۵۱۸۲۱۷
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

«زنان» تایید صلاحیت‌شده برای شورای‌شهر کدامند؟

شنبه دوم اردیبهشت ۱۳۹۶، صفحه دیگری از پرونده انتخابات شورای شهر پنجم، با اعلام نامزدهای تایید و رد صلاحیت شده، تکمیل شد.

خبرآنلاین: شنبه دوم اردیبهشت ۱۳۹۶، صفحه دیگری از پرونده انتخابات شورای شهر پنجم، با اعلام نامزدهای تایید و رد صلاحیت شده، تکمیل شد.

در بین اسامی تایید صلاحیت ‌شده، اعضایی با تخصص‌ها و گروه‌بندی‌های مشترك دیده می‌شود؛ یكی از این گروه‌ها، زنان هستند. توجه به حضور زنان در مجلس شورای اسلامی از آنجا اهمیت دارد كه شورای شهر پایتخت ۴ دوره را پشت سر گذاشته و در هر دوره تنها ۳ کرسی سهم زنان شده‌ است.

اما این بار، آمارها از افزایش مشاركت زنان برای ورود به این عرصه حكایت داشتند به طوری كه فقط در تهران ۵۲۳ زن برای ورود به این پارلمان تصمیم‌گیری شهری ثبت‌نام کردند.

با توجه به رفتار انتخاباتی اخیر در کشورمان که افراد به لیست‌ها رأی می‌دهند، زنان نام‌آشناتر بعد از ثبت‌نام، منتظر تحقق وعده‌های اصلاح‌طلبان به‌ویژه فراکسیون امید مبنی ‌بر اختصاص سهمیه برای زنان بودند تا با قرار گرفتن در میان انبوه نامزدهای مرد، بتوانند طلسم چهار دوره شورای شهر را شکسته و با تعداد بیشتری به رایزنی برای حل مسائل شهری بپردازند.

هرچند در ابتدا برای لیست‌بندی‌ها گفته شد ۳۰ درصد به زنان و ۱۰ درصد به جوانان سهمیه اختصاص داده می‌شود اما درنهایت وعده‎‌ها آن‌طور که باید، محقق نشد و سهمیه هر دو گروه فقط ۶ نفر از ۲۱ نامزد شد. بااین‌حال، همین افزایش تعداد زنان در شورای شهر نیز امیدهای تازه‌ای را در دل زنان ایجاد کرده و به افزایش آهسته و پیوسته در شوراهای شهر فکر می‌کنند.

در جدول زیر، به سوابق بعضی از زنان بیشتر شناخته‌شده نگاهی می‌اندازیم كه برای حضور در شورای پنجم ثبت‌نام كرده و صلاحیتشان برای ورود به این رقابت انتخاباتی پارلمان شهری، تایید شده و خبر تایید صلاحیت این افراد تا لحظه ثبت این گزارش، منتشر شده است؛
«زنان» تایید صلاحیت‌شده برای شورای‌شهر کدامند؟
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج