۴۹۳۹۲۹
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

پیشروی گسترده ارتش سوریه در شرق حلب

ارتش سوریه و نیروهای همپیمان آن با پشتیبانی هوایی روسیه توانسته‌اند به پیش‌روی‌های «گسترده» خود علیه گروه تروریستی داعش ادامه داده و یک ایستگاه مهم پمپاژ آب را به تصرف خود درآورند. این نیروها اکنون به کرانه رود فرات رسیده‌اند.

خبرگزاری ایلنا: ارتش سوریه و نیروهای همپیمان آن با پشتیبانی هوایی روسیه توانسته‌اند به پیش‌روی‌های «گسترده» خود علیه گروه تروریستی داعش ادامه داده و یک ایستگاه مهم پمپاژ آب را به تصرف خود درآورند. این نیروها اکنون به کرانه رود فرات رسیده‌اند.

پیشروی اخیر نیروهای دولتی سوریه و حامیانش در حومه شرقی حلب به صورت «گسترده» ادامه دارد.

گروه موسوم به «دیدبان حقوق بشر سوریه» (وابسته به معارضان) می‌گوید، نیروهای دولتی سوریه و همپیمانشان، در حالی‌که جنگنده‌های سوریه و روسیه دست به حملات هوایی در حاشیه‌های شرقی حلب زده‌اند، پیشروی‌های سریعی علیه داعش در این مناطق انجام داده‌اند.

بنا بر گزارش‌ها، نیروهای ارتش موفق شده‌اند کنترل یک ایستگاه مهم پمپاژ آب در شهرک «خفسه» را در دست بگیرند. آب حلب نزدیک به دو ماه است قطع شده و کنترل ایستگاه خفسه برای نیروهای دولتی، که در حال حاضر کنترل حلب را نیز در دست دارند، از اهمیت راهبردی برخوردار بود.

با این حساب نیروهای بشار اسد به کرانه غربی رود فرات رسیده‌اند. پیش از این شماری از تحلیل‌گران این احتمال را مطرح کرده بودند که یکی از اهداف نیروهای اسد، جلوگیری از افزایش تصرفات شورشیان مورد حمایت ترکیه و پیشروی آنها به سمت جنوب الباب است.

آنکارا از تابستان گذشته مستقیما دست به مداخله نظامی در سوریه زد و شورشیان مورد حمایت ترکیه، در حالی‌که از حمایت ارتش آن کشور برخوردار بودند، شروع به تصرف مناطقی در شمال سوریه کردند: جرابلس، سپس الباب. ترکیه در عین حال می‌گوید قصد دارد منبج را نیز از تصرف شبه‌نظامیان عمدتا کـرد درآورد. شبه‌نظامیانی که خود از حمایت ایالات متحده برخوردار هستند و در ماه‌های گذشته پیش‌روی‌های قابل‌ملاحظه‌ای انجام داده‌اند.

با این همه «بن‌علی ییلدیریم» نخست‌ وزیر ترکیه، روز دوشنبه در یک مصاحبه تلویزیونی گفته بود «هیچ معنی ندارد ما در منبج، بدون هماهنگی با روسیه و ایالات متحده عملیات نظامی انجام بدهیم.»

شبه‌نظامیانی که از حمایت آمریکا برخوردار هستند، دو روز پیش موفق شده بودند جاده اصلی الرقه -مرکز اصلی حضور داعش- به دیرالزور را نیز قطع کنند. خبرگزاری آسوشیتدپرس گفته‌است عناصر داعش هنوز می‌توانند از مناطق بیابانی و فرعی بین این دو شهر رفت‌وآمد کنند ولی در هر صورت این خود پیشروی دیگری برای شبه‌نظامیان عمدتا کرد به شمار می‌رود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج