adexo3
۴۸۹۷۲۵
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

نکات اساسی اولین سخنرانی ترامپ در کنگره

دونالد ترامپ اولین سخنرانی مهم خود را در برابر نمایندگان دو حزب جمهوری خواه و دموکرات در کنگره آمریکا ایراد کرد. سخنرانی که گفته میشود بیش از نیمی از آمریکایی ها واکنش مثبتی در خصوص آن داشته اند.

تابناک: دونالد ترامپ اولین سخنرانی مهم خود را در برابر نمایندگان دو حزب جمهوری خواه و دموکرات در کنگره آمریکا ایراد کرد. سخنرانی که گفته میشود بیش از نیمی از آمریکایی ها واکنش مثبتی در خصوص آن داشته اند.
هرچند لحن و بیان ترامپ به نظر در این سخنرانی کمی رام تر و آرام تر از همیشه به نظر میرسید اما در مجموع وی همچنان ثابت قدم در سیاست های انزواگرایانه و حمایتی خود نشان داده و همچنین هیچ اشاره ای نیز به موضوعات و چالش های پیش آمده در خصوص ارتباط با روسیه نیز نداشت.

این سخنرانی نیز همچنان وعده ها و قول های ترامپ برای ایالات متحده را که زمانی در قالب یک کاندیدا مطرح کرده بود، بازتاب داد به ویژه این موضوع که دیگر کشورها از امتیازات و برتری های ایالات متحده سوء استفاده کرده و سیاست های مهاجرتی و قرار دادهای تجاری منجر به از بین رفتن شغل برای آمریکایی ها و افزایش جرم و جنایت شده است.با این حال ترامپ با یک فاصله اساسی از سخنرانی روز تحلیف خود و همچنین اشاره های عمومی که اخیرا داشته است از ایده های جنجالی خود و به ویژه از محکوم کردن رسانه ها پرهیز کرد.

اگرچه ترامپ در این سخنرانی بر همکاری های دوجانبه و هماهنگ بین دو حزب تاکید کرد اما نشانه های اندکی از حرکت او به از دست راست به سمت مرکز سیاست در ایالات متحده وجود داشت و همچنین وی حملات شدیدی بر علیه مهاجرین غیر قانونی، تجارت آزاد و جرم و جنایت در آمریکا صورت داد.

ترامپ گفت: فراتر از هر چیز ما بر سر وعده های خود برای مردم آمریکا ایستاده ایم. وی به کمپین خود به عنوان یک شورش بزرگ علیه سیاست های گذشته که تبدیل به یک زلزله سیاسی شد اشاره کرد.

شکاف و شقاق سیاسی که بعد از انتخاب ترامپ به عنوان رئیس جمهور در آمریکا به وجود آمده شب گذشته نیز در کنگره خود نمایی کرد و دموکرات ها از جمله زنان دموکرات که برای اعتراض همگی لباس های سفید بر تن کرده بودند، طی سخنرانی تارمپ به کلی سکوت اختیار کردند. در حالی که جمهوری خواهان مرتب برای تشویق دونالد ترامپ از جای خود بلند میشدند.

وقتی ترامپ که اکنون میلیاردرها و سران وال استریت نقش مهمی در کابینه وی ایفا میکنند و همچنان کسب و کار خانوادگی خود را نیز رها نکردهف در بخشی از سخنان خود بر خشکانیدن باتلاق فساد در واشنگتن توسط دولت خود اشاره کرد، نمایندگان حزب دموکرات این سخنان را به شکلی واضه به تمسخر گرفته و با صدای بلند خندیدند. همچنین زمانی که وی از طرح جدید سلامت خود - که قرار است به جای Obamacarte آن را معرفی کند - سخن میگفت، نمایندگان دموکرات به نشانه مخالفت انکشت شست خود را رو به پایین به وی نشان دادند!

به شکلی جالب توجه در سخنرانی شب گذشته ترامپ کمترین اشاره های ممکن به موضوعات سیاست خارجی وجود داشت و بر خلاف گذشتگان خود وی اشاره ای به نقش رهبری آمریکا برای دنیای آزاد نکرد. سخنرانی وی که حدود یک ساعت به طول انجامید همچنین هیچ اشاره ای به روسیه و نقش وی در انتخابات آمریکا نداشت، همینطور به اقدامات چین در دریای جنوبی و یا هیچ اشاره ای به هزاران سرباز آمریکایی که اکنون در افغانستان، عراق و سوریه حضور دارند.

این در حالی است که اخیرا جنجال های اساسی پیرامون نقش روسیه در انتخابات آمریکا و ارتباط اعضای کابینه ترامپ با روسیه که منجر به استعفای مایکل فلین نیز شد، دردسرهای زیادی برای تیم ترامپ ایجاد کرده است. دردسرهایی که حتی کار را به تحقیق و بازرسی از کابینه ترامپ نیز کشیده است.

به رغم این اما ترامپ در خصوص ایده America First خود در سخنرانی اش کم نگذاشت و با مطرح کردن بسیاری از موضوعات داخلی به ویژه تجارت آزاد را با ارائه آمار و ارقامی به شدت به چالش کشید. وی پیمات تجارت TPP که اوباما آن را با ۱۲ کشور دیگر امضا کرده بود و دسترسی آمریکا به نیمی از اقتصاد جهانی را تسهیل میکرد، قراردادی خواند که مشاغل در آمریکا را نابود میکند.

وی همچنین وعده های خود برای بازگرداندن حیات به صنایع آمریکا، ایجاد میلیون ها شغل و از میان بردن داعش را بازگو کرد اما هیچ جزئیات دقیقی از چگونگی فرایند انجام این مسائل به زبان نیاورد. وی همچنین جملاتی را در مورد خطرات ترورییسم بر زبان آورد که کاملا بر خلاف ایده های هربرت مک مستر مشاور جدید امنیت ملی وی است و جملاتی بود که به گفته مک مستر میتواند در پروپاگاندای افراط گرایان برای نشان دادن تقابل اسلام و غرب مورد استفاده قرار بگیرد.

وی بیان کرد که بخش اعظمی از اقدامات تروریستی صورت گرفته در آمریکا از ۱۱ سپتامبر به بعد توسط کسانی صورت گرفته که از خارج آمریکا وارد این کشور شده اند و به ماجرای سن برناردینو در این خصوص اشاره کرد. این در حالی است که اداره امنیت ملی آمریکا هفته گذشته طی گزارشی بیان کرده بود که از میان ۸۲ نفری که که به واسطه تحریکات گروه های تروریستی اقدام به حملاتی در خاک آمریکا کرده اند در حدود بیش از نیمی از آنها شهروندانی آمریکایی بوده اند که در خاک این کشور متولد شده اند.

همچنین این گزارش بیان کرده بود که تعداد زیادی از حملات و جرایم تروریستی بعد از ۱۱ سپتامبر مربوط به شهروندان آمریکایی با ایدئولوژی های راست افراطی، فاشستی و نژاد پرستانه میشده است. با این حال ترامپ در سخنرانی خود بیان کرد: ما نمیتوانیم اجازه دهیم در دل آمریکا پایگاهی برای تروریسم ایجاد شود. ما نمیتوان بگذاریم که ملت ما قربانی افراط گرایی باشد.

و همچنین وی بیان کرد که به زودی دولت وی اقداماتی را در دستور کار قرار خواهد داد که منجر به امنیت بیشتر آمریکا خواهد شد و مبنای آنها فرامین اجرایی برای مهاجران و پناهجویان خواهد بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج