جاباما
۵۱۱۷۴۶
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

تسلا، ارزشمندترین خودروساز آمریکایی شد

شرکت تسلا که در زمینه‌‌ی ساخت خودروهای الکتریکی فعالیت می‌کند با پیشی گرفتن از جنرال ‌موتورز به ارزشمندترین خودروساز آمریکایی تبدیل شد.

مجله دیجی کالا - محمد زرین صدف: شرکت تسلا که در زمینه‌‌ی ساخت خودروهای الکتریکی فعالیت می‌کند با پیشی گرفتن از جنرال ‌موتورز به ارزشمندترین خودروساز آمریکایی تبدیل شد.
تسلا، ارزشمندترین خودروساز آمریکایی شد

هفته‌ی پیش برایتان نوشتیم که تسلا موتورز از فورد پیشی گرفته. ماجرا از این قرار بود که تسلا در تاریخ ۴ آوریل ۲۰۱۷ (۱۵ فروردین) با ثبت رکورد ارزش بازار ۴۸٫۷ میلیارد دلار، توانسته بود در مقام بالا‌تری نسبت به فورد قرار بگیرد. اما هنوز تسلا از نظر ارزش بازار، یک قدم عقب‌تر از جنرال موتورز قرار داشت. اما دیشب خبری منتشر شد که برای دومین بار در روزهای اخیر، نگاه‌ها را به تسلا خیره کرده؛ حالا این شرکت، جنرال موتورز را هم پشت سر گذاشته است.

روز دوشنبه، ارزش بازار تسلا به ۵۰٫۹ میلیارد دلار رسید و با اختلاف ۱ میلیون دلار از شرکت خودروسازی بزرگ جنرال موتورز پیشی گرفت.
تسلا، ارزشمندترین خودروساز آمریکایی شد

جنرال موتورز، همچون فورد، بیش از ۱۰۰ سال است که فعالیت دارد. خودروهایی که این شرکت در سه ماهه‌ی اول ۲۰۱۷ فروخته، صدها هزار تا بیشتر از تمام خودروهایی است که تسلا در سال ۲۰۱۶ به فروش رسانده. اما سرمایه‌گذاران به آینده‌ی تسلا و بلندپروازی‌های مدیر عاملش، یعنی ایلان ماسک، کاملا امیدوارند. تخصص شرکت تسلا موتورز، ساخت خودروهای برقی است. از دید سرمایه‌گذاران، خودروهای الکتریکی آینده‌ی روشنی دارند.

شرکت تسلا در ۱۳ فروردین اعلام کرد که فروش سه ماهه‌ی اولش (در سال ۲۰۱۷) در مقایسه با همین دوره در سال گذشته، ۶۹ درصد رشد کرده. روز بعد از اعلام گزارش مالی تسلا، دو شرکت فورد و جنرال موتورز هم گزارش‌های خود را منتشر کردند. رشد فروش این دو شرکت، برعکس تسلا، چندان امیدوارکننده نبود.

اولین خودروی الکتریکی تسلا، «رودستر» (Roadster) نام داشت. خط تولید این خودرو در سال ۲۰۰۸ راه‌اندازی شد. در سال ۲۰۱۵، امکان راهبری خودکار (Autopilot) به این خودرو اضافه شد. مدل S، مدل X و مدل ۳ از دیگر خودروهای این شرکت موفق هستند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج