adexo3
۵۱۳۱۸۰
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

هشدار: آذربایجانی ها اطراف رودخانه نروند

هم اکنون طغیان رودخانه گدارچای باعث جاری شدن سیل در برخی مناطق نقده شده و آب به داخل منازل مسکونی نفوذ کرده است.

خبرگزاری مهر: در پی بارش شدید باران به همراه آب شدن برف در آذربایجان غربی بسیاری از رودخانه های استان از جمله گدار چای طیغان کرده و موجب بروز سیل و سیلاب در شهرهای استان از جمله اشنویه و نقده شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان غربی در خصوص آخرین وضعیت بروز سیل و سیلاب در استان به خبرنگار گفت: بارش باران و طغیان رودخانه ها موجب خطرناک شدن مسیرهای منتهی به رودخانه ها شده است و مردم باید از تردد و توقف در این مسیرها اجتناب کنند.

امیرعباس جعفری افزود: حضور مردم برای انداختن عکس سلفی و تفریح در مسیر رودخانه های سیلابی موجب شده است تا نیروهای هلال احمر و انتظامی برای جلوگیری از حوادث احتمالی در این مکان ها مستقر شوند.

وی ادامه داد: بی احتیاطی شهروندان و حضور آنان در مسیر رودخانه های سیلابی موجب بروز خطرات احتمالی برای آنان از جمله غرق شدگی می شود و فرهنگ سازی در این زمینه ضروری است.

جعفری تاکید کرد: شهروندان خطرات سیل و سیلابی شدن مسیل ها را جدی را نمی گیرند و این امر باعث بروز حادثه های مختلف جانی با وجود حضور دستگاه های خدمات رسان و امدادرسان در منطقه می شود.

وی با اشاره به اینکه در اثر بارش مستمر باران و طغیان رودخانه های آذربایجان غربی به سه پل در این استان آسیب و خسارت جدی وارد شده است، اظهار داشت: پل های گلستانه و سوسن آباد سیلوانای ارومیه و پل پوش آباد اشنویه دچار خسارت هایی شده و یک نوجوان ۱۴ ساله و نیز یک مرد ۳۰ ساله نیز با سقوط به رودخانه گدار اشنویه دچار غرق شدگی شده اند.

جعفری در خصوص نفوذ آب در پی بروز سیل و سیلاب در شهرستان نقده گفت: هم اکنون بر اساس گزارشهای رسیده آب به دلیل بروز سیلاب به برخی منازل نقده نفوذ کرده ولی نیروهای امدادی در آماده باش کامل بوده و در حال امداد رسانی و عملیات امدادی هستند.

فرماندار نقده نیز بامداد امروز شنبه با حضور در مناطق سیل زده شهرستان خواستار همکاری مردم با نیروهای امدادی برای کاهش میزان آسیب های ناشی از وقوع سیل و سیلاب شد و گفت: هم اکنون تمامی نیروهای مدیریت بحران شهرستان در حال آماده باش هستند.

در اثر بارش باران در آذربایجان غربی که از روز گذشته آغاز شده، رودخانه های استان طغیان کرده و بسیاری از مسیرهای منتهی به رودخانه های مهم استان، غیرقابل تردد شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج