۴۹۲۸۸۰
۳۲ نظر
۵۰۰۹
۳۲ نظر
۵۰۰۹
پ

توضیح بنیاد شهید درباره خودسوزی «هفت تیر»

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ توضیحاتی درباره خودسوزی همسر جانباز نورمحمدی ارائه کرد.

خبرگزاری ایسنا: رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ توضیحاتی درباره خودسوزی همسر جانباز نورمحمدی ارائه کرد.

حمیدعلی صمیمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ در حاشیه برگزاری همایش جبهه مجازی در حوزه ایثار و شهادت در جمع خبرنگاران در رابطه با خودسوزی همسر یک جانباز در تهران توضیح داد: در روزهای گذشته شاهد بروز اتفاقی برای همسر جانباز، آقای نورمحمدی بودیم.
ایشان از جانبازان ۱۵ درصد ما بودند که به دلیل عارضه مادرذادی و بیماری صعب‌العلاج متأسفانه قطع نخاع شده بودند و بیماری ایشان در عارضه جنگی نمی‌گنجد. اما با این وجود با توجه به شرایط ویژه‌ای که داشتند او را به کمیسیون پزشکی ارجاع دادیم و جانبازی ایشان به ۲۵ درصد ارتقاء یافت و به دلیل عارضه نخاعی که داشتند خدمات یک جانباز ۷۰ درصد را دریافت می‌کنند و در حوزه خدمات‌رسانی هم حتی برای همسر و فرزند ایشان به عنوان همیار و پرستار از طریق بیمه، هزینه‌های پرستاری پرداخت می‌شد.

صمیمی گفت:‌ اما به دلیل نگهداری و رسیدگی نامطلوب، این جانباز عزیزمان دچار زخم بستر مزمن شد که با بیماری دیگرشان تعامل برقرار و شرایط را برایشان دشوار کرد. بنابراین ابتدا ایشان را در یکی از مراکز آسایشگاهی مرتبط با بنیاد شهید و امور ایثارگران بستری کردیم و مراقبت‌های اولیه نیز به عمل آمد. سپس جانباز نورمحمدی به بیمارستان ساسان منتقل شد.

وی ادامه داد: همسر و فرزند این جانباز سرافراز بارها تقاضاهایی داشتند که عمدتا غیردرمانی بود. مانند این که مسکن‌شان کوچک است و می‌خواهند به جای دیگر نقل مکان کنند. در این راستا به ما نیز گفته بودند که می‌خواهند مقابل سفارتخانه‌های دو کشور خارجی نیز حرکت اعتراضی داشته باشند. ما نیز بارها با ایشان نشست‌های متعددی در مسیر خواسته‌هایشان برگزار کردیم و راهنمایی‌هایی ارائه شد اما متوجه شدیم که هزینه‌ای برای خرید منزل بزرگتر دارند چندان صحیح نیست و از طرفی از ما می‌خواستند که منزل‌شان به واسطه ما به فروخته شود اما این کار از نظر قانونی در توان و حیطه انجام وظایف ما نبود. همچنین ایشان پیش از این نیز خدمات مسکن را دریافت کرده بودند تا اینکه شخصا خودشان اقدام به فروش منزل کردند و پس از آن مجدد تقاضای کمک داشتند. ما نیز وام مسکنی که پیش از این به ایشان تعلق گرفته بود را تسویه و مجدد وام مسکن دیگری را برایشان تجدید کردیم و از محل دیگری هم وام بلاعوضی برایشان در نظر گرفتیم که همین وام نیز از نظر قانونی دارای مشکلاتی بود ولی از منابع دیگری این وام به ایشان اختصاص یافت. همچنین دو برابر کمکی که به یک جانباز ۷۰ درصد اختصاص می‌یابد به ایشان تعلق گرفت اما از آنجایی که مبادا برای سایر ایثارگران شبه و شکی ایجاد شود از بیان رقم‌اش خودداری می‌کنم.

صمیمی یادآور شد: با توجه به تکرار این مسئله که می‌خواهند به خارج بروند اما نه برای درمان، برای ما محرز شد که این مبلغ را برای تهیه مسکن‌شان نمی‌خواهند تا اینکه در تجمعاتی که شکل گرفت. به نظر ما دلیل انتشار عکس‌هایی توسط همسر این جانباز در تجمع و در زمانی که در چادری نشسته‌اند و در نهایت خودسوزی کرده‌اند، بحث درمان نیست و هدف دیگری را دنبال می‌کنند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ با اشاره به آخرین وضعیت درمانی همسر جانباز نورمحمدی توضیح داد: همسر این جابناز هم اکنون در یکی از بیمارستان‌های تخصصی سوانح و سوختگی بستری است. درصد سوختگی ایشان چهار تا پنج درصد است و تا دو، سه روز آینده نیز مرخص خواهند شد. انشاءالله پس از بهبودی کامل مجدد با آن‌ها نشست‌هایی برگزار خواهیم کرد.

صمیمی در بخش دیگر سخنان خود درباره خدمات جامع ایثارگران و تجمعی که اخیرا شکل گرفته بود نیز توضیح داد:‌ انگیزه آن‌ها نگاه کلی و عمومی به قوانین با محوریت قانون جامع ایثارگران بوده است. این در حالی است که خود لایحه با نظر ایثارگران تهیه شده است و اگر تغییراتی نیز در آن بوجود آمده هر دوره نشست‌هایی علمی با حضور ایثارگران در سطوح مختلف برگزار شده است.

وی خاطر نشان کرد: بخشی از این قوانین دائمی، بخشی پنج ساله و بخش دیگری از همین قوانین پنج ساله نیز سال به سال اجرا می‌شود. اکنون مطالبه ایثارگران مجدد در برنامه ما قرار گرفته است و تعامل در سطح ایثارگران نخبه مجلس و کمیسیون‌های دولت نیز برقرار است و جلسات تکمیلی این موضوع نیز در سال آینده برگزار خواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بله حرفای شما کاملا درسته. منم رفته بودم بانک مدیر بانک نه جواب سلاممو داد نه به کارم رسیدگی کرد ولی وقتی با حراست بانک که از دوستان بودن تماس گرفتم بهشون گفت که کارشون رو به نحو احسن انجام میدهیم و کلی کار انجام نشده گفتش که انجام دادیم. و برام چایی هم اوردن.

    • بدون نام

      این خانواده ها با اینهمه مزایا و سهمیه چه توقعاتی دارن.....

      پاسخ ها

      • بدون نام

        همین الان که با خیال راحت نظرتو تایپ کردی فرستادی صدقه سری همیناست..تا وقتی به شرایط اون عزیزان دچار نشدی و ذره ای از زندگی شونو درک نکردی نظر نده.

      • رستم

        شک ندارم ایرانی نیستی و از خداوند میخواهم درد و بلای جانبازان بیاد برای خودت و خانوادهات

      • بدون نام

        دوست عزیزی که داری الکی نظر میدی میگی صدقه سری ایناست.اولا پدر منم جبهه بوده.دوما نه خانوادم نه هیچکس از اطرافیانمپولی از دولت نگرفته.سوما من کارگری کردم با پولش اومدم اینجا متن نوشتم و هیچ صدقه سری نداره.....

      • بدون نام

        بقیشم چاپ میکردی تا کسی فکر نکنه من به کسی بدهکارم .هیچ چیزی هم الان ندارم.دارین از چی حرف میزنین؟.بنده از بچگی دارم جون میکنم

    • امیر

      با سلام
      می‌خواستم راجع درصد جانبازی و تقسیم بندی این عزیزان بر مبنای درصد جانبازی بگویم.
      اکنون روال بر این است که هر مدت یکبار کمیسیونی تشکیل و بر اساس بهبودی حاصل شده بر اثر گذشت ایام، از درصد جانبازی این عزیزان کم می‌کنند. به نظر من درصد بندی بسیار کار ناعادلانه و نابخردانه ای است. کسی که جان خود را در راه هدف والای خود که همان دفاع در برابر دشمن است در طبق اخلاص گذاشته و پا در خط مقدم می‌گذارد، آیا با تیر و ترکش از قبل قرار گذاشته که مثلا در حد زیر ۲۵ درصد به من صدمه وارد شود! یا آنکه او برای شهادت تا مرز مجروحیت پیش رفته و بعد از به هوش آمدن ملتفت شده هنوز رمقی در تن دارد؟ آیا بسیجیان عزیز ما از قبل در فرم اعزام جلوی مربع شهادت، اسارت، مجروحیت، تیک می‌زدند که اکنون انان که سربلند به آغوش میهن بازگشته اند را به زیر ۲۵ درصد و بالای ۲۵ درصد تقسیم می‌کنید؟ تمام جانبازان شهیدان زنده هستند. زیر ۲۵ و بالای ۲۵ درصد ندارد. این رقم بازیها سرپوشی است برای کم توجهی شما به مقام شامخ این شهیدان زنده.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بعضی جانباز ها هم هستن که مجروحیتی برداشتن در زمان جنگ دیگه قابل درمان نیست.مثل جانبازای قطع نخاعی یا قطع عضو.چون دیگه سلامتی اونا برنمی گرده

    • صادق

      مقصر خودشون هستن که با داذن انواع سهمیه ها و مزایا این جور افراد رو پر رو کردن

    • علی

      زود قضاوت نکنید بگذارید طرف مقابل هم حرف بزنداز کجا معلوم همه حرفهای این اقادرست باشد

    • بدون نام

      قانون باید برای همه یکی باشد،نه اینکه هرکی سروصدا کرد،امکانات بیشتری بگیرد.منم جانباز15%هستم،ولی تاکنون ریالی وام نگرفتم.

    • بدون نام

      عجب....

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اینو مطمئنم که یه خانم هیچوقت به خاطر دو قرون پول بیشتر و به قولی طمع حاضر به سوزوندن خودش نمیشه...باید حرف هردو طرفو شنید

    • محمد

      من یه جانبازم؛ ولی یادم نمیاد موقع اعزام کسی از من پرسیده باشه چند در صد از جانت را میخواهی فدا کنی؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!

    • کارشناس خودسوزى

      در پاسخ به جانباز عزيز محمد
      دوست عزيز اينکه جامعه را براى مردم به شهر وندان درجه يک و دو تبديل کنيم کار صحيحى نيست همه مردم براى مملکت بخصوص زمان جنگ هزينه کردند حالا يه عده جانشون رو دادند و عده اى ديگر قسمتشون نشد آسيب ببينند اگه قرار باشه اينجورى طلبکارانه به قضيه نگاه کنيم که سنگ رو سنگ بند نميشه
      ولله باباى ما هم زمانيکه ما کودک بوديم بمدت 10ماه خط مقدم جبهه بود ولى سالم برگشت و الانم مدرکى نداريم که بگيم واسه مملکت جنگيديم !
      اين بى معنى که يه عده بيش از حد از ديگران طلب دارن يه خورده بريد از ژاپنى ها ياد بگيريد بعد جنگ جهانى دوم با اينکه کشته هاى زيادى دادن همه مردمشون با افتخار به کشورشون کمک کردن بدون اينکه جامعه شون رو به درجه يک يا دو تقسيم کنند !

    • بدون نام

      اگر حرفای آقای مسئول درست باشه ریالی اگه به این خانم بابت خواسته های بناحقش بدن دین بر گردن اون کسی هستش که که داره به این خانم باج میده کسی که اسم از خود گذشتگی رو یدک میکشه وجانباز شده اصلا دنبال امتیاز دنیایی نیستن اینا زیاده خواهن

    • بدون نام

      یکطرفه قضاوت نکنیم دوستان

    • بدون نام

      مجبور نیستی برای تبرئه خودت حریف رو خراب کنی
      عادلانه و عاقلانه نیست

    • بدون نام

      بعضی دوستان نظرات جالبی دادن.آیا جانباز 70 درصد قطع نخاعی که نه می تونه راه بره.پاشو حس نمی کنه.مشکل برای حموم کردن و دستشویی کردن داره.فقط باید رو ویلچر باشه یارو تخت.تمام باززندگیش افتاده رو دوش همسرشو بچه هاش.آیا اینا هم باید با بقیه افراد جامعه یکی باشن.؟؟؟؟

    • بدون نام

      از وامهای عجیب وغریب که فقط عده ای خاص از جانبازا وبقیه با ترفندهای عجیب پرداخت میشه یه مبلغی هم به این بابا میدادین .ای کاش چهار تا ادم با وجدان دنبال تحقیق وتفحص از بنیاد ج وبنیاد ش میکردند وراست وحسینی به این ملت پاسخ میدادن .راز

    • بدون نام

      واقعا برای این خانم متاسفم که اجر همسرش را کم میکند.خدا همه را به راه خیر هدایت کند کمک از کشورهایی که خودشان باعث درد و رنج همسرش شده!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شما از كجا ميدوني كي راست ميگه؟

    • محمد

      یه تریبون بزارید خانواده اون جانباز هم حرف بزنن ، هیچکس نمیگه ماست من ترشه .

    • بدون نام

      این همه همسر جانباز فداکار داریم که تمام مشکلات رو به جون خریدن ودارن آبروداری میکنن .حالا یکی رفتار غیر متعارف داره .چه ربطی به بقیه عزیزان داره .

    • ایرانی

      قابل توجه اون دسته ازافرادی که اظهارنظرغیرمنطقی دل این عزیزان رابیشتر میسوزانند دوست عزیز اگر سی سال پیش همین جانبازان ورزمتدگان جلوی دشمن را نمیگرفتند الان شماباکمال بی ادبی وناسپاسی هتک حرمت این قشرعظیم فداکاررابا کلمه پررو شده اند زیرسیوال نمیبردی مطمینا بعدازجنگ بدنیا امدی والا از این کلمات برزیان جاری نمیکردی قصدتعریف وتمجیدازایثارگران راندارم و الا هرایرانی وطنپرست باشرف میداندچگونه حرمت این عزیزان را نگهدارد واقعا برایتان متاسفم

    • بدون نام

      اصلا گیریم جانباز نیست ایرانی که هست ....

    • الا

      اخه مگه میشه برا خونه بزرگتر خودسوزی کنه.چرا شفاف سازی نمیکنید چرا حقیقت رو نمیگن.لابد نیازهای اولیه شون تامیین نشده

    • دراكولا تا به تا

      واي بچه ١٤ سالش خودكشي كرده. تو تجمع هم بوده، زنگ زدند گفتند ديگه بهت كمك نميكنيم. گفتند وام ميديم،ندادند. اينا رو هم از دست خودتون عصباني كنيد، ديگه كي ميمونه؟ ب.ز؟!

    • ناشناس

      ....من جانبازهایی را میشناسم که گمنام هستند و هیچ موقع هم دنبال امتیاز نبودند چون با خدا معامله کردند....شهادت لیاقت میخواهد و با نیت خالص....متاسفانه کسانی در جنگ بودند که نیت خالصی نداشتند ...

    • ناشناس

      انسان نباید اجر حضور در جنگ را با چیزهای مادی زایل کنه اگر با خدا معامله کردیم پس دنبال این چیزها نباشیم چون خدا روزی رسان هست

    • بدون نام

      جانبازان تاج یر ملتند که بدون هیچ چشمداشتی جون و جوونی شون رو در راه میهن فدا کردن. و خانواده هاشون هم برای ملت عزیزند حالا یه کم از حقوق 24 میلیونی مدیران رو کم کنین و به این عزیزان برسید چی میشه ؟خودتون! رو جای خانواده اشون بذارین والله اینهمه سال مریض داری کردن سخته بالاخره یه جایی کم میارن شما جایگاه و ارزش و هر چی دارین از شهدا و جانبازان هست. یادتون نده اونا ولینعمت ما هستن

    • بدون نام

      واقعا برای این خانم متاسفم که اجر همسرش را کم میکند.خدا همه را به راه خیر هدایت کند ....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج