اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۴۹۲۵۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

بازدید از صاحبقرانیه در نوروز امکانپذیر نیست

مدیر مجموعه نیاوران با بیان اینکه بازدید از صاحبقرانیه در نوروز برای گردشگران امکانپذیر نیست، گفت: امیدواریم از آخر تابستان سال آینده بتوانیم با محدودیت‌هایی بازدیدکنندگان را در این کاخ بپذیریم.

خبرگزاری ایلنا: مدیر مجموعه نیاوران با بیان اینکه بازدید از صاحبقرانیه در نوروز برای گردشگران امکانپذیر نیست، گفت: امیدواریم از آخر تابستان سال آینده بتوانیم با محدودیت‌هایی بازدیدکنندگان را در این کاخ بپذیریم.

رحمت‌الله رئوف در مورد وضعیت مرمت کاخ صاحبقرانیه و کوشک احمد شاهی که در مجموعه فرهنگی- تاریخی نیاوران قرار دارند، گفت: مطالعات مجموعه صاحبقرانیه هنوز به پایان نرسیده است، بنابراین هنوز نمی‌دانیم معضل اصلی ما در این بنا چیست که بر اساس آن بتوانیم به راهکارهای مرمت برسیم، اما در کوشک مطالعات نشان می‌دهد که باید بخشی از بنارا سبک‌سازی و تخلیه کنیم و مرمت‌های اضطراری را انجام دهیم.


بازدید از صاحبقرانیه در نوروز امکانپذیر نیست

وی ادامه داد: دفتر فنی ما کار مرمت کوشک احمدشاهی را آغاز کرده‌ و بخشی از آن نیز انجام شده‌است، همچنین برای بخش دیگر نیز اعتبارات به تازگی ابلاغ شده و به زودی کار مرمت انجام می‌شود.

مدیر مجموعه نیاوران در پاسخ به اینکه آیا گردشگران می‌توانند در ایام نوروز از کاخ صاحبقرانیه و کوشک احمدشاهی بازدید کنند؟ اظهار کرد: امکان بازدید از کوشک وجود دارد، اما در مورد صاحبقرانیه از آنجا که در مطالعات مهندس مشاور تاکید شده از بار ساختمان کاسته شود و تردد در برخی نقاط کاخ صاحبقرانیه ممنوع اعلام شده است، نمی‌توانیم آن را باز کنیم تا مرمت‌های اساسی انجام شود.

رئوف ادامه داد: امیدواریم از اوایل سال آتی مرمت و استحکام‌بخشی ضلع جنوبی کاخ صاحبقرانیه شروع شود و حداکثر تا اواخر تابستان، استحکام‌بخشی ضلع جنوبی به پایان برسد تا تمهیداتی اندیشیده شود که مردم با محدودیت‌هایی بتوانند از این بنا بازدید کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • خدا

      غیرازاین بود باید تعجب می کردیم/ایام نوروز بازدید بنای تاریخی امکان پذیر نیست؟ضعیف ترین مدیریت دنیا از آن شماست /به داشتن آن افتخار کنید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج