adexo3
۵۰۴۲۶
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

ادعای آمریکا درباره روابط هسته‌ای ایران و کره

آمریکا مدعی شد که ایران و کره‌شمالی ضمن نقض تحریم‌های سازمان ملل در تلاش برای کسب مواد پیشرفته مرتبط با برنامه‌های هسته‌ای خود هستند.

خبرگزاری ایسنا: آمریکا مدعی شد که ایران و کره‌شمالی ضمن نقض تحریم‌های سازمان ملل در تلاش برای کسب مواد پیشرفته مرتبط با برنامه‌های هسته‌ای خود هستند.

خبرگزاری رویترز از ژنو گزارش داد: توماس کانتریمن، معاون وزیر خارجه آمریکا در امور امنیت بین‌المللی و منع گسترش سلاح‌های اتمی ادعا کرد که ایران همچنین با وجود ممنوعیت برای نیروهای دولت سوریه سلاح و مهمات ارسال می‌کند.

وی در نشستی خبری در ژنو ادعا کرد که ایران و کره شمالی کانال‌های لازم را برای تداوم صادرات و تداوم تهیه اقلام لازم برای صنعت تسلیحات‌شان توسعه داده‌اند. این مقام آمریکایی به رویترز گفت که منظورش از مواد پیشرفته، مواد مرتبط با برنامه هسته‌ای و دیگر برنامه‌ها از جمله برنامه تسلیحات متعارف است.

کانتریمن گفت که تلاش بین‌المللی قاطعی برای اجرای تحریم‌های سازمان ملل و جلوگیری از چنین تجارتی وجود دارد.

کانتریمن که ریاست هیات آمریکایی در نشست دو هفته‌ای ژنو را به عهده داشت، گفت: قطعا برای آنکه ایران این پیام را بشنود و به طور جدی به ناپایبندی خود در قبال پیمان منع اشاعه هسته‌ای پاسخ بدهد، باید کارهای بیشتری انجام گیرد.

یک مقام آمریکایی که به شرط فاش نشدن نامش صحبت کرد، هم در خصوص همکاری میان ایران و کره‌شمالی در حوزه هسته‌ای مدعی شد: آنها تماس‌هایی دارند. ما آنها را نظاره می‌کنیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج