۵۰۱۳۵۹
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

دستگیری گسترده هواداران گولن در ترکیه

دادستانی جمهوریت شهر آنکارا پایتخت ترکیه اعلام کرد: در عملیات علیه افراد و گروه های متهم به عضویت در تشکیلات تروریستی و غیرقانونی، ۲۶۵ نفر به اتهام عضویت در گروه فتح الله گولن موسوم به گروه &#۰۳۹;فتو&#۰۳۹; دستگیر شدند.

خبرگزاری ایرنا: دادستانی جمهوریت شهر آنکارا پایتخت ترکیه اعلام کرد: در عملیات علیه افراد و گروه های متهم به عضویت در تشکیلات تروریستی و غیرقانونی، ۲۶۵ نفر به اتهام عضویت در گروه فتح الله گولن موسوم به گروه 'فتو' دستگیر شدند.
دادستانی جمهوریت شهر آنکارا روز سه شنبه در اطلاعیه ای رسانه ای، این افراد دستگیر شده را جزو سردسته های تشکیلات فتح الله گولن ذکر کرد.
به اعلام این مرجع قضایی ترکیه، عملیات برای دستگیری تعداد دیگری از این افراد همچنان ادامه دارد.
بنا به این گزارش، در ۲۰ استان ترکیه نیز عملیات مشابه به صورت همزمان توسط گروه های شعبه مبارزه با ترور و با هماهنگی اداره امنیت آنکارا به اجرا در آمده که در پی آن ۶۰ نفر از سردسته های این گروه و مسئولان منطقه ای گروه گولن دستگیر شدند.

بنا به اعلام رسانه های ترکیه، مظنونان دستگیر شده برای بازجویی به اداره امنیت آنکارا منتقل شده اند و با توجه به ادامه عملیات، احتمال افزایش تعداد دستگیر شدگان وجود دارد.

به گزارش ایرنا، دولت ترکیه مدعی است که فتح الله گولن با تشکیل گروهی موسوم به 'فتو' و با رخنه در تشکیلات قضایی، نظامی، آموزشی و ارکان دولتی، کودتای 25 تیرماه سال 1395 را سازماندهی کرده است.
فتح الله گولن از سوی دولت ترکیه متهم اصلی کودتای نافرجام 25 تیرماه سال جاری اعلام شده و اعاده او که بیش از 15 سال است در ایالت پنسیلوانیای آمریکا ساکن است، جزو خواسته های دولت اردوغان از دولت اوباما بود که با مخالفت دولت قبلی آمریکا مواجه شده و موجب تیره شدن روابط دو کشور شد.
مقامات ترکیه در دیدارهای خود با همتایان خود، دولت جدید آمریکا را نیز تا کنون نتوانسته اند نسبت به اعاده و تحویل فتح الله گولن متقاعد کنند.

محاکمه عوامل کودتای نافرجام 15 جولای ترکیه با کیفرخواست 2581 صفحه ای تنظیم شده در مرکز ستاد کل ارتش ترکیه علیه 221 متهم که 26 نفر از آنها دارای رتبه ژنرالی هستند، به دادگاه ارسال شده و در آن فتح الله گولن به عنوان متهم ردیف اول معرفی شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      گولن آرام نمیشود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج