adexo3
۵۱۰۸۰۹
۱۰ نظر
۵۰۰۲
۱۰ نظر
۵۰۰۲
پ

۲۰۰ میلیون دندان پوسیده در دهان ایرانیان

دبیر شورای عالی سلامت دهان و دندان با اشاره به اینکه استفاده از روش وارنیش فلوراید، پوسیدگی دندان را ۵۰ درصد کاهش می‌دهد، گفت: ایرانی‌ها حدود ۲۰۰ میلیون دندان پوسیده دارند که کاهش مصرف شکر در کمتر شدن این آمار مؤثر است.

خبرگزاری فارس: دبیر شورای عالی سلامت دهان و دندان با اشاره به اینکه استفاده از روش وارنیش فلوراید، پوسیدگی دندان را ۵۰ درصد کاهش می‌دهد، گفت: ایرانی‌ها حدود ۲۰۰ میلیون دندان پوسیده دارند که کاهش مصرف شکر در کمتر شدن این آمار مؤثر است.

سعید عسکری در دومین سالگرد طرح تحول سلامت دهان و دندان و بزرگداشت روز دندانپزشکی، اظهار داشت: پوسیدگی دندان و بیماری‌های لثه شیوع بالایی در جهان و در کشور ما دارد که این مسئله تأثیرات زیادی بر روی کیفیت زیبایی فردی و اجتماعی خواهد گذاشت.

وی افزود: همچنین این مشکلات با بیماری‌های سیستمیک مثل دیابت ارتباط مستقیم داشته و هزینه‌های زیادی را جهت درمان به همراه دارد.

دبیر شورای عالی سلامت دهان و دندان ادامه داد: شیوع پوسیدگی دندان در جهان در مقابل میگرن و آسم بیشتر است و بر اساس آخرین پیمایش‌های انجام شده در میان افراد ۳۵ تا ۴۴ سال حدود ۳ دندان پرشده و ۶ کشیده و ۴ پوسیده وجود دارد همچنین آمار دندان‌های پوسیده در میان کودکان صعودی بوده است که این مسئله هزینه‌های زیادی را برای درمان نیاز دارد.

عسگری عنوان کرد:‌ استفاده از روش‌های مختلف فلوراید ۲۰ تا ۶۰ درصد پوسیدگی دندان را کاهش می‌دهد و به طور کلی وارنیش فلوراید مؤثرترین استفاده از فلوراید بوده که پوسیدگی دندان را ۵۰ درصد کمتر می‌کند.

وی به تفاهم‌نامه‌ وزارت بهداشت و آموزش و پرورش در زمینه فلورایدتراپی دانش‌آموزان اشاره کرد و گفت:‌این مسئله کاهش بسیاری را در پوسیدگی دندان کودکان به همراه داشته است و البته جهت ارائه خدمات بیشتر دندانپزشکی بخش خصوص خیرین اقدامات بیشتری را به عمل آورند.

وی از ساخت کلینیک‌های سیار دندانپزشکی در مناطق محروم و دورافتاده با همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی خبر داد و گفت: در آینده نزدیک و ابلاغیه‌های انجام گرفته این موضوع به طور کامل محقق می‌شود.

دبیر شورای عالی سلامت دهان و دندان در پایان با اشاره به اینکه ۲۰۰ میلیون دندان پوشیده در دهان ایرانیان وجود دارد، گفت:‌ همچنین ۵ میلیون نفر در کشور مبتلا به دیابت هستند و ۵ میلیون در معرض ابتلا به این بیماری هستند که همه این مسائل با کاهش مصرف شکر و تغذیه تا حدود زیادی قابل پیشگیری است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بخدا منم دوست دارم دندان هام رو درست کنم ولی از پس مخارجش گرونه جرات نمیکنم برم دکتر

    • ناصرخان

      200 میلیون دندان پوسیده یعنی 100 میلیون بیماری ازانواع مختلف که هزینه درمانشان بمراتب خیلی بیشتراز درمان 200میلیون دندان است !کجاست عقل سلیم ومنطقی که اینهارا درک کند؟! مرگ بر ریز مغزان جامعه

    • کاووس

      سلام مخارجش خیلی است مردم فقیر دندان هایشان ولثه هایشان خیلی مریض است لا اقل با دفترچه بیمه کمکی به قشر بدبخت بکنید

    • بدون نام

      ترمیم میانگین تا 200 هزار
      عصب کشی 400
      روکش فلز 700 . کامپوزیت 1 میلیون
      ایمپلنت تا 2.500 میلیون
      عکس و و یزیت 50
      هر دندان کی داره جراحی ولثه هم زیاد
      هر دندون کی داره واقعا

    • زن سرپرست خانواده

      همه انسانها دوست دارن که دندانهای خوب و زیبایی داشته باشند منتهی مخارج درمان دندان بسیار بالاست و از توان ماها خارج است . اشکالی ندارد در عوض آقا زاده ها و خانم زاده ها در آمریکا و اروپا با پول امثال من، تفریح و عشق دنیا رو می کنند. پس بهتر است بگوییم دندان های ملت، به درک، سر دولتمردان و مسئولین سلامت باشد............................................................................................

    • بدون نام

      من یکی که انقدر مشکل دارم که دندونای پوسیدم توش گم شده.

    • بدون نام

      خوبه که از تو دهن مردمم خبر دارید!!

    • mohamaad

      بجای این حرفا ها تعرفه های دندون پزشکی رو بیارید پایین دفترچه بیمه درمانی بی مصرف رو واقعا بهش ارزش بدید و حداقل 50 درصد هزینه های دندون پزشکی رو بیمه قبول کنه بیشتر دندون پزشک ها نرخ آزاد میگیرن اونا رو هم مجبور کنید با بیمه پذیرش کنند

    • علی

      دیگه مردم برای بیان کنندگان مشکلات و بدبختی ملت دست و حورا نمیکشند این روش دیگه سوخته !!!
      الان کسی که مرد عمل باشه و دردی دوا کنه مورد توجه مردمه که بعید پیدا بشه و بتونه !!!!

    • golbahar

      هر کشور دیگه ای این آمار رو داشت یه طرح رایگان همگانی برای بهبود وضعیت سلامت دهان و دندان مردمش میذاشت نه که فقط میزان نگرانیشون در حد یه مقاله باشه همونطور که آلمان در اواخر و بعد از جنگ جهانی این کارو کرد و امریکا الان تا هفتاد درصد سلامت مردمشو پوشش میده.ما کشور فقیری نیستیم اما نظام اشتباه توزیع فقر و ثروت تو کشورمون بیداد میکنه مخصوصا از صدقه سر تحریما و وضع هر کی هر کی ای که پیش اومد خیلی ها از این وضع سوء استفاده کردنو خیلی راحت بردن و خوردنو دندوناشونم خراب نشد ! از پول اضافی یکی یه دست لمینیت زیباییم کردن که با لبخند زیباتری به ریش ما بخندن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج