۵۱۹۴۸۴
۲۲ نظر
۵۰۰۵
۲۲ نظر
۵۰۰۵
پ

لاریجانی: مردم صدقه نمی خواهند

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: زمانی که نفت بیش از ۱۰۰ دلار بود، پول‌هایی بین مردم توزیع شد که امروز که نفت ارزش گذشته خود را ندارد اثرات آن اقدامات در اقتصاد پدیدار شده و باید توجه کرد مردم به صدقه نیاز ندارند، بلکه فضا برای توسعه اشتغال و کارآفرینی باید ایجاد شود.

خبرگزاری ایسنا: رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: زمانی که نفت بیش از ۱۰۰ دلار بود، پول‌هایی بین مردم توزیع شد که امروز که نفت ارزش گذشته خود را ندارد اثرات آن اقدامات در اقتصاد پدیدار شده و باید توجه کرد مردم به صدقه نیاز ندارند، بلکه فضا برای توسعه اشتغال و کارآفرینی باید ایجاد شود.

به گزارش ایسنا، علی لاریجانی که در جمع مردم شهر قدس و در مراسم افتتاحیه چند طرح عمرانی در این منطقه سخن می گفت، خاطرنشان کرد: پول پخش کردن بین مردم سیاست یک سیاستمدار صادق نیست و امروز که در ایام انتخاباتیم برخی از شعارها مطرح می شود که فلان مقدار پول بین مردم پخش می کنیم که این قطعا در شأن و کرامت مردم ما نیست و حرف ناصحیحی است،‌ بلکه باید فضا برای اشتغال و ورود جوانان به عرصه تولید و کار فراهم شود.

وی افزود: انتخابات فضا را برای رقم زدن سرنوشت مردم به دست خودشان ایجاد می‌کند و باید سازوکار انتخاب طوری باشد که شرایط برای زندگی بهتر مردم فراهم شود و قطعا کشور ما آورده‌های خوبی را در خود دارد و نیروی انسانی جوان و کارآمد و منابع متنوع و مطلوب از جمله این امکانات است.

لاریجانی تصریح کرد: طبق آمار روزانه مصرف بسیار بالای نفت را در کشور داریم یعنی یا نفت را می‌فروشیم و پول آن را می‌خوریم و یا آن را به طور مستقیم مصرف می‌کنیم که این به هیچ وجه دردی از کشور دوا نمی‌کند. فروش نفت و هزینه کردن آن به نفع هیچ‌کس در کشور نیست بلکه باید بتوانیم منابع‌مان را به ثروت و تولید تبدیل کنیم.

وی با اشاره به طرح برخی از شعارها در ایام انتخابات گفت: عده‌ای شعار می‌دهند که ما فلان مقدار پول به مردم می‌دهیم و باید این سوال را مطرح کرد که آیا با این پول دادن کار و ثروت در کشور ایجاد می‌شود؟ آیا در گذشته این اقدام توانسته در تولید و اشتغال موثر باشد؟ در مقابل این سیاست صداقت و راستی یک سیاستمدار مطرح است که باید به مردم مشکلات را بگوید و به دنبال راهکار باشد وگرنه مردم صدقه نمی‌خواهند بلکه مردم و جوانان به دنبال فرصت کارآفرینی و تولید هستند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: کرامت مردم بالاتر از پول دستی گرفتن است و باید راه تولید و اشتغال براساس تاکیدات رهبری پیش گرفته شود و شرایط کشور به نحوی تغییر پیدا کند که بتوان یک برنامه‌ریزی مطلوبی برای آینده داشت.

وی خاطرنشان کرد: فرآیند توسعه در کشور در طول سال‌های پس از انقلاب از رشد خوبی برخوردار نبوده البته بخشی از این مساله به خاطر جنگ و درگیری‌های آن عیان بود اما باید عقب‌ماندگی‌ها با حرکتی جهادی و پرشتاب جبران شود و نباید مردم را با حرف‌های سرگرم‌کننده و پول‌پراکنی فریب داد.

لاریجانی ادامه داد: البته در چند سال اخیر برخی اشکالات مرتفع شده و در حوزه نفت و گاز اقدامات خوبی صورت گرفته و حرکت به سمت خودکفایی تولید بنزین و همچنین پیشرفت در حوزه کشاورزی از جمله اقدامات خوبی بوده که انجام شد اما این پیشرفت‌ها در عرصه صنعت و معدن به خوبی ملموس نبوده همچنین یکی از مشکلات بزرگ کشور مهاجرت از روستاها به شهرهاست که باید با برنامه‌ریزی و توسعه امکانات زیرساختی و صنعتی در روستاها این مسائل مرتفع شود.

وی تصریح کرد: ظرفیت خوبی در کشور وجود دارد و منابع ارزشمندی در سرتاسر ایران پراکنده است همچنین وجود امنیت پایدار و هدایت‌های رهبری در غوغای منطقه‌ای شرایط ارزشمندی را برای ما ایجاد کرده که باید از این فرصت‌ها استفاده کنیم و به جای مسابقه گذاشتن در حرف‌های سطحی ذهن‌ها را به سمت هدف مهم توسعه اشتغال و کارآفرینی سوق دهیم و مجلس نیز در این مسیر گام‌های موثری برداشته است.

لاریجانی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به ایام مبعث پیامبر و تحولی که مبعث در جامعه بشری ایجاد کرد، گفت: ظهور اسلام برای کل بشریت یک تحول بود و ارائه برنامه کامل برای سعادت و رستگاری بشریت با ظهور اسلام شکل گرفت و اصل و مبنای بعثت نبوی نیز تکریم اخلاق و پیشرفت اخلاقی بوده است.

وی ادامه داد: در وجود همه انسان‌ها استعداد رسیدن به کمال وجود دارد و یک انسان موفق کسی است که همه استعدادها را متعادل رشد دهد و در پناه اخلاق است که انسان متعادل می‌شود. به شکلی که می‌بینیم انسانی که رفتارهای افراطی و تندروانه از خود نشان می‌دهد می‌گوییم این فرد از اخلاق عبور کرده و افراط دارد و در مقابل جامعه و فردی را موفق می‌دانیم که متعادل و اخلاقی باشد.

لاریجانی در پایان با اشاره به ظرفیت‌های منطقه غرب استان تهران و شهر قدس گفت: در برنامه ششم تدابیر خوبی برای اتصال قطار حومه شهر به مترو و ایجاد زیربناهای اقتصادی پیش‌بینی شد و شرایط منطقه نشان می‌دهد که همزمان با رشد و توسعه جمعیتی حتما باید توسعه امکانات زیرساختی و رفاهی نیز فراهم شود و خوشبختانه مسوولین درک درستی از نیازهای مردم منطقه دارند و نمایندگان آنها نیز در مجلس کوشا و فعال هستند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مردم صدقه نمیخواهد ولی پول نفت را میخواهد چون برای ان خون داده است

    • بدون نام

      درود بر اصولگرایی که می دونه حق با روحانیه

    • احمدرضا هم

      این چند غاز یارانه زندگی 70درصد مردم ایران را میچرخونه .توی 20درصد مردم هم کمک خرجیشونه .اون ده درصد بقیه همون مسئولان حقوق نجومی هستن که یارانه پول توی جیبی بچه های 7سالشونه .اگه راست میگین قیمت ها را به سال 88برگردونین و یارانه را قطع کنین .

    • بدون نام

      اون پول برای شماصدقه است ولی همان بخشی ازمشکل مردم راحل میکند

    • بدون نام

      دکتر دمت گرم حرف نداری

    • بدون نام

      درآمده پوله نفت بصورت عادلانه بین مردم ایران تقسیم بشه آیا این که صدقه نیس حق همه ماست

    • بدون نام

      مردم حقشون را میخوان صدقه را بدین مسئولان رانت خوار و نجومی بگیر که سیر مونی ندارن

    • بدون نام

      شما که این کار را انجام ندادم ی ثروت ملی دست یک مشت آدم های خاص همه شعار می دهید

    • بدون نام

      درسته.ماپول نفت رومیخایم ک حق نون هست ومیتونیم بااون تورفاه وخوشبختی زندگی کنیم.ما ک خیری ندیدیم ولب گوریم حداقل بزاریدجوانان وعزیزانمون بخورن.

    • فریبرز

      پول نفت نباید بصورت صدقه پرداخت گردد بلکه بابد با تزریق به اقتصا و تولید و صنعت و کشاورزی موجب موجب رشد اقتصادی گردد و در این صورت کلیه آحاد ملت از منافع آن بهره مند گردند.

    • بدون نام

      فعلا که ماهی 45 تک تومنی صدقه میدین با زیر خط فقر 4 میلیونی احترام اینام تعطیل

    • بدون نام

      صدقه نیست، کمترین حق مردم از این کشوره. در ضمن شما به جای کل مردم حرف نزنید چون مطمئنا مثل خیلی از مردم سر ماه به این پول محتاج نیستین.
      در ضمن بی کفایتی مسئولین مردم رو به جایی رسونده که به قول خودشون به این صدقات نیاز پیدا کردن. راست میگن سواره از حال پیاده خبر نداره.

    • کریمی

      مانند ساکنین حوزه خلیج فارس. باید یارانه نفت عادلانه به تمام ایرانیها پرداخت شود..مگر ما از آنها چی کم داریم؟؟؟مگر ما خون وشهدا ندادیم مگر ما تحریمها را تحمل نکردیم ...مگر تحمل جنگ 8 ساله را با استقامت پشت سر نگذاشتیم؟؟؟ پس این ملتهای عرب خلیج فارس چه نفعی برای دولتهایشان داشتند که از انفال خدادادی استفاده میکنند ..ومامحروم هستیم..

    • بدون نام

      جناب لاریجانی حق خودمان رابه خودمان دادن صدقه نیست حق ماملت است دررفاه باشیم ایا درکشورهای دیگر که چندین برابرمایارانه به مردمشون میدن اسم صدقه روشه

    • بدون نام

      مردم بیکاروفقیر با همین چندرغازدارن زندگی میکنن درضمن این پول نفته ربطی به صدقه نداره بازم دم احمدی گرم که این مقدارم دادوسعی داشت بیشترش کنه ولی شماهاتمایل نداشتیدو چوب لای چرخ ایشان گذاشتید لپ کلام مردم محتاجن وهرکاندید بااین ایده واردمیشه چون میدونن وخبردارن مردم چقدرمشکل دارن برادر لطفانظرهاروپخش کنید وبه مردم رحم کنید

    • الی

      ای بابا آدمی که شب با دقدقه وفکربدبختیای اجاره ووام وقرض ولباس ودانشگاه وبرق وهزارکوفت دیگه سرش میزارروی بالشت وهیچ امیدی به آینده نداره مخصوصاازطرف شمامسولین به همین پول یارانه هم قانع کاچی ب ازهیچی

    • بدون نام

      اینا حداکثر یک دهم حق مردمه صدقه اون حقوقهای نجومی هست که تو مجلس تصویبش میکنید

    • مریم

      چرا والا میخایم پول نفتمونه .........

    • بدون نام

      پول نفت برای توسعه و زیر ساخت است . الان ماهیانه ۳۲۰۰ میلیارد تومان یارانه پرداخت می شود. با این پول هر ماه چند کارخانه ، مدرسه ، بیمارستان می شد ساخت و به تبع آن چند نفر شاغل می شدند؟ پرداخت این یارانه ها خیانت بزرگ به مردم ایران بود و افزایش آن خیانت بزرگتر
      برای یکبار هم شده فکر کنید. شعور ضرری ندارد

    • بدون نام

      دوست عزیز هیچ دنیا بخصوص کشورهای خلیج فارس یارانه بصورت ایران به مردم نمی دهند. این حرفها صرفا شایعه است . در این کشور خدمات اجتماعی مناسب د اختیار مردم بخصوص قشر نیازمند قرار میدهند. پرداخت مستقیم پول اقتصاد را نابود می کند مانند بلایی که سر اقتصاد ایران هم یارانه ایجاد کرد
      کمی بررسی و مطالعه کنید تا ازجهل شما بیش از این سو استفاده نشود

    • بدون نام

      دوستان ، محل تامین اعنبار یارانه از محل صرفه جویی انرژی است ربطی به فروش نفت ندارد. خیلی پیام گذاشتن که این پول نفت است و حق ماست
      خیر اینطور نیست طبق قانون ذی ربط یارانه فقط از محل صرفه جویی مصرف انرژی تامین می شود و حتی یک ریال آنهم از محل فروش نفت نیست و اصولا دولت بدون مصوبه مجلس اجازه ندارد حتی یک ریال از فروش نفت خارج مصوبه خرج کند و هیچ دولتی بدون مصوبه مجلس نمی تواند مبلغ یارانه کم و زیاد کند و درآمد اصلی دولت برای بودجه جاری و عمرانی همین فروش نفت و مشتقات آن است .
      اگر کمی مطالعه و تحقیق نماید ،قطعا وضعیت جامعه به شکل فعلی نبود. امان از جهالت

    • بدون نام

      چرا ما همه فکر میکنیم که کارانه و یارانه گداپروری در جامعه است آیا نبایستی دولت را موظف بدانیم که بخشی از سرمایه ملی را بین مردم به مساوات تقسیم کند در بیشتر کشورهای عربی و غربی دارای نفت همانند نروژ بخشی از فروش نفت به حساب مستقیم مردم واریز میشود و دولت وظیفه دارد که همه افراد بیکار را تحت پوشش بیمه رایگان تامین اجتماعی و بیمه بیکاری قرار دهند ولی متاسفانه در ایران هیچ دولتی خود را موظف نمیداند که همه افراد فاقد بیمه را تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دهند و به بهانه های مختلف همچون بیمه خویش فرمایی از مردم پول میگیرند تا تحت پوشش بیمه قرار دهند ایجاد شغل بایستی خواسته اول مردم برای هر دولتی باشد و اگر دولتی نتواند برای مردم شغل ایجاد کند بایستی وظیفه داشته باشد تا به مردم کارانه پرداخت کند .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج