۴۹۱۵۶۲
۱ نظر
۵۰۱۳
۱ نظر
۵۰۱۳
پ

لیمبرت: ایران راه مبارزه با تحریم را فرا گرفته

جان لیمبرت دیپلمات باسابقه آمریکایی و معاون دستیار وزیر خارجه سابق آمریکا در امور ایران در یادداشتی به بررسی راهکارهای تقابل آمریکا با جمهوری اسلامی ایران پرداخته است.

خبرگزاری تسنیم: جان لیمبرت که از گروگان های لانه جاسوسی آمریکا در تهران بوده و همچنین معاون دستیار وزیر خارجه سابق آمریکا بوده در یادداشتی در وبسایت سایفر بریف، به دولت ترامپ توصیه هایی را برای تقابل با یک ایران سرسخت ارائه کرده است.

وی در این یادداشت نوشت: چه بخواهید چه نخواهید، دولت ترامپ مجبور است به ایران توجه کند. روسای جمهور سابق آمریکا از سال ۱۹۷۹ تاکنون، مسیرها و روش های مختلفی را در قبال ایران اتخاذ کرده اند ولی جز ناکامی نتیجه ای به همراه نداشته است. روسای جمهور آمریکا که نمی توانسته اند از ایران چشم پوشی کنند، سعی کرده اند تا ایران را مهار کرده، نظام سیاسی آن را تغییر داده و در دورانی از تاریخ، تعامل با ایران را در پیش بگیرند. ولی این راهکارها نتیجه چندانی نداشته است.

وی در ادامه افزود: نخست، ما باید اهداف خود را تعیین کنیم. ما از روابط با ایران به دنبال چه چیزی هستیم؟ اگر هدف روشنی نداشته باشیم، به هیچ موفقیتی در اقدامات مان در قبال ایران دست نخواهیم یافت.

لیمبرت نوشت: در تعیین اهداف نیز باید از هرگونه از توهم و خیال پردازی و لفاظی های ناشی از عصبانیت خودداری کرد زیرا چنین اقداماتی هیچ نتیجه ای نخواهد داشت. زمانی که در حال مشخص کردن اهداف هستیم، باید از توصیه های اخلاقی، تشدید تنش و تشنج، صحنه سازی و خیال پردازی خودداری کنیم. این اقدامات نتیجه ای جز رضایت شخصی ندارد.

مشخص کردن اهداف نیز نباید سخت باشد. برای آمریکا، اهداف عبارتند از: یک ایران که همسایگانش را تهدید یا بی ثبات نکند، ایرانی که از عملیات تروریستی حمایت نکند، ایرانی که به آزادی دریانوردی در خلیج فارس احترام بگذارد و ایرانی که برنامه تسلیحات اتمی را دنبال نکند و ایرانی که به معیارهای بین المللی حقوق بشر احترام بگذارد.

سوم آنکه، ما نباید خودمان را گول بزنیم. ایران و آمریکا بعید است که برای مدت زمان طولانی دیگری دوست یکدیگر شوند. سابقه دیرینه روابط متشنج و خصمانه بین دو کشور موجب ادامه بی اعتمادی خواهد شد. نباید ساده تصور کنیم که اگر نسبت به آنها خوش رفتار باشیم آنها نیز با ما همین طور رفتار خواهند کرد. تاریخ به شدت مخربی بین دو کشور وجود دارد. چیزهای زیادی درباره ایران وجود دارد که می توان به آنها احترام گذاشت ولی جمهوری اسلامی یکی از آنها نخواهد بود.

وی از تحلیل رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه درباره تلاش ایران برای ایجاد امپراتوری فارسی نیز انتقاد کرده است.

لیمبرت افزود: چهارم، در نهایت ما باید درباره تهدیدات و فشارهایی که می توانیم علیه ایران اعمال کنیم، کاملا واقع بین باشیم. ایران بیش از ۳۵ سال است که با تحریم ها و انتقادات روبرو بوده و مقابله با آنها را فراگرفته است. ایرانی ها به خوبی می دانند با یک کشور دشمن، چگونه برخورد کنند و به آن پاسخ دهند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      والا اون فشار ناشی از تحریم فقط واسه ملت هست وگرنه آقایون که اصلا نمیدونند فشار چی هست......
      و دیگه این که پس شما که این مسائل رو میدونید حد خودتونو بدونید.........اینقدر ملت ایران و اذیت نکنید......

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج