۴۹۲۰۸۲
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

عرضه قلیان در اماکن عمومی ممنوع است

معاون بهداشت وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: ۲ هزار و ۵۰۰ تیم بازرسی در ایام نوروز بر وضعیت بهداشت اغذیه فروشی ها و اماکن عمومی نظارت می کنند.

خبرگزاری ایرنا: معاون بهداشت وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: ۲ هزار و ۵۰۰ تیم بازرسی در ایام نوروز بر وضعیت بهداشت اغذیه فروشی ها و اماکن عمومی نظارت می کنند.

علی اکبر سیاری روز یکشنبه در مراسم مانور سلامت نوروزی وزارت بهداشت در سالن همایش رازی در جمع خبرنگاران افزود:۷۵۰ تیم از این شمار هم تا ساعت ۲۲ فعالند.

وی گفت: برنامه سلامت نوروزی وزارت بهداشت از اول اسفند آغاز شده است و تا ۱۵ فروردین ادامه دارد.

معاون بهداشت وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: مأموران بهداشت محیط در این برنامه و با استفاده از تجهیزات جدید آزمایش در محل؛ بر وضعیت بهداشتی اماکن عمومی و به خصوص اغذیه فروشی ها نظارت و با استفاده از تجهیزاتی که در اختیار دارند در محل وضعیت وضعیت آلودگی مواد غذایی، میزان نمک و چربی آنها را آزمایش و در صورت مشاهده تخلف با متخلفان در محل برخورد می کنند.

وی گفت:با بهره گیری از این تجهیزات دیگر نیازی به ارسال نمونه های مواد غذایی به آزمایشگاه و تأخیر در رسیدگی به تخلفات نیست و سرعت و کیفیت نظارت‌های بهداشتی افزایش پیدا می کند.

سیاری افزود: امسال همچنین برای اولین بار در تهران از بخش خصوصی نیز برای افزایش نظارت بر بهداشت اماکن عمومی استفاده می کنیم و البته قوه قضاییه، نیروی انتظامی و شهرداری ها در این زمینه با مأموران بهداشتی وزارت بهداشت همکاری می کنند.
سیاری همچنین با اشاره به آمار بازرسی های بهداشتی در طرح نوروزی سال 95 اضافه کرد: 530 هزار بازرسی از اماکن عمومی در نوروز 95 انجام شد، هزار مورد از موارد تخلف به قوه قضایی ارجاع ، 12 هزار واحد متخلف پلمب شد و 600 هزار تن مواد غذایی آلوده نیز معدوم شد.

عرضه قلیان در اماکن عمومی ممنوع است

معاون وزیر بهداشت همچنین افزود: عرضه قلیان در اماکن عمومی ممنوع است و به جز در واحدهای صنفی که از گذشته مجوز عرضه قلیان دارند در هر جا که قلیان عرضه شوند در صورتی که ماموران بهداشتی مشاهده کنند یا به آنها گزارش شود با متخلفان برخورد می کنند.

وی گفت: ماموران بهداشتی در صورت مشاهده این تخلف در مرحله اول قلیان ها را جمع آموری می کنند و در مرحله بعد واحد صنفی متخلف پلمب می شود.

این مقام مسئول در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: مردم می توانند شکایات خود را از تخلفات بهداشتی به شماره سراسری 190 گزارش کنند.

فوت حدود 17 هزار تن در تصادفات رانندگی در سال

معاون وزیر بهداشت همچنین نسبت به رانندگی های مخاطره آمیز در سفرهای نوروزی هشدار داد و اظهارکرد: هر سال 16 تا 17 هزار تن در تصادفات رانندگی جان خود را از دست می‌دهند و چندین برابر این شمار، مجروح می‌شوند.

وی از شهروندان خواست تا با احتیاط رانندگی کنند تا از خسارت های جانی و مالی و تصادفات رانندگی پیشگیری شود.معاون بهداشت وزارت بهداشت تاکید کرد: گزارشی مبنی بر آلوده بودن آب آشامیدنی مناطق سیل زده نداشته‌ایم.

گزارشی از آلودگی آب در مناطق سیل زده نداشتیم

به گزارش ایسنا، دکتر علی‌ اکبر سیاری در حاشیه مانور نوروزی بهداشت محیط که صبح امروز در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد، اظهار کرد: برنامه مراقبت از سلامت مردم که در ایام نوروز و هرساله اجرا می‌شود، امسال نیز از اول اسفندماه در سراسر کشور آغاز شده است و تا ۱۵ فروردین‌ماه ادامه دارد. ۷۵۰ اکیپ بهداشتی نیز مسوولیت نظارت بر اماکن عمومی را برعهده دارند.

وی افزود: در ایام اداری ۲۵۰۰ تیم و در ایام غیراداری ۷۵۰ تیم تا ساعت ۲۲ در سراسر کشور خدمات ارائه می‌دهند. مردم نیز می‌توانند از طریق سامانه ۱۹۰، مواردی از تخلف که در اماکن عمومی به مراکز تهیه و توزیع غذا مشاهده می‌کنند را گزارش کنند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت ضمن اشاره به استفاده از تجهیزات پیشرفته «پرتابل» برای آزمایش مواد غذایی در محل گفت: قبلا از مواد غذایی نمونه‌برداری و به آزمایشگاه فرستاده می‌شد اما امروز می‌توان در عرض چند دقیقه تشخیص دهیم که ماده غذایی آلوده است یا خیر ؟ همچنین میزان قند و نمک آن نیز سنجیده می‌شود. از بخش خصوصی نیز در این برنامه کمک گرفته شده است و در دفاتر خدمات سلامت فعلا در تهران با ما همکاری می‌کنند. قوه قضاییه، نیروی انتظامی و شهرداری‌ها نیز با ما مشارکت خواهند کرد.

سیاری در ادامه گفت: هر ساله حدود ۱۶ هزار نفر در سال به علت رعایت نکردن قوانین راهنمایی و رانندگی در جاده ها کشته می‌شوند. بیش از این تعداد نیز مجروح داریم اما مردم با رعایت این قوانین می‌توانند جلوی این اتفاقات را بگیرند. نیروهای بهداشت محیط امسال نسبت به سال گذشته تعداد بیشتری بازرسی انجام داده‌اند. نوروز ۹۵ حدود ۵۳۰ هزار بازرسی از اماکن عمومی صورت گرفت که ۱۰۰۰ مورد به قوه قضاییه معرفی شد. ۱۲ هزار مرکز متخلف پلمب و ۶۰۰ تن مواد غذایی ناسالم منهدم شد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت ضمن توصیه به مردم برای کاهش مصرف مواد غذایی و چربی در ایام نوروز همچنین افزایش تحرک خود گفت: نیروهای بهداشت محیط همه اماکن عمومی، مراکز حساس، واحدهای بهداشتی و بین‌راهی همچنین استراحتگاه‌ها و مراکز عرضه مواد غذایی را کنترل می‌کنند. امسال نیز به صورت ویژه بر مراکز عرضه قلیان نظارت می‌کنیم و مراکزی که مجوز ندارند را در صورت لزوم پلمب خواهیم کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      تو اصفهان 600 تا چایخونه رو بستن اما عوضش حالا 3 هزارتا قاچاقی باز شده برو بابا کی ب کیه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج