۵۰۴۴۴۸
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

اجرای دو کارگردان آلمانی در تالار مولوی

تالار مولوی فروردین ماه میزبان یک نمایش از دو کارگردان و طراح حرکت آلمانی است. ترسا هافمن و موریتس فرچکورن هنرمندانی هستند که در یک پروژه اجرایی- آموزشی با چند دانشجوی تئاتر مشغول تمرین هستند.

هنرآنلاین: "بدن‌های مرئی" نمایشی درباره حرکت یک نسل و انتقال آن به نسل جدید است.
اجرای دو کارگردان آلمانی در تالار مولوی

تالار مولوی فروردین ماه میزبان یک نمایش از دو کارگردان و طراح حرکت آلمانی است. ترسا هافمن و موریتس فرچکورن هنرمندانی هستند که در یک پروژه اجرایی- آموزشی با چند دانشجوی تئاتر مشغول تمرین هستند. آنها تلاش کرده‌اند با توجه به ظرفیت‌ها و توانمندی دانشجویانی که وارد این تمرین شده‌اند به ایده‌ای برای اجرا دست پیدا کنند. آنها بیشتر تلاش دارند که در ابتدا با رها کردن هنرجویان از پیش فرض‌های خود مواجهه‌ای تازه را با بدن و حرکت اجراگر روی صحنه جا بی‌اندازند و از این طریق به ایده نمایشی که مدنظر دارند، نزدیک شوند.

این دو هنرمند آلمانی که مدتی است با تعدادی دانشجوی دانشگاه تهران در تالار مولوی شروع به تمرین برای اجرای یک نمایش کرده‌اند در گفت‌و‌گویی با هنرآنلاین در خصوص اهداف خود از این تمرین و شیوه کارشان خاطرنشان کردند که آنچه انجام می‌دهند تئاتر فیزیکال نیست، اما حرکت در آن مسئله اصلی است.

بدن و رها شدن از زمینه‌هایی که حرکت در آن قرار می‌گیرد دغدغه اصلی کارگردان نمایش "بدن‌های مرئی" است. ترسا هافمن معتقد است حرکت را می‌توان منتزع از روان شناسی، جامعه‌شناسی و حتی فرهنگ بررسی کرد و برای آن اصالت قائل شد و نوع کار خود و تئاتری که کار می‌کنند را متعلق به این شکل می‌دانند.

هافمن در خصوص اجرای نمایش "بدن‌های مرئی" می‌گویند که در این نمایش قصد دارند بر روی این مسئله متمرکز شوند که چگونه می‌توان حرکت یک نسل را به نسل بعدی منتقل کرد.

در خصوص تناقضی که در اعتقاد به اصالت حرکت در برابر نگرش نسلی نسبت به حرکت وجود دارد موریتس فرچکورن می‌گوید: ما ادعای آنکه هر حرکت چه معنایی دارد را نداریم اما در هر حال حرکت به یک زمینه‌های فرهنگی و اجتماعی مربوط است. اما ما نمی‌خواهیم کارمان را از این زمینه‌ها شروع کنیم بلکه در سدد هستیم حرکت را مبنا قرار دهیم و آن بخش معناهای فرهنگی و اجتماعی را به تماشاگر واگذار کنیم.

لازم به یادآوری است؛ پروژه آموزشی و اجرایی نمایش "بدن‌های نامرئی" از سوی گروه تئاتر زندگی تدارک دیده شده است و این دو کارگردان آلمانی به دعوت جعفر مهیاری سرپرست گروه تئاتر زندگی به ایران آمده‌اند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج