم اعضا شورای نگهبان وارد این قبیل جناح بندی های سیاسی نشوند چرا که بیش از هرکس و هرچیز به جایگاه آنان و این شورا آسیب وارد میکند.

عضو فراکسیون امید دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا فراکسیون امید برنامه ای برای تغییر این شرایط دارد، گفت: طبق قانون نمایندگان از بعد نظارتی میتوانند پیرامون این موضوع ابراز نظر کند، با توجه به حساسیت موضوع احساس میکنم جا دارد فراکسیون به این موضوع ورود کرده و ضمن بیان نظراتش، انتظارات خویش را نیز مطرح سازد.

صادقی بار دیگر با تاکید بر لزوم حفظ جایگاه شورای نگهبان خاطرنشان کرد: اظهار نظر من بیش از هرچیز برای حفظ حرمت متولی است، در واقع حرمت امامزاده را متولی باید نگه دارد و این به این معناست که نهاد و نهادهای ناظر باید در انتخابات کاملا بی طرف باشند.

وی ادامه داد:حداقل من به عنوان یکی از اعضا فراکسیون امید نظرم این است که در زمانی که هنوز مقدمات کار در حال گرد آوری است باید پیش از آنکه زمان بگذرد اقداماتی از سوی فراکسیون امید صورت بگیرد.

عضو حقوقدان دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در خاتمه با اشاره به نقض قانون صورت گرفته ابراز امیدواری کرد که با توجه به قانون انتخابات و سیاست های کلی ابلاغ شده توسط رهبر انقلاب مبنی بر لزوم بی طرفی نهادهای نظارتی در انتخابات، این قبیل اتفاقات ناقض قانون دیگر صورت نگیرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج