۵۱۳۰۰۸
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

شدت‌ گرفتن اعتراضات علیه تخریب مساجد در باکو

همزمان با گسترش موج اعتراضات علیه تخریب مساجد تاریخی در «باکو» پایتخت جمهوری آذربایجان، «مجمع روحانیون» و حزب «اسلام» این کشور با صدور بیانیه‌های جداگانه به این اقدام واکنش نشان دادند.

خبرگزاری مهر: همزمان با گسترش موج اعتراضات علیه تخریب مساجد تاریخی در «باکو» پایتخت جمهوری آذربایجان، «مجمع روحانیون» و حزب «اسلام» این کشور با صدور بیانیه‌های جداگانه به این اقدام واکنش نشان دادند.

این روزها شهر باکو، پایتخت جمهوری آذربایجان صحنه حوادثی است که از تخریب برخی مساجد تاریخی حکایت دارد.

روز سه‌شنبه، ۲۲ فروردین‌ماه، مسجد تاریخی «حاج عبدالرحیم بیک» واقع در محله «سُوِتیسکی» (نریمان نریمان‌اف) شهر باکو، به بهانه قرارگرفتن در محدوده طرح‌های عمرانی شهرداری تخریب شد.

شهرداری باکو و عوامل اجرایی، دیروز نیز قصد تخریب مسجد تاریخی «حاج جواد» را داشتند که به دلیل اعتراضات مردمی و مراسم اعتکاف جمعی از جوانان در داخل مسجد فعلا از این کار به طور موقت صرف نظر شد.

شدت‌ گرفتن اعتراضات علیه تخریب مساجد در باکو

حزب اسلام جمهوری آذربایجان، در اعتراض به این موضوع با صدور بیانیه‌ای ضمن اشاره به اعلام سال همبستگی اسلامی در این کشور اقدامات صورت‌گرفته برای تخریب مساجد را مغایر با شعارهای دولت جمهوری آذربایجان دانست.

مجمع روحانیون جمهوری آذربایجان نیز در بیانیه‌ای با اعلام این مطلب که موج اسلام‌هراسی در این کشور روز به روز در حال افزایش است، تأکید کرد: مجمع روحانیون آذربایجان، این اقدام مغرضانه را بر خلاف ارزش‌های دینی و معنوی کشور دانسته و یادآور می‌شود مسجد خانه خدا است و این قبیل رفتارها در خور اماکن عبادی نیست.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      همگان میدانند که فساد گندآور است حال بدوا" خود را ببو و سپس به مقایسه بپرداز ببین چه کسی بوی گند می دهد؟ افکاری فاسد نیستند که منجر به تصمیماتی نشوند تا مایهء رنج و گزند خود و دیگران گردند. بی تردید نسخه پیچی جنابعالی مایهء خیرخواهی دیگران نیست.شما بتصور نجات، نسخهء بدخواهی و محو دیگران تجویز می کنی ببین کدام فسادآور است؟حتی در اروپا و آمریکا به تفکرات متحد و مکان برگزاری آن آسیب و گزندی وارد نمی شود.مصلحت اندیشی ، نسخه پیچی و قضاوت دیگران مایهء فساد است. در ثانی در ساخت این خانه تو مگر هزینه کردی که تخریب آنرا نسخه می پیچی؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج