۵۰۱۲۴۷
۴ نظر
۵۰۰۹
۴ نظر
۵۰۰۹
پ

تابستان داغ در انتظار بازار مسکن

شواهد آماری نشان می‌دهد که بخش ساختمان در سال ۱۳۹۵ نیز وضعیتی مشابه سال‌های قبل داشته و از رشد منفی برخوردار خواهد بود. اولین شاهد آماری مربوط به رشد ۹ماهه ۱۳۹۵ است که توسط بانک مرکزی و مرکز آمار ایران اعلام شده و حاکی از رشد به‌ترتیب ۱۱- و ۱۷.۱- درصدی این بخش است. دیگر شواهد آماری نیز موید این موضوع است.

نامه نیوز: شواهد آماری نشان می‌دهد که بخش ساختمان در سال ۱۳۹۵ نیز وضعیتی مشابه سال‌های قبل داشته و از رشد منفی برخوردار خواهد بود. اولین شاهد آماری مربوط به رشد ۹ماهه ۱۳۹۵ است که توسط بانک مرکزی و مرکز آمار ایران اعلام شده و حاکی از رشد به‌ترتیب ۱۱- و ۱۷.۱- درصدی این بخش است. دیگر شواهد آماری نیز موید این موضوع است.

اما حامد مظاهریان معاون وزیر راه و شهرسازی درباره آینده بازار مسکن با تاکید بر رونق بازار مسکن در سال ۹۶، می گوید صندوق پس‌انداز یکم از حساب‌های پررونق در بازار مسکن است. بیش از ۱۲۰ هزار نفر سپرده‌گذاری کردند و مطابق آمار بانک مرکزی رشد بازار مسکن در سال ۹۵ کمتر از حد انتظار کارشناسان بود.

وی با اشاره به طرح مسکن اجتماعی دولت گفت: طرح مسکن اجتماعی از ابتدای سال ۹۶ شروع می شود و تا ۵ سال آینده ادامه خواهد داشت. در طرح مسکن اجتماعی که دولت تصویب کرد باید سالانه ۱۰۰ هزار واحد از این طریق در مسکن اجتماعی و حمایتی ساخته شود.

معاون وزیر راه و شهر سازی ادامه داد: رونق بازار مسکن به معنای افزایش قیمت نخواهد بود و مسکن اجتماعی سرمایه قابل قبولی را در بازار ایجاد خواهد کرد.

همچنین حسام عقبایی درباره خروج بازار مسکن از رکود می گوید برگزاری انتخابات به افرادی که منتظرند و به قولی کار خود را متوقف کرده‌اند، کمک می‌کند تا وارد بازار مصرف و بازار خرید شوند. این خود نشانه‌های خروج از رکود را به ما نشان می‌دهد و کمک می‌کند این بازار از رکود خارج شود.

به گفته رئیس اتحادیه مشاوران املاک بدون هیچ بزرگ‌نمایی بیش از ٧٠ درصد مشکلات بخش مسکن به دخالت همین مافیای بانکی در بخش مسکن بازمی‌گردد. البته نه اینکه ٧٠ درصد قیمت مسکن حباب است. منظور من این است که این سیاست‌های پولی غلط، مسیر رشد مسکن را در ایران نامتعارف کرده. از سال ٧١ تا ٩٤ براساس آمار مرکز ایران، قیمت مسکن در ایران ١٠٤ برابر شده. یعنی هزارو چهاردرصد افزایش قیمت داشته‌ایم. آیا درآمد دهک ضعیف و متوسط ما هزار درصد افزایش داشته؟

همچنین بیت الله ستاریان در خصوص شرایط بازار مسکن در سال آینده گفت: بازار مسکن در زمانی که تحریم ها در کشور وضع شد از تحرک خارج شد و این وضعیت تا بعد از توافق برجام ادامه پیدا کرد. اما دستاوردهای این توافق در سال ۹۵ ملموس نشد.

وی افزود: با وجود اینکه سال ۹۶ سال خوبی برای بازار مسکن است، نمی توان انتظار داشت با ورود به این سال بازار این بخش رونق شکل بگیرد. برای بخش مسکن انتظار می رود که از تابستان معامله ها افزایش پیدا کند و این حالت حفظ شود.

این کارشناس اقتصادی خاطرنشان کرد: برای بهبود شرایط در بازار مسکن، کمک به تولید کنند در اولویت قرار دارد. هرچه نقش دولت در این بخش غیرمستقیم باشد، انتظارات بیشتر برآورده می شود. در شرایط کنونی انبوه سازان خانه های زیادی را ساخته اند و در بازار تقاضا زیاد است، اما این متقاضیان شرایط خرید ندارند بنابراین با کمک تسهیلاتی به این افراد می توان چرخه رونق در بازار را به حرکت در آورد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خیلی مشتاقین مسکن گران شود اما این آرزو را به گور خواهین برد دبگه مسکن گران نخواهد شد و از رونق افتاده است

    • عقیل

      همش دروغ

    • پ الماسی

      مسکن به هیچ وجه گرون نمیشه.با این تحریکات هم رونق نمیگیره چون رشد جمعیت نداریم که هیچ ساخت وسازم زیاد شده

    • بدون نام

      خواب دیدی خیره این روزها کم تنقلات بخور اذیت میشی هی کابوس گران شدن مسکنو می‌بینی مسکن تا ابد همینطور امده هیچ تاثیری دربازارمسکن الآن چندین ساله بوجود نیامده و نمیاد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج