adexo3
۵۱۵۹۴
۵۰۳۱
۵۰۳۱
پ

یا روحانی، یا هاشمی

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: تا چند روز مانده به روز انتخابات من یا آیت الله هاشمی رفسنجانی در صحنه خواهیم ماند و بدون شک یکی از ما دو نفر کنار خواهد رفت.

خبرگزاری مهر: رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: تا چند روز مانده به روز انتخابات من یا آیت الله هاشمی رفسنجانی در صحنه خواهیم ماند و بدون شک یکی از ما دو نفر کنار خواهد رفت.

حجت الاسلام حسن روحانی در جمع خبرنگاران استان زنجان و در پاسخ به سوال خبرنگار ما درباره اینکه در انتخابات باقی خواهد ماند یا به نفع آیت الله هاشمی رفسنجانی کنار خواهد رفت، اظهار داشت: بدون شک یکی از ما دو نفر باقی خواهد ماند و دیگری کنار خواهد رفت.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، ضعیف شدن صنعت توریسم در کشور را یکی از مشکلات ناشی از تحریم های بانک ها عنوان کرد و ادامه داد: صنعت توریسم نیاز به سرمایه گذاری خاص خود دارد و بدون شک با انجام سرمایه گذاری درآمد زایی نیز رخ خواهد داد و در نهایت موجب تحول کشور خواهد شد.

وی پرداختن به جاذبه های گردشگری کشور به ویژه استان زنجان را با اهمیت دانست و افزود: در کشور ما مشکلاتی برای ورود گردشگر به داخل وجود دارد و در صورتی که این مشکلات حل نشود گردشگری ما توسعه نخواهد یافت.

بزرگترین مانع توسعه صنعت توریسم در کشور مشکلات بانکی است

وی، با اشاره به شرایط نامطلوب بانکی کشور برای جذب توریسم افزود: با شرایطی که بانک های ما دارند توریست باید پول را در جیبش وارد نماید که صحیح نیست و با توجه به اینکه بانک های ما ارتباطات بین المللی ندارند یک گردشگر نمی تواند کارت اعتباری تهیه کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، با یادآوری اینکه حل مشکلات صنعت گردشگری باعث جذب حداقل ۲۰ تا ۳۰ میلیون گردشگر به صورت سالانه به کشور خواهد شد گفت: کشور ترکیه در سال گذشته ۳۳ میلیون نفر گردشگر را جذب کرد.

حجت الاسلام روحانی گفت: متاسفانه بزرگترین مانع توسعه صنعت توریسم در ایران مشکلات بانکی است.

وی با تاکید بر اینکه همه باید تلاش کنیم که پروند هسته ای ایران از شورای امنیت خارج شود افزود: جلوگیری از ورود پرونده هسته ای ایران به شورای امنیت سخت بود و خارج کردن این پرونده از شورای امنیت سخت تر است.

تعلیق برنامه هسته ای برای نجات کشور از جنگ و تحریم بود

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به فرآیند پرونده هسته ای ایران در زمان حضور وی به عنوان دبیر شورای امنیت ملی گفت: ما در آن مقطع برنامه هسته ای را تعلیق کردیم تا کشور را از تحریم، جنگ و شورای امنیت نجات دهیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، همچنین در خصوص ظرفیت های معدنی و نقش آنها در توسعه استان ها افزود: استان زنجان به غیر از سرب و روی معادن بی شماری دارد و سرمایه گذاری برای صنایع تکمیلی و فرآوری مواد معدنی خام باعث تحول استان خواهد شد.

روحانی، با یادآوری اینکه شایعات در نوسانات قیمت ارز در کشور تاثیر دارد ادامه داد: زمانی که تحریم ها شکل گرفت و در پی آن گردش مالی بانک ها دچار مشکل شد قیمت ارز نیز نوسان پیدا کرد ما مشکلات زیادی در این زمینه داریم که بسیار پر اهمیت تر از شایعات است و تاثیر شایعات کوتاه مدت است و برای ثابت نگه داشتن قیمت ارز باید به صورتی جدی تدبیر شود.

وی،در ادامه تعامل صنعت و دانشگاه را ضروری دانست و تاکید کرد: در صورتی که تعامل نباشد صنعت و دانشگاه هر دو ضرر خواهند کرد بدون تعامل با صنعت درس دانشگاهی کاربردی نخواهد د اشت و در نهایت علم نیز به فناوری تبدیل نخواهد شد و این در حالی است که در این زمینه صنعت باید.

کاندیدایانتخابات ریاست جمهوری گفت: حمایت از تولید ملی یکی از شعارهای سال گذشته است که رویکرد آن اتکا به تولید کشور بود، اما متاسفانه این شعار عملی نشد.

حجت‏ الاسلام حسن روحانی با اشاره به مسئله تحریم ها و راهکارهای مقابله با آن گفت: اصل تحریم غیر قانونی و ظالمانه است.

وی با اشاره به اینکه تحریم علیه کشور در چارچوب مقررات بین‏ المللی نیست، افزود: دنیا یک سری واقعیت‏هایی دارد که ممکن است ظالمانه باشد.

کاندیدای ریاست جمهوری با بیان اینکه برخی از واقعیت‏های دنیای امروز زشت و غیر اخلاقی است، تصریح کرد: امروز روابط کشورها بر اساس اخلاق و عدالت نیست بلکه قدرت و منافع در اولویت قرار دارد.

می توانستیم جلوی تحریم را بگیریم

حجت الاسلام روحانی با تاکید بر اینکه ما نیز باید بر مبنای واقعیت‏های دنیا رفتار کنیم، ادامه داد: در برخی مواقع امکان این بود که جلوی برخی از تحریم‎ها را بگیریم یا کمتر کنیم.

وی ادامه داد: می‏ توانم این قول را دهم که اگر دولتی کار خود را با منطق و با عقلانیت پیش برد، می‏ تواند فشارها و مشکلات را گام به گام جلو برد.

حجت الاسلام روحانی با بیان اینکه حمایت از تولید ملی یکی از شعارهای سال گذشته است که رویکرد آن اتکا به تولید کشور بود افزود: متاسفانه این شعار عملی نشد.

وی با تاکید بر اینکه ورود برخی از کالاهای چینی حتی بسته و تعطیل شدن برخی از بنگاه‏های تولیدی کشور را به دنبال داشته است، ادامه داد: دولت باید توان حمایت از تولید ملی را داشته باشد.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: متاسفانه واردات کالاها در کشور افزایش داشته که این امر بیانگر نادرست بودن روند در پیش گرفته شده است.

حجت الاسلام روحانی با تاکید بر لزوم توسعه کشورها در بخش های مختلف، توسعه یک جانبه را مردود دانست و افزود: توسعه سیاسی، توسعه اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی باید در کنار هم موفق می تواند عمل کند.

وی افزود: توسعه جامع و همه جانبه موفق است و توسعه یک جانبه کاری از پیش نخواهد برد.

هیچ وقت به معنای واقعی کلمه در ایران حزب نداشتیم

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام، ادامه داد: ما هیچ وقت به معنای واقعی کلمه در ایران حزب نداشتیم و این در حالی است که حزب می‎تواند قواعد بازی را تغییر دهد؛ احزاب و مطبوعات آزاد دو عنصر مهم در نظارت هستند که می‎توان از این پتانسیل بهره‎های فراوان برد.

حجت الاسلام روحانی با تأکید بر این‌که اصل تحریم غیرقانونی و ظالمانه بوده و در چارچوب قوانین بین‎المللی نیست، ادامه داد: دنیا واقعیت‎هایی دارد و ممکن است غیراخلاقی و ناپسند باشد، ولی نباید از این نکته غافل بود که دنیا بر مبنای اخلاق بنا نشده، و روابط کشورها نیز از این اصل مستثنی نیست، لذا قدرت و منافع اصل حاکم بر روابط است.

وی افزود: ما باید بر مبنای واقعیت‎های دنیا رفتارهای خود را تنظیم کنیم و هدف نهایی نیز تأمین منافع و امنیت ملی کشور است؛ به کارگیری اصول عقلانی در روابط منجر به پیشرفت کشور شده و از فشارهای بین‎المللی خواهد کاست.

این کاندیدای دور یازدهم ریاست جمهوری با اشاره به این که باید همه تلاش کنیم تا پرونده هسته‎ای ایران از شورای امنیت خارج شود ادامه داد: در زمانی مسئولیت اداره این پرونده با ما بود، کشور را از تحریم، جنگ و شورای امنیت نجات دادیم و این در حالی است که آمریکا می‎خواست ثابت کند ایران مخفیانه دنبال بمب هسته‎‌ ای بود و این دعوای اصلی ما با آمریکا بود. پس از چانه‎زنی‎های پی در پی در شورای حکام ثابت کردیم که فعالیت هسته‎ای ایران صلح‎آمیز است و نباید فراموش کرد این مهم به اتفاق آراء ثابت شد.

حجت الاسلام روحانی آزادی را رکن اصلی مردم سالاری دینی دانست و گفت: برای تحقق آزادی باید قلم و اندیشه آزاد باشد.

حجت‎الاسلام روحانی در ادامه با اشاره به این که اصل هدفمندی یارانه‎ها مورد نظر و تأیید دولت‎های قبلی نیز بوده است، گفت: بحث اصلی چگونگی اجرای این قانون است، مجلس خواستار اجرای پلکانی بود. در همان فاز اول درآمد حامل‎های انرژی ۲۴ میلیارد تومان بود، دولت ۵۰ هزار میلیارد تومان یارانه پرداخت کرد و برای تأمین کسری خود از درآمدهای نفتی و از قبیل آن استفاده کرد.

وی هدف از ادغام وزارت‌خانه‎ها را کاسته شدن حجم دولت دانست و افزود: این طرح هنوز به طور واقعی انجام نشده است و نسبت به برخی ادغام‎ها این شائبه وجود دارد که آیا این ادغام متناسب با آن صورت گرفته است یا خیر.

طرح ادغام وزارتخانه‎ها در اجرا دچار بی‎برنامگی شد

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام، افزود: در طرح ادغام وزارت خانه‎ها، اهدافی مورد نظر قانون‌گذار بوده که دولت هنوز به آن دست نیافته است.

حجت الاسلام روحانی همچنین با بیان این‌که مسکن از نیازهای اساسی مردم است، گفت: مسکن مهر طرح خوبی بود، اما در اجرا دچار بی‎برنامگی شد. این طرح باید با برنامه‎ریزی دقیق‏تری صورت می‎گرفت.

رابطه دانشگاه و صنعت در ایران ضعیف است

وی با تاکید بر ارتباط دانشگاه و صنعت با یکدیگر، گفت: وقتی دانشگاه با صنعت در ارتباط باشد، علوم عملیاتی و کاربردی شده و به فناوری و نوآوری تبدیل می‌شود.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: متأسفانه این رابطه در ایران برقرار نبوده یا بسیار ضعیف است که باید برای رفع خلاء موجود تلاش کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج